načítám data...

Autíčkář se ptá: Nejlepší limuzína chudého petrolheada

Autíčkářovu garáž právě opustil "dlouhodobě testovaný" Lincoln Town Car, což nás přivedlo k úvahám o tom, jaký luxusní sedan by si měl koupit chudý petrolhead. Víc hlav ale víc ví, takže se těšíme na nápady našich čtenářů!

Zobrazit galerii

Pokud chcete opravdu hodně auta za málo peněz, jsou ojeté luxusní sedany vaším nejlepším kamarádem. Snad žádná jiná kategorie aut netrpí tak drastickým propadem ceny . Zatímco peněženka původního majitele utrpí vinou ztráty hodnoty brutální výprask, zvící hodnoty menšího domu, a i obličej druhého majitele se při následném prodeji dost možná protáhne až na zem, kupci ojetin se hlasitě smějí.

Všechno má samozřejmě svoje háčky. Luxusní sedany jsou drahá, složitá auta plná komplikovaných věcí, které u starších exemplářů rády selžou a vyvolají tak nadšené úsměvy ve tvářích prodejců náhradních dílů a mechaniků, zatímco majitel roní krokodýlí slzy. Rozhýbat dvoutunový kolos nějakým přiměřeným způsobem navíc vyžaduje velké stádo koní pod kapotou, které je nutno důkladně nakrmit – aniž by se to projevilo na dynamice takovým způsobem, jaký byste si při pohledu na papírové údaje představovali.

luxusní sedany vás hýčkají komfortem a výbavou, ale pro nadšeného řidiče jsou vehikulární obdobou kryptonitu

A když už jsme u dynamiky, je tu ještě poslední fakt. Luxusní sedany jsou, až na některé výjimky (které jsou obvykle ještě dražší, žravější a na servis náročnější), ultimátně nudná auta. Jejich cílem je svého majitele hýčkat tichým komfortem a co nejvíce ho izolovat od dění na silnici. Pro člověka, který žije řízením, v noci přemýšlí o precizních meziplynech a perfektně trefených apexech, představuje takový luxusní sedan vehikulární obdobu kryptonitu.

Jenomže někdy jednoduše toužíte po autě, které vás bude hýčkat a ve kterým i dlouhá cesta uběhne, jako byste snad ani nikam nejeli. A pokud si chcete užít pohodlí a spousty vychytávek za málo peněz, není nic lepšího než starší ojetý sedan.

Otázkou tedy zůstává, jaký je tou nejlepší volbou? Town Car exceloval svou nenáročností – se spotřebou 9 l/100 km mimo město a kolem 13 litrů ve městě, neochvějnou spolehlivostí a servisními náklady srovnatelnými s Octavií byl skvělou limuzínou chudého petrolheada. V jeho neprospěch ale mluví relativně vysoká pořizovací cena (exempláře z konce 90. let se pořád prodávají přes 100 tisíc korun), chudá výbava, mizerná ovladatelnost a laciný interiér.

Logicky se tak nabízejí německé sedany s neochvějnou stabilitou na dálnici a nejmodernějšími vychytávkami. Nebo snad Jaguar, s božsky vyladěnými podvozky a nepřekonatelným stylem? A nebo je lepší volbou starý Lexus, který drahé náhradní díly vyrovnává úžasnou spolehlivostí? A nebo něco úplně jiného? 

Napište nám do komentářů, který levný luxusní sedan považujete za nejlepší volbu chudého petrolheada!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

An
Andre
22. ledna 2015, 21:39
0

Nissan Maxima, ale ty starší dost reznou. Ceny jsou však příznivé. Případně Opel Omega.

