Na loňském autosalonu v Šanghaji představil VW koncept nazvaný Golf R400. Měl dvacetipalcová kola, vyzývavý bodykit a výkon, který byste podle názvu neuhádli. Záhy se vyrojily spekulace, zda má široko daleko nejvýkonnější Golf historie šanci dotáhnout to z výstavního podstavce až na reálné silnice. Jedni namítali, že při existenci Audi RS3 to v koncernu VAG nedává smysl, druzí filozofovali o smysluplnosti takto překoňovaného Golfu no a jiní někde v koutku duše tiše živili naději, že se představenstvo Volkswagenu zblázní a "NadGolfa" pro sériovou výrobu odklepnou.
Nyní můžeme s jistotou prohlásit, že ve Volkswagenu se skutečně zbláznili a Golf, jehož přídomek by nakonec měl znít R420, se na trhu objeví zřejmě již příští rok. A ano, i v případě sériového auta bude číslovka v názvu vyjadřovat kolik koní se musí pod krátkou kapotou hatchbacku mačkat. Hothatch s výkonem 420 koní je opravdu maso! Asi už je opravdu čas zavést nějakou novou kategorii – možná hyperhatch? Ve Stuttgartu a Ingolstadtu se každopádně budou muset zamyslet, zda-li přenechají čelo pelotonu lidovému vozu.
Krom samotného potvrzení výroby a hodnoty výkonu toho moc nevíme. Je však pravděpodobné se domnívat, že stejně jako u slabšího R, bude i u R420 možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou anebo, že karoserie oproti konceptu nedozná výraznějších změn. Já snad jen dodám, že vrcholnému Golfu by velmi slušel chytrý zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu, který pozvedává Haldex do nových výšin třeba v aktuálním vydání Audi TT. Než z Volkswagenu dostanem další várku informací (zejména týkajících se dynamiky), můžem prozatím přemýšlet, kolika supersportům asi R420 rozšlape majestát a kam až to ostré kompakty dotáhnou. Golf R420 totiž vyhlásil lov na nová teritoria.. A pak taky smamozřejmě kolik za tu srandu VW bude chtít.
25. dubna 2015, 14:37
0
Tak nevím. Určitě zajímavý a hlavně strašně bláznivý počin, ale má to šanci na úspěch? Troufám si tvrdit, že cena bude na úrovni sportovních aut, kterým přece jen ostrý hatch je stěží bude konkurovat. Nebo ho doopravdy dokážou naladit tak, že to bude Porsche v užitečnějším balení?
25. dubna 2015, 14:59
0
Zalezi na tom, co povazujes za uspech. Podle me, i kdyz na tom vubec nic nevydelaji, tak porad to dost prida k image firmy - neco ve stylu Veyronu, ale nesrovnatelne levnejsi.
25. dubna 2015, 16:18
0
Vidím to podobně jako Jeylkey - zlepší to už tak výboronu image Golfu. Jestli na tom VW něco vydělá si netroufám odhadovat, ale úspěšné (ve smyslu, že se bude slušně prodávat) to imho bude. Cena by mohla být okolo 1,2 mega. Což je na VW Golf hodně, ale na věc, která dá stovku okolo 4 sekund, to zas tak moc není :-)
26. dubna 2015, 08:59
0
Je celkem smutný kam se kategorie hothatch řítí... Dle mě je klasickej hothatch už akorát Swift sport, ještě bych tam asi zařadil i fiestu ST, možná corsu a podobný nákupní tašky, ale to co se ted děje kolem Golfu, Leona, Megane atd. mi přijde jako nesmyslně vyhrocená záležitost, která stejně nemá na svižnou jízdu po okreskách využití... A pokud budu chtít lítat po dálnici 250km/h+ tak sou na to zase uplně jiný auta než tyhle.....
26. dubna 2015, 17:36
0
Odpověď na nový Ford Focus RS...
27. dubna 2015, 21:01
0
Tohle už tu bylo asi před šesti, sedmi lety. Jmenovalo se to Cosworth CS400 nebo tak nějak a byl to překoňovaný STi Hatchback...