logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

VW Santana MPV

11. července 2022 1 komentářů

Bylo to v roce 1985, kdy Čínská komunistická propaganda poprvé vyrukovala s příběhem, obhajujícím osobní vlastnictví automobilu. Ještě do roku 1992 byl trochu zmatek s registračními značkami, ale jen co se úředníci vypořádali s nahrazením bicyklů automobily, Čína se vydal vstříc světlým zítřkům. Nebo tmavým, pokud jste měli tu smůlu a žili ve smogem zadušeném městě. Největší automobilový trh vyrostl takřka přes noc a Volkswagen u toho nesměl chybět. Vznikla celá řada specifických modelů po vzoru jihoamerického trhu. Obava o domácí kapitál vedla Číňany k uvalení sankcí na dovozové vozy. Pokud jste chtěli začít prodávat auta běžným obyvatelům, museli jste je v jejich domovině i vyrábět a založit joint-venture s některou z místních automobilek. Tak se stávalo, že nejedna domácí automobilka si západní zákony vyložila po svém, a spustila spolupráci hned se dvěma konkurenčními automobilkami. Výsledkem byly bizarní kombinace, automobiloví frankenstainové a ale i úplné unikáty honosící se evropskými jmény. Tak například Santana MPV, která následovala myšlenku Renaultu Espace, byť spíše připomínala litevský RAF. Na výrobu nakonec nedošlo, ale máloco symbolizuje čínský přístup k evropským značkám tak dobře, jako MPV postavené s použitím komponent ze zastaralého VW, které se muselo po hlasitých protestech Wolfsburgu přejmenovat z Volkswagen na ‚Shangai‘.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

0 reagovat
Opelfahrt
11. 7. 2022, 03:41

RAF nebyl litevský, ale lotyšský. Třeba ta dodávka se jmenovala Latvija, což znamená Lotyšsko.