načítám data...

Ptejte se: Miata jako náplast ztracené S2000?

Může Mazda MX-5 se svým skromným výkonem uspokojit někoho, kdo řídí BMW 330i E90? Dá se ztráta poloviny výkonu přežít? A jak nám s tím zamíchá předchozí vlastnictví nejlepší Hondy posledních dvou dekád?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj, 


už delší dobu mě nudí moje BMW 330i E90, hlavně díky tomu, že jsem před nim měl Hondu S2000. Honda umřela na klice na okruhu a BMW bylo za dobrou cenu, tak jsem si řekl, že to zkusím, i když jsem věděl, že ten pocit z jízdy bude nesrovnatelný, v tu dobu mi to přišlo jako slušný kompromis mezi víkendovkou a autem na denní ježdění. Ale k mému problému, chtěl bych něco podobného, jako bylo S2000, zábavné auto, kde je jen volant, pedály a řidič, žádná elektronika a podobné kraviny… Podmínky jsou Japonec, kabrio a zadní náhon se samosvorem. Myslím si, že odpověď je Miata, ale bojím se, abych nebyl zklamán jít z 260 koní na 140. Je opravdu tak zábavná, že mi ten výkon scházet nebude? Nepotřebuju jezdit 250 a chtěl bych auto používat denně, dívám se po 1.8 NB, rozpočet tak do 150k. 

Děkuju za odpověď

Petr

Ahoj Petře,

můžu ti říct, že stesk po zadokolkovém roadsteru znám velmi dobře a zcela chápu, co se ti teď asi honí hlavou, když kroutíš volantem v 330i. Intenzitu a syrovost jednoduchého roadsteru zkrátka prémiovým sedanem, byť se sportovním akcentem, nikdy nenahradíš. 

Podmínky máš nastaveny docela striktně a čtyřlístek Japonec, kabrio, zadní náhon se svorem a 150tisícový limit splňuje Miata dokonale. Jenže se obávám, že dnešní odpověď na tvou otázku nebude ani tak o hledání alternativ k Miatě, jako spíš o filozofickém srovnání si, co můžu očekávat od roadsteru do 150 tisíc. Obávám se totiž, že jakkoli je MX-5 velmi vděčné a zábavné auto, může se stát, že nepřekoná dojem, které ti v duši zanechala S2000.

Pokud by se jednalo čistě o přechod z 330i, aniž bys předtím okusil Hondu, asi bych řekl rovnou „Neboj se toho, 260 koní ti bude nahrazeno jinými benefity”. Jak jsem psal v nedávném blábolu o roadsterech, MX-5 dokáže léčit od první zatáčky a ta nadšenost, hravost a bezprostřednost, se kterými budeš olizovat krajnice, ti vyjeví 330i jako odulou velrybu s mizernou schopností vtáhnout tě do děje. Ostatně, mezi mými známými se nalézá hned několik lidí, kteří do MX-5 přesedlali z výkonných prémiových sedanů, či dokonce skorozávodních japonských rally čtyřkolek a ani jeden si nestěžuje, že by strádal. Naopak jsou vesměs velmi spokojení, že nepotřebují atakovat nesmyslné rychlosti, aby vnímali radost, a v Miatě našli takový paralelní vesmír k jejich dosavadním povozům. Samozřejmě tím nechci říct, že ti nebude výkon chybět. Výkon chybí i dlouhodobým majitelům, kteří jsou na mazdí astmatiky zvyklí, a tím víc občas bude chybět tobě, protože tam, kde jsi v 330i podřadil a předjel, v Miatě podřadíš a po dvou vteřinách poslechu vytočeného čtyřválce naznáš, že lepší bude ten blinkr zase vypnout… Ale pak si chvilku zakvedláš, projedeš pár zatáček rošťáckým způsobem nebo se uchechtneš nad tím, jak se děcka na přechodu můžou zbláznit, žes na ně bliknul, a manko 130 koní bude zapomenuto.

Jenže teď bych měl dokončit to, co jsem na začátku minulého odstavce načal. Ty už jsi zasažen vyšším druhem a trochu se bojím, abys od MX-5 neočekával nemožné. S2000 je totiž taková Miata, která strávila většinu larválního stádia pendlováním mezi posilovnou, kurzem totální asertivity a namáčením se v marinádě z jalapeňos a až pak vyjela z továrny. Je tužší, zlejší, ostřejší a tenhle cejch máš někde ve vzpomínkách určitě hluboko vypálený.

