načítám data...

Autíčkářův oblíbený béčkový film!

12. září 2016, 23:47 3 komentářů krab

Pojďme přestat fňukat a zasněme se do toho, co nás čeká v příštích několika letech. Vypadá to, že jsme na pokraji nové éry. A Já věřím, že v ní budou auta lépe řiditelná.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Autíčkářův oblíbený béčkový film!

Hlavním hrdinou příběhu tenkokrát není roztomilý Jeff z kolegova blogu níže, ale velmi chytrý vědec, klimatolog geolog a solární fyzik, nazývejme ho John. Ne, sorry, John Rambo to ale vážně není..

John už léta ví, že naše hvězda jde do útlumu svého energetického záření. Svět vědy na jeho varování nedbá a stále tvrdošijně podporuje ten politický a ekonomický švindl s názvem globální oteplení a boj s oxidy uhlíku! Hodina trestu se přiblížila, sestry, řečeno slovy klasika.

Dál už to asi znáte, možná vám to připomíná jeden film. Ten film ovšem nemá pokračování a já vám jej tady zcela exkluzivně a zdarma nabídnu.

Poté co se velká města vyhrabou jednoho jara ze sněhu a ledu začíná lidstvo přemýšlet jak si zajistit aspoň trošku teplejší klima a Johna napadne vzít kjótský protokol a obrátit jej zcela naruby! A je to. Jde o to aby přeživší lidstvo vytvářelo pokud možno co největší emise oxidu uhličitého. Lidí přežilo katastrofu málo a ropy naopak zbylo spousty!

V tu ránu nepřipadá v úvahu provozovat hloupé nesmysly kombinující spalovací motůrky s elektromotorem a rekuperací brzdné energie. Takhle by se tu nikdo neohřál! Pár telefonátů z bílého domu do Říma a firma Webber získává nový globální kšeft na výrobu dvojitých karburátorů typu DCOE. Jak efektivní způsob přípravy směsi!  Jak je sakra možné, že jsme na něj zapoměli? Během pár let jsou všechny stará a neperspektivní auta prvního a druhého desetiletí 21. století přetavena v pecích zpět na původní kovy a plasty a začínáme na novo. Koncepce motorů s méně než šesti válci bude považována za neefektivní, vypouštějící příliš malé emise a bude tedy podléhat speciálnímu zdanění. Na druhou stranu tyhle motory jsou lehké a vhodné pro menší sportovní vozy. Přeplňování je v tomto případě skoro zbytečné, základní motorizace nových autobilů obstarává tedy typicky šestnáctistovka s rozvodem 2xOHC a dvěma karburátory s čtyřmi difuzory. Výfuková soustava bude nerezová, co nejlépe průchozí ať už kvůli efektitivtě motoru, ale hlavně také kvůli vyššímu hluku což napomáhá bezpečnosti chodců ve městech a vesnicích. Kdo je vice slyšet, tomu snadněji uhnete z cesty.

Větší vozy, sportovní kupé a roadstery, případně i oblíbené teréňáky a pick upy s velkými koly vhodnými do zimních podmínek, které panují ve většině světa poměrně po dlouhou část roku budou minimálně šestiválcové, nezřídkakdy dvanáctiválcové.

Nicméně, co nás asi zajímá nejvíc! Pojďme se podívat do katalogu vozů nově vyráběných pro modelový rok 2020.

Alfa Romeo nabízí novou Giulii v základním šestiválcovém provedení 3.0. Jde o přepracovaný motor inspirovaný zpětně technickými výkresy Giuseppe Bussa. Tři trojité Webbery v základu a 2 výkonové varianty dle profilu vaček. Ta silnější má 240koní, ovšem nerezové svody, lehký zadní tlumič výfuku s dvěma koncovkami a vrchol výkonu v 7400 otáčkách je opravdu zážitkem slyšet a řídit. Vůz je nyní o něco lehčí než Giulia předtím a s 1350kg pohotovostní hmotnosti nabízí na velký sedan velmi ryzí zážitky. Třešničkou na dortu je pak model 4C se stejným motorem, který při absenci stabilizačního systému potřebuje opravdu zkušeného řidiče.  Brzy přijde na trh nová Giulietta na zkrácené platformě Giulie a bude pravděpodobně k mání i jako kupé.

BMW opět nasazuje velmi lákavě znějící řadové šestiválce napříč modelovými řadami, počínaje 2litrem v modelu 120i o výkonu 170koní. Vrchol šestiválcových řad reprezentuje 3.8litr od M-motorsport oddělení, 340koní jako kdysi stará M5, ovšem nyní k dispozici v agilním podvozku 1čkové řady (M140i) v trojce 335i či lehčí fungl nové 5ce kde slouží jeho slabší 300koňová verze jako základní motorizace. Vrcholem nabídky trojek, pětek a tentokrát opravdu na terén a průjezdnost sněhem zaměřených vozů řady X je 5litrový osmiválec o výkonech od 350-450koní dle použitých hlav válců a naladění. Sedmička a fungl nový teréní pětisedadlový pick up nebo uzavřený vůz X7 se nabízí s velkým 8litrovým dvanáctiválcem. Speciální varianta, 4 sedadlový pick up X7 M vydoluje z dvanáctiválce až 700koní při 7800 otáčkách. Tento vůz se i s přihlédnutím k levné ceně benzinu kolem 50ti eurocentů v Německu vyznačuje fakt velkou spotřebou. Svou 120ti litrovou nádrž snadno spotřebuje už po 300 ujetých kilometrech.Rychlost nových vozů BMW již dale nebude rovněž electronicky omezována na 250km/h, díky níž nejrychleší vůz řady, M8 (nikoli kupé, ale karoserie staré i8 s 500koňovým osmiválcem původně z M3jky) dosáhne až 320kmh.

Fiat sbírá mnoho úspěchů se svou 124kou, ač vyvynuta společně s Mazdou, Fiat pomohl oživit původní čtyřválec DOHC s karburátory a ač jde o poměrně malý lehký a úsporný vůz, je radost ho v krátkém letním počasí řídit. Mazda naopak obnovila vývoj Wankelova motoru, původně zastaveného emisními limity a nabízí v MX5tce nově dvourotorový wankel 2x650cc, ve verzi Mazdaspeed dokonce přeplňovaný dvěma turby.

U Fordu a Volva obnovili výrobu fantastického a krásně znějícího pětiválce 2.5 litrů, nechali vstřikování, velké turbo. Faceliftový Focus RS je s tímto motorem namísto 2.3ky ecoboost naprostá lahůdka řídit i slyšet.

A Porsche se asi vytasí s novým vzcuchem chlazeným plochým dvanáctiválcem, evidentně inspirovaným konstrukcí motoru Hanse Mezgera, poprvé použitým v závodním voze 917.

No uznejte sami, nečekají nás lepší časy?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
13. září 2016, 20:27
0

... a potom zčernala obrazovka a začali titulky. :) Welcome to the reality: čo vravíš na nového Priusa?

reagovat
krab
13. září 2016, 22:04
0

:) Ahoj, Prius to je přesně po čem leta toužím! Ne, opravdu ten novej model, teď jsem na to vážně koukal je fakt ošklivej.. a hybridní 1.8? Nevím, jednou mě svezli v BMW i3 a to bylo něco. Hodně působivé a zajímavé. Toyota asi nebude... Jinak Toyota je pěkně rozpolcená značka. Jakoby futuristický Prius pro bohatší studentky v Kalifornii, Toyotu GT86 pro nás, až si na ní buď našetříme nebo si uvědomíme že je fakt fajn a za prachy co dál řešit není. A komu libo je tu ještě nesmrtelný Hilux a zážitkový pobyt do Sýrie si k tomu přikoupit na slevomatu může taky. Jo, Toyota je opravdu všestraná značka :) A to lépe nezmiňovat Lexus LFA ...

PeterLuk
13. září 2016, 22:09
0

Majú v ponuke pre každého niečo :D