reagovat
Hy
Hynek
22. ledna 2015, 21:56
0

Pokud zkousnete image dědka, tak Volvo 960, nebo S90 - jsou za hubičku a je to opravdová loď a příjemý bonus - zadokolka. Dále krásná volba 740i E38, ale tam je to se servisem horší, no.. ale zase ten osmiválec, to je krása. A z trochu zvráceného soudku je tu i neuservisovatelný Citroen XM V6, ale to jen pro opravdové zvrhlíky :)

reagovat
Michal88
22. ledna 2015, 22:28
0

Proč neuservisovatelný? Oproti naftové? S prstem v nose. Jediné co, tak 147kW se občas přidírá kvůli zanášení mazacích kanálů a u starších ročníků zlobí DIRAVI (těsnost), které jde přetěsnit, jen kvůli řízení musí motor ven. Naftové vlastním v současné době já a v pohodě jde. Ale design pro zvrhlíky stopro je.. Ještě, že jsem zvrhlík. :D

Michal88
22. ledna 2015, 22:36
0

XMka (a 605) nikdo neberte, když to budeme chválit, ještě to bude chtít každý. :D Za sebe bych jako limu chudého petrolheada viděl spíš něco jako Opel Senator, ale z těch už je spíš youngtimer.

reagovat
An
Andre
22. ledna 2015, 22:43
0

Když jste tu začli s Francií, bral bych novější Citroen C5, za málo peněz hodně muziky.

JLK
22. ledna 2015, 22:48
0

Senator dnes uz pomalu nesezenes, ja bych bral spise vybavenou Omegu - je jich hodne a jsou skoro zadarmo. Se servisem by nemelo byt zadne drama a kousky s vybadou mozna nejsou S-klasse, ale pro chudeho petrolheada jsou docela dobre.

JLK
22. ledna 2015, 22:50
0

C5 ale neni sedan, navic nijak moc krasne nevypada.

Michal88
22. ledna 2015, 22:52
0

C5 nic moc... Je menší, tvrdší (jak sedačky, tak podvozek), lacinější... Než C5, byla lepší i Xantie (natož pak xm). Sice nebudí takový pocit robustnosti jako C5 (která díky opuchlosti vypadá větší, než je), ale Xantia je pohodlnější, neseškrcená euronormami a když se sežene Activa s TCT nebo V6, je to super sleeper nejen na rovinky, pokud někdo zatouží i po sportovnu... Jediný co, tak náklonové pístnice nejsou zrovna košer, pokud začnou téct.

Jo
Josef
22. ledna 2015, 22:41
0

Možností je rozhodně bezpočet. Za sebe bych přidal Peugeot 605. Rozhodně robustní, elegantní a pohodlné auto, které má své kouzlo.

"Motor - V12. Dva airbagy vpředu, dva airbagy vzadu, čtyři po stranách, celkem tedy osm. Maskování - fantóm... "

Jo, na tuhle scénu z Taxi, kde šetsetpětka dostává nový rozměr, prostě nezapomenu :-D

reagovat
Vl
Vladimír Kadera
22. ledna 2015, 23:05
0

Hyundai Sonata 2.0 rok 2002 cca. Skvělý auto. Spolehlivý, velikánský a pohodlný ( spotřeba 8)

reagovat
Ad
Adamo
22. ledna 2015, 23:07
0

W140 S500 ... skvelý motor,zvuk,image,retro,nadčasové,spolahlivé,velké,luxusné,mafiánske,černé a kola brabus kundolap jak víno a za skvelú cenu... a s LPG s tým možeš jezdit jak s dáciu

reagovat
ts
tsu
22. ledna 2015, 23:15
0

Alfa Romeo 166 2.5/3.0 V6

reagovat
BobAsh
22. ledna 2015, 23:48
0

Zajímavá volba, je pravda, že jsou víceméně zadarmo...