V Miatě nebudeš šlapat na sportovní spojku, ale jen tak podupkávat lehkou spoječku, nebudeš cítit, jak je auto napružené v uloženích pokaždé, když zapumpuješ plynem, a hlavně narozdíl od S2K máš se sériovým podvozkem reálnou šanci dostat v zatáčce mořskou nemoc. Ne že by tohle všechno bylo pro auto na denní ježdění špatně nebo to nešlo řešit, ale z hlediska přechodu 330i → Miata to může působit jako červíček, který bude hlodat a nabourávat rozhodnutí a posilovat vnitřní hlas, jenž bude šeptat něco ve smyslu „Ztratils 130 koní a ještě máš jen slabý odvar z S2K”. A pak je tady ještě koroze, která není příliš kompatibilní s tvým záměrem používat Miatu jako každodenní vozidlo. Nerezavé NB prakticky neexistují a po několika zimách budeš muset buď hodit auto ze skály, nebo provést nákladnou klempířinu.

Nejlepší bude vyzkoušet si to na vlastní kůži. Komunita kolem MX-5 je tvořena skvělými lidmi, kteří tě rádi nechají svézt, a pak už sám příjdeš na to, zda se staneš dalším spokojencem, který vyměnil rychlé koně za upřímnou hravost, anebo byla očekávání příliš velká. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

mi
michal
08. září 2015, 11:09
0

Myslím, že po S2k ti motor (v sérii) Miaty přijde jako hodný zahození a místo něj radši navařit šlapky z kola :-D Podle mě je to to, co nejvíc Miatu shazuje.
Jo a k tomu výkonu Hondy - máte někdo, prosím, graf výkonu z brzdy sériové S2k? Hodně se povídá o tom, že čísla jsou víc papírová než reálná.

reagovat
Vavris Vavrisovic
08. září 2015, 11:41
0

grafem z brzdy nedisponuju, ale S2K vážně není na živo žádný extra trhač, obzvlášť, když se objeví kopec... Nicméně oproti Miatě to je pořád trochu jinde :-)

mq
mq
08. září 2015, 14:15
0

Nejvíc miatu shazuje design. S ostatním se vždy dá něco dělat. Mám dojem, že část autíčkáře už Miatami zderformovaná. NA+NB prostě pěkné auto, které by si někdo třeba vyfotil, nikdy nebude - což ji odsouvá za čáru "má smysl se tím zabývat". Pěkných aut je dost. A dobré jízdní vlastnosti/zábavnost a se u nich dají často vyzkouzlit taky. Že je miata o pár desítek tisíc levnější v automobilovém světě není argument.

Rozdíl mezi S2000 a Miatou je, že jedno z těch aut je celkem pěkné a celkem silné a druhé je škaredé a celkem slabé. :-)

Přechod z E90 30i na Miatu NB ... Radši bez komentáře, měl by tě někdo zastavit :) Většina lidí tento "upgrade" bude vnímat jako kdyby sis koupil Mazdu 323 z roku 1998 :)

Našetři na S2000 a kup si S2000. MX5 není odpověď.

M P
08. září 2015, 17:27
0

Tak když si člověk chce pořídit miatu, asi moc nehledí na to, jak to bude většina lidí vnímat. Já bych spíš řešil místo v kabině, to fakt není pro každého, ale zas se to dá řešit, a tuhost karoserie.
Určitě je potřeba se svézt, a to důkladně, s oběma. Tato podmínka odpadá u S2000, kterou má tazatel jistě dobře najetou.

Woyta
09. září 2015, 00:38
0

Pokud se vesel do S2000 tak se vejde i do Miaty. Ja neoblecu ani jedno.

Ad
Adam
09. září 2015, 12:17
0

mq: Myslím, že si za prvé v Miatě nikdy nejel a za druhé si nikdy neviděl jak hezky se dají udělat. Tvůj koment je dost mimo mísu a s dovolením ho pro zlepšení nálady nasdílím i na Facebooku :)

Pe
Petr
08. září 2015, 19:14
0

Zdravim, předevšim díky moc Vavrisovi za odpověď. Kámoš čet článek tady, tak jsme se konečně domluvili a pujčil mi SW20 MR2, nemyslim si, že by mi uplně chyběl výkon, hlavně jsem po dlouhý době poznal pocit ze starýho auta a radosti z jízdy, pak jsem sednul do báwa a zas zklamání, ne že by to nejelo, ale je to prostě uhoupaný gumový... Před S2k jsem měl STi TypeR (2roky) a taky jsem nebyl zklamanej po přechodu :) zkusim si domluvit někde svezení v Miatě a uvidíme, každopádně díky za reakce ;)

reagovat
Goldies
08. září 2015, 19:21
0

Jeste vyzkousej sw30, to je celkem opomijeny stroj :-)

Pe
Petr
08. září 2015, 19:37
0

Je fakt, že díky váze by na tom měla bejt ještě líp jak SW20 ;)

Ad
Adam
09. září 2015, 09:43
0

Přijeď si vyzkoušet NB k nám, navíc je to Vavrisovo bejvalá! :) http://www.icabrio.cz/nase_auta

Pe
Petr
09. září 2015, 16:52
0

Adam: díky za odkaz, určitě dobrej nápad ;)

ri
riprex
08. září 2015, 23:52
0

Snažit se nahradit S2000 Miatou mi připadá tak trochu, jako snažit se nahradit psa kočkou. Sice je to obojí domácí mazlíček a obojí umí být dobré, ale není to totéž. S2K je o sofistikovanosti, rychlosti, okruzích, velmi dobrém atmosferickém motoru - je to prostě kus pokročilého inženýrství a to nejlepší, co Honda umí, takový dobře vycvičenej pes schopný dosáhnout pod dobrým vedením skvělých výsledků v závodech. Miata není o ničem z toho. Je to takové roztomilé koťátko, se kterým sice bude hromada srandy, ale nikdy nebude umět aport. Je to o ryzé radosti z naprosto primitivního, čitelného a lehkého auta. Zkuste na ní dát velká kola, pod kapotu pořádný motor... a bude naprosto zničená. Jasně, je tady hromada magorů, co do toho swapujou LSka, montujou nesmyslně velká kola a rozšířují ve snaze učinit Miatu rychlou. Jenže na to, aby Miata byla rychlá je potřeba vyměnit v tom autě naprosto všechno a stejně to nebude dobře fungovat, protože vinou nízké váhy a krátkého rozvoru se to při vyšších rychlostech roztančí a bude problém udržet to v přímém směru. Je to jako snažit se přeoperovat psa, aby vypadal jako kočka. Naproti tomu S2000 se svým delším rozvorem, lepším podvozkem a nějakými třemi metráky navrch celkem snadno snese přídavek. Je to o tom rozhodnout se, co vlastně chci a podle toho jednat. Miata určitě je velmi zábavná, ale je to prostě jiný druh zvířete, jiný druh zábavy, chce to vyzkoušet...

reagovat
kubas
09. září 2015, 09:08
0

Tyjo, už asi pod třetí tvůj komentář, mam nutkání napsat: "Hej, čteš mi myšlenky". No, tak to teď dělám.

Pe
PetrJ
08. září 2015, 23:57
0

Precet jsem si clanek i komentare a prijdemi, ze se moc resi vykon. Zalezi totiz na silni kde to clovek chce jezdit. Rek bych ze zakroucena okreska 3. Tridy s novym asfaltem bude plne vyhovovat mx5 a vykon tam neni potreba resit, ba naopak. Muzu potvrdit ze prohanet vykonejsi auta na techto silnic s daleko slabsim autem je neskutecna zabava :-) pokud clovek jezdi silnice 1. Tridy a dalnice a podobne tak tam bude asi vykon chybet. Nicmene berte to jako nazor cloveka co nikdy neridil "vykonne auto", jen lehke s primerenym vykonem :-)

reagovat
CerVus
09. září 2015, 09:56
0

Jak pak ze srovnání s s2000 vychází 2l NC? Asi nebude tak hravá jako NB, ale výkon a antikorozní ochranu už by mohla mít lepší.

