logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Michal „Budík“ Hanko

BydlištěPraha-východ
Registracepřed 11.2 měs.
Poslední aktivitapřed 11.2 měs.
Komentářů u článků1
Pozitivních komentářů u článků1
Negativních komentářů u článků0

Posledních 50 komentářů

6
Budík
13. 12. 2024, 11:26
Tři dobrá auta, která nikdo nechce, a dvě špatná, jež kupují všichni

V případě S-Maxe mám bohužel dojem, že autor svoji práci buď poněkud odbyl, anebo realitu záměrně ohnul a zároveň tak trochu selektoval, aby vše lépe ladilo s jeho poněkud jízlivě podaným komentářem.
Předně mi přijde neprofesionální napsat o autě, která má na výšku 162 cm (údaj dle TP), že má "skoro metr osmdesát na výšku" . Skorometrosumdesát na výšku měl právě až Galaxy. Snad se shodneme na tom, že rozdíl ve výšce cca 15 cm je při rychlém dálničním cestování na odporech opravdu znát. Přitom vnitřní prostor pro cestující v prvních dvou řadách byl prakticky shodný s Galaxy - rozdíl jen vzduch nad hlavou. Kdo nepotřeboval 7 míst, tomu 5-ti místný S-Max poskytl litrově podobně velký prostor pro zavazadla (záměrně zmiňuji 5-ti místný, protože bez sedadel 3. řady byl hlubší, což částečně srovnalo handicap menšího zadního převisu a nižší střechy v porovnání s Galaxy).
Pokud jde o odpružení, na natřásání si nikdo nestěžoval (18" kola, sportovní podvozek), zato na jízdní vlastnosti si pamatuji jako na solidní - řekl bych, že až na o něco větší příčné náklony byly snad i jistější než u Superbu 3 s DCC.
Dynamika záležela samozřejmě na zvoleném motoru, ale každý neměl čtyřválcovou naftu. Volit šla kombinace 176 kW benzínu s manuální převodovkou, se kterým se dalo opravdu moc příjemně rychle cestovat. V přímce resp. na dálnici a silnicích "jedničkách" tohle kombo drželo krok s dobovými hothatchi. Jezdil jsem aktivně, byl jsem rád, že to mé MPV zvládá s relativní jistotou a děti nezvracely (často spíš spaly). Jenom kotouče jsem tedy zkroutil.
Pokud dnes chcete něco s větším vnitřním prostorem a podobnou jízdní dynamikou, nezbývá než sáhnout po "sportovních" SUV, která ovšem podle mě ke "sportovnosti" mají mnohem dál, než měl svého času S-max (tedy pokud neřešíme auta nad 2 mil.). Jenom bych dodal, že to, co píšu, vztahuji k S-Maxu 1.gen, ten druhý mě už neoslovil. Jak děti rostly a přibývaly, tak jsem se posunul k osobním dodávkám, ale na S-maxe vzpomínám jako na posledního univerzála v mojí garáži.