JLK
23. ledna 2015, 09:56
0

"Dlouhodoby test" 166 bych rozhodne uvital, zajimave auto

kubas
23. ledna 2015, 10:07
0

Měl jsem 3,0 166kW (tedy ještě euro 2), ve všem skvělý auto. Ale spotřebu jsem pod 13 dostával horko těžko :D Každopádně stálo to za to? To teda jo!

ts
tsu
23. ledna 2015, 15:43
0

Nějaké info třeba zde: www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014020904

Da
Daniel Krnac
22. ledna 2015, 23:18
0

Renault Safrane, byvale vozidlo francuzskeho prezidenta, s radovym patvalcom Volvo? :) Spolahlivost nic moc ale za tie (smiesne) prachy...

reagovat
Vl
Vlado
23. ledna 2015, 15:23
0

Safran urcite ano! 3.0 V6 24V, alebo ojedinele biturbo baccara 4x4... Ale u biturba je to uz ina cena...

an
andy
22. ledna 2015, 23:23
0

Za pár sto eur sa dá zadovážiť naozaj schopná omega. Komfort, relatívne výkonnè motory, rwd....a abc servis drahý asi ako pri felícii. Mám za posledný rok už tretiu omegu, ako alternatívu k mx5ke ktorá mi je na dlhè jazdy fakt trocha malá.

reagovat
JLK
23. ledna 2015, 09:58
0

Proc je tak casto menis?

am
amdy
23. ledna 2015, 12:18
0

Nemyslím si, že ich mením často. Kôli výkonovému deficitu som vymenil x20xev za x30xe a + prikúpil Omegu A sedan c20ne ako youngtimera na pekné slnečné dni.

JLK
23. ledna 2015, 12:47
0

Jo, tak takhle to dava rozum. Jaks to napsal tak to vypadalo ze jsi behem roku vystridal 3 omegy, coz se mi zdalo divne, kdyz to o vetu vyse chvalis.

Ji
Jirka
23. ledna 2015, 00:39
0

Neni to tak dávno co jsem vybíral větší sedan jako svůj dailycar. Coby Alfista (s letním GTV V6 Cup v garáži) jsem přirozeně začal objíždět 166 V6, ale docela mě zklamala - dynamika s ohledem na spotřebu mizerná, interiér je v reálu mnohem slabší než na fotkách, přijde mi že se to nezvykle dost naklání a především na každym autě který jsem prohlížel nefungovala hromada věcí (včetně "TOP" kusů za top cenovky).

Před lety jsem měl Kappu 16v Turbo s upravenou ECU a tu můžu doporučit - sice se tomu většinou rozpadá interiér a designová pecka to teda fakt neni, ale za rok co jsem jí měl jsem nenarazil na závodníka, kterej by se udržel když jsem zařadil trojku a chvilku počkal s plynem na podlaze. A co víc - i podvozek byl nečekaně dobrej, jedinej kazisvět bylo přeposilovaný řízení. Ale i tak to byl dokonalej sleeper za pár tisíc, kterej nechal v prachu skoro cokoliv. Servisní náklady s ohledem na výkony směšný, spolehlivost bez jedinýho problému.

Já jsem nakonec přes lehčí odpor ke značce koupil S8 D2 s LPG s 6q manuálem a už mam delší dobu pocit, že tim autem budu jezdit dokud ho nezrušim, nebo mi to stát nezakáže. Pokud pominu tu samozřejmost, že to neni obratný jako Elise, tak při nejlepší vůli nemůžu najít jedinou vadu na kráse - to nemůžu říct o žádnym jinym autě, který jsem kdy vlastnil nebo vlastním. E38 740i jsem měl taky a rozhodně bych jí před S8 v žádnym ohledu nepreferoval.

Ameriky bych rád někdy zkusil, koukal jsem po DTS a STS (obojí okolo roku 2000), ale jednak mě odradilo že jsou to předokolky a taky jsem v tu dobu nenašel nic v rozumnym stavu za rozumný peníze...

reagovat
BobAsh
23. ledna 2015, 00:42
0

A8 a S8 D2 jsou zajímavá volba a už jsem slyšel několik lidí je chválit do nebes - z toho jednoho zarputilýho milovníka amerik. Ač Audi taky nemusím, tak mě to přimělo po nich trochu koukat...