reagovat
Ad
Adam
09. září 2015, 12:12
0

Velice pěkně popsané a z 90% s tebou i souhlasím. Jen bych si dovolil tvrdit, že předělat Miatu na něco trochu ostřejšího není až taková dřina. Mechanické části jsou velice dobře dimenzované, podvozek velice robusní, že to nebude nikdy tak stabilní za vysokých rychlostí? To je daň za hravost v rychlostech nízkých. S2k funguje líp na okruhu, ale na bežných okreskách si troufám tvrdit, že to nebude až takovej propastnej rozdíl. Taky po dynamické stránce to není překvapivě až takový rozdíl, jak by papírových 100 koní napovídalo... ;)

reagovat
Pe
Petr
09. září 2015, 12:43
0

A co takle MR2 ZZW30 a šoupnout do ní 2zz-ge motor? :) To si myslím že je uplně ideální cesta.

reagovat
Goldies
09. září 2015, 19:09
0

To uz sem navrhoval a sam tou cestou jdu :-)

Pe
Petr
10. září 2015, 09:34
0

Akorát si to pohrát a "ušpinit" si ruce prací. Nicméně výsledek je super .

Vavris Vavrisovic
10. září 2015, 09:53
0

Snad brzdy vyjde nějaká recenze MR2 W30 i tady :-) Souhlasím, že už máme poslední dobou poněkud přemiatováno (ale v tomhle článku jsme jako redakce nevině - prostě přišel takovýto dotaz :-) )

Ad MR2 s 2-ZZ - hodně jsem o této kombinaci přemýšlel. Nakonec mě trochu ochladil fakt, že ze zahraničních zdrojů (viz. třeba http://www.monkeywrenchracing.com/product_info.php?products_id=1239 ) se lze dočíst o problémech 2zz při užívání na okruhu, přičemž nejzásadnější je ten, že motor může mít problémy s mazáním. Zajímavěji se jeví implementace K20.

Milan
10. září 2015, 11:20
0

tak tvářit se, že 2ZZ nemá žádný problémy je hloupost, ale je to přece jen k nerozeznání od původního, což co si budeme povídat je velký plus. Asi by se dalo věřit tomu, že i K20 by se dala vystajlovat tak, aby běžnej technik na STK nic neřešil (to, že dnes není na STK problém neznamená, že je to nafurt). Pokud by do toho někdo šel a nevadil by mu motor z Hondy v Toyotě, tak K20 je určitě lepší volba. Má lepší průběh a s autem týhle váhy a koncepce bude cvičit takovým způsobem, že o adrenalin nebude nouze. To už se ale pak dá přemýšlet rovnou i třeba o 2GRFE nebo nějaký levnější a starší V6 z Camry. Možná, že ve výsledku nejlevněji vyjde dát původní motor do kupy a lehce ho přifouknout, ačkoliv se to obecně moc nedoporučuje, takových aut jezdí mraky

Goldies
10. září 2015, 19:14
0

Recenze urcite bude, i kdyz ja zadny poradny zkusenosti se sportovnimi auty nemam :-( jinak od mrw budeme par veci objednavat kdyby mel nekdo zajem. Maji hodne veci na swap 2Zz do mr2 takze nemusime nic vymyslet a vvyrabet na koleni :-)

Wa
Waclosh
08. listopadu 2015, 09:28
0

Mluvilo se i o swapech na kompaktní V6 NA motory. Třeba třílitry z Mazdy Tribute. 200 koní, 265 Nm, extrémní spolehlivost, rychlá odezva, váhovej příbytek 45 kg.

Goldies
08. listopadu 2015, 09:51
0

Tak u 2ZZ sen jen prerazi kod motoru a opravdu to nerozeznate, takze stk, policejni kontrola i pripadnej prusvih pri bouracce je v pohode. Podle me je tohle nejlevnejsi a nejefektivnejsi zpusob jak se vyhnout problemu s 1ZZ a jako bonus mame +50Hp. Zatim jedinej vetsi problem je, ze nevime jestli budou fungovat budiky v MR2 s 2ZZ motorem s Celici. Ale to se snad taky vyresi :-) jinak na prepakovani razeni je kit, drzaky az na jeden ktery se musi malinko upravit sedi. Poloosy asi taky sedi (maji stejny objednaci kod), a snad i radici paka s kulisou pujde predelat (mam halfcut JPN Celici takze jpe odkud brat).

Milan
08. listopadu 2015, 19:29
0

tak jsou urcite i tovarní alternativy V6 podobnejch parametrů. Takže krom ceny mě teda nenapadá žádnej racionální důvod proč tam cpát mazdu těchto parametrů.

Mi
Milan
09. září 2015, 18:07
0

Taky sem měl podstatně rychlejší auta, ale nebavily mě. Přemýšlel sem o dost autech a procházel různejma obdobíma včetně NA i NB. Nakonec mě ale odradil fanatismus majitelů místama připomínající koncerňaky a příliš sladkej vzhled, i když ty auta jsou dobrý a zábavný. Nakonec sem si koupil MR2 MK1 a nakonec i MK2 a sem za to moc rád. I když se nemusí líbit každýmu, určitě jsou to koncepčně zajímavější auta a člověk v tom nevypadá jako by jel na lov frajerů. Obě ty auta jsou o moc pomalejší než na to, na co sem byl zvyklej, ale zpátky bych nešel. Ta zábava za to stojí. Taky vidím nespornou výhodu v tom, že do každý generace je vysoká šance bez problémů s technikou a legislativou nacpat nějakej výkonější motor se stejným kódem nebo minimalne vzhledem, což u Mazdy pokud vím není. Takže za mě, pokud nevadí sladkej vzhled, odpověd je MR2 mk3.

reagovat
Goldies
09. září 2015, 19:11
0

Souhlas ;-) miata je uz hrozne proflakla a celkem to uz unavuje..

Vavris Vavrisovic
10. září 2015, 11:56
0

Fanatismus majitelů? Spíš jsi měl smůlu na konkrétní vzorek, dokonce si myslím, že vím, kdo tím vzorkem mohl být :-) Benevolence a schopnost nadhledu je jedna z věcí, kterou mám na komunitě kolem MX-5 strašně rád, stejně jako téměř úplnou absenci lidí, za které se stydíš...

Celé to dle mého pramení z toho, že mezi majiteli MX-5 je vysoké procento lidí, pro které je MXka x-tým autem v garáži nebo x-tým zajímavým autem, které v životě vlastnili a z toho vyplývá přehled a takové nějaké obecné povědomí, které se s fanatismem vylučuje.

Pe
Petr
10. září 2015, 09:36
0

Taky souhlasím, úplná trefa. Jen ten fanatismus bych přirovnal k majitelům Hond :D

reagovat
Mi
Michal
11. září 2015, 08:07
0

Jo a kdybys jenom trochu poupravil zadání, tak výsledek je jasně Caterham :-D

reagovat
Re
RedX
14. září 2015, 11:44
0

Trochu OT, ale nechápu, proč šla S2000 z domu, když jí odešel motor. Auto umře když je hotová kastle, ne motor.. ano motor je srdce, ale lze ho bez problému vyměnit. Řeči o rentabilitě nechci slyšet, samotnej motor bude vždycky levnější než nový auto. Jako jedinej pádnej důvod mě napadá, že majitel potřeboval rychle novou dailynu a musel střelit KO S2000 aby si ji mohl dovolit.
Když je teda pro něj S2000 taková modla, vrátil bych se k ní.

reagovat
Milan
21. září 2015, 14:15
0

protože opravit ten kýbl je otázka skoro kila s nejistotou jak dlouho to zase vydrží. Dobrý auto, který bych si kvůli tomu motoru ale osobně nikdy nekoupil. Bejt v tom stejně výkonna v6, bylo by po problémech, akorát bez onanie o litrovým výkonu, ktejej ovšem může za tu skleněnost.

St
Stichon
22. září 2015, 11:45
0

Pořád to nechápu? Za kilo máš motor po GO (tzn úplně novej motor) a ten vydrží bez problému daších 150tkm ostrého zacházení. Koneckonců, ten co mu umřel naposled taky určitě neměl najeto 50tkm. Za stejné kilo máš né moc hezkou miatu s 1,8 motorem, která bude potřebovat ještě spoustu peněz a péče.. Za mě když už mám hezkou a funkční kastli S2k, tak GO motoru je rozhodně ten nejlepší nápad!

Milan
22. září 2015, 11:47
0

no tak vidiš, tak až budeš mít S2K s lehlým motorem, uděláš GO. Ted už to všichni víme a můžeme otočit list.

Pe
Petr
24. září 2015, 11:30
0

Milan: amen!



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem