reklama
načítám data...

Cesta k mému prvnímu autu 4 – Kam zmizela Sierra?

06. prosince 2017, 18:47 2 komentářů Bigg.I

Někteří na můj blog možná i zapomněli, někteří možná doufají, že jsem stále v garáži a dávám ji dohromady. Já se zase přiznám, že jsem očekával napsání další části mnohem dřív než teď. Ikdyž, ono vlastně nebylo moc o čem psát. Píšu tohle jen proto, abych se připomněl nebo jsem se někam posunul?

zobrazit celou galeriiJiří Petera: Cesta k mému prvnímu autu 4 – Kam zmizela Sierra?

Musel jsem se sám podívat, co jsem naposledy o svém autě napsal, protože se toho od naposledy odehrálo tolik, ale vlastně možná taky skoro nic.

Bylo by dobré začít tím, že se mi na auto přijel znova podívat Kuba ze sierra klubu. Na foru mi bylo poraděno zkusit vyměnit senzory – jmenovitě MAP a TPS, které dost často způsobují, že auto nejede jak má. Kuba naštěstí doma nějaké měl, tak mi je dovezl a zkusili jsme je vyměnit. Napříč faktu, že on má OHC, tak ty díly jsou identické. Samozřejmě jsme ony senzory vyměnili postupně, abychom objevili případného viníka. Po výměně měla sierra hladší chod, ještě když se zahřála, tak to bylo tím lepší. Nicméně stále to nebylo to pravé ořechové, jak se říká.
       
V poslední kapitole jsem zmiňoval vstřiky, jako místo, kde by mohla být chyba. Rozhodl jsem se tedy vyzkoušet vstřiky z té druhé lišty, kterou jsem koupil i s autem. Pro jistotu jsem vyměnil i regulátor tlaku paliva, který je též na liště. Ve stísněném prostoru u sání to není žádná paráda, provádět takové operace. Hlavně při výměně regulátoru tlaku paliva…. Ani očkoooo nenasadíííš, protože to je u železa !
Zvláštní, že jsem povolil šruby až toyoťáckou desítkou klíčem, který se zdál být tenčí než ten ze soupravy co máme doma. Budiž.

Je třeba říct, že ta druhá lišta a vstřiky na ní nemají ověřenou fuknčnost. Doporučuju si zapamatovat tento fakt. Po úspěšné výměně komponent jsem s očekáváním šel auto nastartovat. Žádná změna se nekonala. Zase.

Další na řadu přišel rozdělovač – víčko a palec. Objednal jsem obojí nové, protože to jsou díly v ceně pár stovek. Jak asi můžete očekávat, žádná změna se nekonala ani po výměně těchto komponent. A to jsem jim dával docela slušnou šanci. Ještě jsme zkontrolovali rozvody, jestli nejsou přeskočený, ale i tady motor vypadal v dobré kondici. Strýc ještě poznamenal, že to vypadá fakt čistě a bytelně ten motor. V motoru samotném prý chyba asi nebude.

Naplněn zklamáním jsem volal pana elektrikáře, jestli by se na to nepřišel mrknout a třeba ho něco nenapadlo. Přišla řeč na téma diagnostika. Já měl zjištěné, že na Sierru jde udělat diagnostika, ale naprosto primitivní, a to vyblikáváním chybových kódů. Navíc člověk si musí vyrobit drátek s diodou a až pak může blikat, pokud tedy má kódy.

Vyrobit zmíněnou diodu na drátu s odporem není problém, spíš najít ty kódy je problematické. Link na foru je mrtvý a nikdo se nejal ho obnovit. Na scénu přichází všemocný google. Na fordescort foru jsem našel seznam kódů, trojmístných. Prý to vyblikávání funguje aj na Sierru. Šel jsem tedy do akce blikání. Ruku na srdce, neumím ani morseovku a čtení těch kódů mi dělalo vážně problém, zvlášť odhadování mezer atd. Pak jsem objevil, že ty trojmístné kódy naprosto nedávají smysl nebo to neumím číst. Po menší diskuzi na foru jsme se dopídili k tomu, že Sierra bliká kódy dvojmístné. Super informace, ale kde teď sehnat tabulku dvojmístných kódů. Nějakou tabulku takových kódů jsem v hlubinách internetu našel, ale bylo to pro americké Fordy. Opět další série blikání v garáži, ale ani tohle nedávalo smysl. Popravdě jsem tomu dával malou naději, že budou sedět.

Co teď? Všecko vyhledávání v češtině i v angličtině selhalo. Čekat až se někdo ozve na foru a obnoví mrtvý link? Toho bych se taky nemusel dočkat. Po chvíli dumání mě napadlo: Polsko! Moje auto je z Polska, je tam hodně Sierr, musí tam být nějaký klub nebo něco, třeba Poláci mají i tabulku kódů.

V mocném nástroji google translator jsem si přeložil „chybové kódy Ford Sierra“ – „kody błędów Ford Sierra”. Po vložení přeloženého textu do googlu mě hned první výsledek dostal na forum sierrafan.pl a taky hledanou tabulku kódů. Pochopitelně byla v polštině, ale to už je to nejmenší. Vypadá to, že moje auto je nějak pomyslně spjato s tím Polskem…
      

S tabulkou kódu jsem si konečně mohl vyblikat chyby, naštěstí mi to jen nablikalo jen špatný TPS senzor, což je zvláštní, protože byl vyměněný. Chybu to blikalo i na tom původním, tak jsem sehnal třetí kus a ten už blikal bez chyby. Na jednu stranu to je moc pěkný, že mi to nebliká žádnou chybu, na druhou stranu motor v mém autě nemá bezchybný chod. Lépe řečeno, napříč všem změnám se chod motoru nemění. Kolikrát si po takovém „neúspěchu“ sednu za volant na několik minut, zavzpomínám, jaké to bylo, když jsem si ji vezl z Polska. Ani ve snu by mě nenapadlo, že tahle jízda bude na dlouho dobu poslední.

Na autě jsem udělal ještě kosmetickou změnu – sání s klapkama na plyn jsem vyměnil za origo sání bez děr, konečně to vypadá normálně.
Dále jsme měřily tlaky ve válcích a tlak paliva co jde do vstřikování. Tlak paliva se zdál být celkem OK, navíc by auto nevytočilo otáčky až 6 tisíc, kdyby byl špatnej tlak.

Naměřené tlaky ve válcích:

studené
1. válec = 12,5
2. válec = 13 
3. válec = 13,7
4. válec = 10,7

zahřáté
1. válec = 13,2
2. válec = 14 
3. válec = 14,2
4. válec = 14 

zahřáté s troškou oleje:
1. válec = 15 
2. válec = 15,7
3. válec = 17 
4. válec = 17 

Mně osobně se rozdíly zdály být celkem velké, ale ostatní říkali, že vypadají celkem dobře.

Mimo jiné jsem měl už dlouho v plánu nechat kompletně vyndat plyn, bohužel nám zrovna v ulici dělali nový asfalt a já Sierru měsíc nedostal z garáže. Než nám dokončili asfalt jsem ještě sehnal jinou řídící jednotku, kdyby náhodou tahle byla nějak předělaná kvůli plynu.

Co přinesla výměna plynu a následující kroky, to bude v další kapitole, jen nakousnu, že jsem se opět objevil v Polsku.


 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

liška
předevčírem v 10:17
1

Obdivuju to srani s tim. Sirky jsem mel dve a dobre slouzily. A i kdyz fordi komunita je dost napomocna, dily jsou za hubicku tak na tohle bych nemel nervy. Doufam ze dalsi blog prinese neco pozitivniho.

reagovat
Bigg.I
předevčírem v 19:53
0

Jsem rád, že to někdo čte a dokonce aj komentuje :). Další díl se bude nést v duchu velkých věcí. Mám to rozepsaný a snad to brzo dokončím.