DTS a STS, resp. Deville a Seville STS a SLS jsou průšvih - Northstar je hrozně choulostivej motor, navíc strašlivě namačkanej pod kapotu. Všechno se na tom hrozně blbě opravuje a stojí to moře peněz. Resp. moře peněz ve srovnání třeba s Town Carem, S8 na tom asi nebude o tolik jinak...

Vavris Vavrisovic
23. ledna 2015, 08:24
0

GTV V6 Cup a S8? Okamžitě do našeho fora a pochlubit se aspoň ve dvou fotkách a větách! :-)

Se
Sedrik
23. ledna 2015, 13:53
0

Zrovna dneska jsem to četl, takže se nemůžu nepodělit - http://carbuying.jalopnik.com/how-more-less-the-story-of-my-2002-cadillac-seville-1536081121

Jinak já hledám daily k MX-5 v podstatě už druhý rok (ale vlažně - vždycky se najde něco důležitějšího). Zatim mi jako vítěz vychází e39 540 s M packetem (ideálně s LPG). Takže hledám...
Taky jsem přemýšlel nad RX8 - jsou až neuvěřitelně levný, ale wankel..
Po čem občas také kouknu je čtvrtá generace Subaru Legacy sedan - nejlepší 4x4, pro mě velice hezké auto a jezdí jich jako šafránu.

Vavris Vavrisovic
23. ledna 2015, 09:19
0

Možná pro někoho zajímavý tip na limo chudého petrolheada: http://auto.bazos.cz/inzerat/42871022/Lexus-LS-400.php :)

reagovat
Ma
Martin
23. ledna 2015, 10:53
0

Tý jo, snad mi čtete myšlenky :-D už jsem přemýšlel, že vznesu dotaz , a ejhle, přání otcem myšlenky :-D
Teď mám Volvo 960 2,5 l s manuálem ( jako stařík si tedy nepřipadám ), spotřeba i cena servisu je unositelná, s 20-ti letým autem jsem loni absolvoval zase Chorvatsko, vše drží a funguje. uvažoval jsem o S90 - přecijen by se nějaký koník navíc hodil, ale ceny tedy rozhodně nejsou nijak nízko. Ve Švédsku je zrovna jedna na prodej z r. 97 za 170 000 (!) Kč, což mi přijde dost :-(
Po Lexusu jsem taky koukal, ale furt se nemůžu smířit s tím automatem. jinak pro mne připadá v úvahu ještě JAG, patrně XJ, protože v S je málo místa na nohy vzadu, nebo nějaká amerika. Medvědi a BMW 7 jsou dost profláklý a Omegy přiliš tvrdé :-(

reagovat
ri
riprex
23. ledna 2015, 13:17
0

Když 166 tak 3.0 nebo 3.2. Dvouapůlka žere stejně jako třílitr, ale jede citelně míň. Případně zajímavý je i 2.0 V6 Turbo, jenže jeho spolehlivost je tristní. Po všech stránkách je ale 166 dobré auto a problémy, které by způsobily nepojízdnost nebudou. Busso je při alespoň základní údržbě nesmrtelné, kastle nerezne, mechanika je celkem odolná, ale mít podvozek v top stavu levné nebude, protože 100% po těch letech nebývá. Nová přední ramena, tlumiče, pružiny, spousta silentbloků, unibally vzadu... to se člověk prohne, kdyby to měl dělat celý. Nicméně jízdní vlastnosti za to, dát podvozek do pořádku stojí. Co se týče elektroniky, tak je v pohodě, jen někomu může vadit vestavěné rádio ICS, které nahradit aftermarketem nelze.

Jinak ale za zvážení stojí i 164ka ;)

reagovat
ra
rainero
23. ledna 2015, 13:36
0

Za mňa S80 2,9 ak treba dynamiku tak T6 (len požiera automaty...)

reagovat
Se
Sedrik
23. ledna 2015, 13:56
0

Ještě mě napadlo - co Passat pro bohaté: Phaeton?

reagovat
Ne
Nedy
23. ledna 2015, 15:28
0

Phaeton rozhodně ne. Je to díra na peníze. Na tom autě je všechno strašlivě drahý a, pokud vím, ne zrovna spolehlivý. Navíc je šíleně složitý. Kluci v servisu mi v rámci debaty ukazovali jen kolik je počítačů pod zadním platem (asi 6)... K tomu si přidejme image auta, možnosti u konkurence a ne zrovna super špičkový jízdní projev...

pe
peYko
23. ledna 2015, 14:57
0

Xedos ;)

reagovat
Lu
Lukáš Zajíček
23. ledna 2015, 15:05
0

Jednoznačně Nissan Maxima 3.0V6. Nemá konkurenci za dané peníze, jen jich moc není a je potřeba najít ten správný kousek. Motor (VQ30DE) několikrát vyhrál titul nejlepší motor roku v USA. Spolehlivost, jízdní vlastnosti nebo třeba velmi slušná výbava hraje pro tento vůz. :)
Dále ještě AUDI A8 (D2) BMW E38 nebo MB W140 (Mamut), ale tyto tři auta jsou prostě klasiky, ale cena je taky větší oproti Maximě. :)

reagovat
Ad
Adam
23. ledna 2015, 19:01
0

Od limuzíny bych požadoval především ticho jako v kostele i při vyšších rychlostech. Z mé zkušenosti v tomhle parametru máloco překoná MB. S trochou štěstí se dá sehnat w210 nebo i w124 za slušnou cenu. A s masivní dávkou štěstí se takové auto dá sehnat i bez koroze. Do w210 se navíc dával strašně zajímavej dieselovej motor OM606. Řadová 6, 24 ventilů, podčtverec, malý turbo lag. Ve své době to bylo nejrychlejší dieselové auto.

reagovat
Ev
Evlo
23. ledna 2015, 23:17
0

Ja jsem jednoznac pro bavo sedan pro chudeho petrolheada. Nauci ho nejspis kupovat nova auta :D

reagovat
Ev
Evlo
23. ledna 2015, 23:20
0

A realna odpoved XM uz tu zaznela

reagovat
na
naviculare
23. ledna 2015, 23:21
0

Zalezi co presne clovek od te limuziny bude ocekavat. Pokud absolutni pohodli a komfort a neprustrelnou spolehlivost pak je asi nejlepsi volbou Lexus LS (aneb jak udelat vyborny MB S jeste lepsim). Pokud se ocekava aspon trocha obratnosti na silnici pak A8/S8 D2 je kupodivu velmi dobry auto imho lepsi nez E38 a to nemam Audi zrovna v lasce. A muj tajny tip: Honda Legend, pro generaci ka7 mam osobne velkou slabost (http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/honda/model/legend/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:honda,mdl:legend/pg:vipcar/203787284.html) ale prezil bych i ka9 (http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/honda/model/legend/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:honda,mdl:legend/pg:vipcar/203787284.html) :)

reagovat
Je
Jenyk
24. ledna 2015, 08:20
0

Je to tedy hodně na spodním okraji toho co tu padá, ale Mondeo se do roku 2007 dělalo se šestiválcem a pokud je i s automatem, docela dost z toho pohodlí a ticha poskytuje také. Navíc je spolehlivé, spraví to každej jouda, nejmenší to není a hlavně i v těch zatáčkách je s tím sranda. IMHO jako DD to docela vyhovuje (tedy vlastně nic lepšího jsem nenašel a to jsem hledal hodně dlouho).

reagovat
František Čáslavský
24. ledna 2015, 15:27
0

Nejlepší limuzína chudého petrolheada je samozřejmě Lincoln Continental, nevím, vo čem se tady bavíme :)

reagovat
Ma
Martin
24. ledna 2015, 20:37
0

Jak moc jsi chudý :-D co třeba Trabant 601 Limousine :-D

PepaSFI
25. ledna 2015, 11:30
0

zachovalý Trabanty jsou dost v ceně. Mimochodem, vždycky mi vrtalo hlavou proč toho Trabiho označovali jako Limousine. Pak jsem se někde dozvěděl že Němci tak značí skoro všecko co není kombi nebo kabrio. Ten Trabi by měl být dvoudveřový sedan neboli počeštěle tudor, nebo spíš možná, vzhledem k velikosti a prostoru na zadních sedadlech, by se to dalo nazvat i Coupé. Limuzína by měl být velký luxusní sedan s přepážkou, no ale jak už jsme tady kdysi probírali, kvůli marketingu se dějí věci jako čtyřdveřové coupé a nikoho netrápí že to je nesmysl.

BobAsh
25. ledna 2015, 21:32
0

Čtyřdveřový kupé je úplně stejně v pořádku jako dvoudveřový sedan, což je věc, která byla dlouhá desetiletí běžná. Kupé a sedan se neliší počtem dveří, ale tím, že kupé je nižší, sportovnější a je v něm míň místa.

František Čáslavský
26. ledna 2015, 10:29
0

Martin: Jak píše PepaSFI, Trabant bude podstatně dražší jak moje auto :))

Ma
Martin
26. ledna 2015, 11:06
0

No než moje zatím ne :-D Volva 960 / S 90 se zatím drží a majitelé se jich nezbavují :-D

František Čáslavský
26. ledna 2015, 11:51
0

To se není čemu divit :) Ale v tom případě z hlediska levnosti jsem na tom pořád s Lincolnem dobře :D

martin_100
24. ledna 2015, 23:15
0

Škoda 130L nejdražší a nejvýkonější českej sedan v běžnym prodeji s nejlepší výbavou v rámci značky :-D spotřeba malá, díly za pár facek, exkluzivita na pár facek :-D

reagovat
Je
Jenyk
25. ledna 2015, 00:20
0

No nevim mei TC 130 bych jisty neprekonatelny rozdil videl.

Je
Jenyk
25. ledna 2015, 00:22
0

Mezi TC a 130 ...zatracenej mobil

Trinom
25. ledna 2015, 15:39
0

Na svoje kulatý Scorpio v automatu nedám dopustit a s motorem 2,9i by to mohla být zajímavá volba pro chudé petrolheady, jen se EFIna blbě shání. Dva-trojka, co mám, tak je o poznání línější ale pro pohodové cestování to stačí. Co se týče cen, tak ceny scorpií jsou na samým dně a díly jdou sehnat téměř za odvoz. Tahle motorizace má sice svoje mouchy, ale jsou už leta známé a existují na ně jednoduché záplaty.

reagovat
martin_100
26. ledna 2015, 00:58
0

nu mám hranatý s 2.0 dohc a je to naprosto supr auto ... pohodlný, nepříliš okoukaný, přiměřeně rychlý ale hlavně levný na provoz i koupi ( 6 fialových s vyřešenou ekodaní) ;-)

Ma
Martin
26. ledna 2015, 13:54
0

Proti tomu žádná :-D
Taky první věta po oznámení, že si koupíš něco takového zní : " To Tě sežere " čímž je asi řečen názor všech, co o těchto autech nic neví :-D

reagovat
Ma
Martin
26. ledna 2015, 13:56
0

Sakra, někam jsem se svezl, to bylo na Ferniho a jeho Linka :-D

František Čáslavský
26. ledna 2015, 15:11
0

a pokud je ti 18, tak jsi drogovej dýler :D

Ma
Martin
27. ledna 2015, 21:20
0

Tobě je 18 ? no v tom věku jsem na svět koukal z poza volantu Š 100 S, posléze pak ze ZILu 161 a občas z UAZu :-d po návratu z vojny jsem skoro půl roku jezdil v Dodge Polaris :-D

ra
rainero
27. ledna 2015, 20:13
0

Ešte nepadlo: P. 607 alebo Camry...

reagovat
Ve
Venca
11. března 2015, 17:48
0

Při brouzdání na netu jsem narazil na limuzínu :D
http://auto.bazos.cz/inzerat/44902560/Lincoln-TownCar-46i-limuzina.php

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem