logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Chevrolet Malibu - pátá generace

Po čtrnáctileté přestávce se představuje zcela nové Malibu a stává se Autem roku!

V roce 1997 byl představen nový Chevrolet Malibu. Poprvé po čtrnácti letech. A s předním pohonem!

Automobil byl postaven na prodloužené platformě GM “N”, kterou sdílel s společně s Buickem Skylark, Oldsmobily Alero a Achieva a Pontiakem Grand Am. Všechna “N-body” Malibu byla vyráběna v montážních závodech Oklahoma City (Oklahoma), Wilmington (Delaware) a Lansing (Michigan).

Dvojčetem Malibu byl Oldsmobile Cutlass, lépe vybavená a jinak označená verze. Byl vyráběn v letech 1997 – 1999 a nahrazoval stárnoucí Oldsmobile Cutlass Ciera. Model Malibu zase nahrazoval Chevrolet Corsica a Beretta (zůstal již ale jen jako čtyřdveřový sedan) a v modelové řadě tedy zaujal místo mezi sedany Cavalier a Lumina. 

Motory byly čtyř a šestiválcové. Čtyřválec měl objem 2.4 litru a výkon 150 koní (112 kW), šestiválec měl objem 3.1 litru a výkon 155 koní (116 kW). Cutlass měl pouze šestiválce.

Výbavové stupně byly dva, základní (označován jako Base) a LS. Základní model byl sériově dodáván se čtyřválcem, šestiválcový motor byl “na přání”. LS byl vybaven pouze s V6. Již základní model byl standardně vybaven automatickou převodovkou a klimatizací.

V letech 1997 – 1999 měly Malibu přední masku se stříbrným logem Malibu uprostřed. V letech 2000 – 2003 pak modrý emblém Chevrolet ("bowtie") v liště. Některé verze LS z let 1997 – 1999 byly vybaveny speciálními zlatými znaky (logo a označení Malibu), tzv. “Gold package”. Tento zvláštní paket byl k dispozici pouze u výbavy LS.

Zvláštností bylo samotné logo Malibu. Všechny ostatní Chevrolety měly vpředu i vzadu klasický znak, jen Malibu měl znak vlastní – ovál s vlnkami a znakem Chevrolet v jeho spodní části. U obyčejných modelů byl znak Chevrolet modrý, u LS s “Gold package” zlatý. Ovál vpředu setrval do roku 1999, v následujícím roce byl nahrazen klasickým znakem. Vzadu ovšem zůstalo původní Malibu logo až do skončení výroby. Vlastní logo ovšem neměl pouze model Malibu. V dřívějších letech to tak měla například Impala SS, postavená na bázi modelu Caprice.

Když se v roce 2004 představil nový Chevrolet Malibu (šestá generace), postavený na platformě Epsilon, byl "N-body" Malibu přejmenován na Chevrolet Classic. Vyráběl se až do roku 2005 a jeho prodej byl omezen pouze pro půjčovny automobilů a firemní flotily.

Motor 3.1 V6 byl v roce 2000 vyladěn na výkon 170 koní (127 kW), čtyřválec 2.4 byl v následujících letech vynechán. V roce 2004 se čtyřválec opět dostal do nabídky, kdy motor 2.2 Ecotec poháněl model Classic.

V roce 1997 byl Chevrolet Malibu také zvolen motoristickým magazínem Motor Trend Autem roku 1997 (Motor Trend magazine's Car of the Year for 1997). Toto zvolení bylo později (v roce 2009) kritizováno v magazínu Car and Driver, kde Malibu citovali jako: "Na to, jak bylo vychvalováno, je nedostatečné z hlediska výkonu a kvality zpracování interiéru." 

Něco na tom bude, protože dva-čtyřka, kterou mám, je docela slabá a vrzání interiéru je teda dost otravné, ale můžu se chlácholit tím, že mám “auto roku”. Podařilo se mi sehnat Press kit (tiskovou zprávu), který obsahuje složku s informacemi o vozidle, fotografie, diapozitivy a článek, který byl otištěn v magazínu Motor Trend. Mimochodem, toto vydání z roku 1997 mám doma také. A aby toho nebylo málo, sehnal jsem i samotné ocenění! O tom ale v článku o mé sbírce memorabilií…

Nedávno jsem objevil zajímavé video o vývoji a vzniku páté generace Malibu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

GanGreen
07. 3. 2019, 10:18 0 reagovat

Jak jsi se k malibu vlastně dostal? Já když na to auto koukám, tak ve mě nevzbudí absolutně žádný emoce, natož touhu po vlastnictví :) Ve výsledku mě ani neláká se s nim projet, pusobí to na mě jako obsolutně nudnej duchodcovskej sedan... (neber to tak že bych tebe nebo tvoje auto chtěl něják urážet) Tak mě zajímá, jestli jsi ho kupoval cíleně, protože se ti líbí, nebo jsi chtěl prostě něco co nepotkaš v pulce evropy...?

custom1
07. 3. 2019, 16:17 0

V podstatě ani jedno. Narazil jsem na něj úplně náhodou a ...
O tom v dalším blogu... ;)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte