
Tom „TomHagen“ Hagen
Bydliště | Karviná |
---|---|
Registrace | před 5.8 měs. |
Poslední aktivita | před 5.3 měs. |
Komentářů u článků | 3 |
Pozitivních komentářů u článků | 0 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
TomHagen
19. 8. 2024, 14:43 0Rock: Na Hyundai mě třeba nenapadlo se ani podívat, ale teď koukám teda. Tak co to jako má být, že ta životnost je absolutně jako na houpačce. To, kde někde je furt takřka na 100%, mají jiné značky v takovém stáří/ nájezdu tolik desítek procent pryč.
VK: ano u Tesly to vím, tu právě dávám jako jeden z příkladů, kde bych se toho dojezdu nebál. A kde mě auto může klidně asi i přežít...velmi pravděpodobně. Já prostě nechápu fakt ty konkurenční výrobce (řekněme evropské). Kde mi to (podle čísel) přijde jako podvod. Pokud teda nebudeme brát auto jako spotřební věc, kterou prostě automaticky za pár let vyměníme...což už takové názory teda potkávám.
StreetPro: Ano, na auta jsem Pepík, ovšem čísla pořád doufám počítat umím. Stejně jako z nich vyčíst za jak dlouho a kdy se přiblíží ke kritické hranici. Na to jde použít i obyčejná trojčlenka. Když jsem měl zájem o i3, tak jsem třeba viděl jak o něm vypráví pan Havrlík, který jistě je, odborník. Tak nějak mu věřím (snad si to pamatuju správně!), že udává nějaký propad 2% kapacity za jeden rok. To by i vycházelo cca SoH podle "statistiky" co jsem si vysledoval já. Dejme tomu. Tudíž věřím, že 20 let může být klid. Dobře. Takže neříkám, že nevidím, že se nemohou dožít ani 100tic. km. Ale u spousty modelů spousty značek to tomu tak prostě odpovídá. Nissan Leaf mám pocit patří mezi ty špatné. Hodně špatné. Teda aspoň ty starší vyrobené.
Jako je možné, že to s elektromobily je podobné jako to bylo u spalováků, kdy se vyloženě varovalo před nějakými konkrétními motory, že nevydrží apod? Tak tady je to jen místo motorizace model auta (baterie)? Proč by teda Zoe bylo nejprodávanější na evropském trhu? Každé odvětví má své "špatné kusy" kterým je lepší se vyvarovat. Proč se to nepřizná u elektromobility? Protože pokud to není tohle, jak je to pak možné, že třeba ty Tesly, i3 ... jsou takové držáky, zatímco ostatní podle údajů mohou odpočítávat výměnu baterií (článků)? Nepřijde mi to pak jako fair play od všech těch recenzí na elektroauta.
Bkralik: díky za možné tipy. Spíš se dívám určitě po zahraničí, někdo kdo dováží, ty ceny jsou tam jinde. Jen jsou obavy kdo to měl skutečně předtím a jak se choval s nabíjením. Považoval jsem měření životnosti baterie jako jediný údaj, kdy se dá předpokládat do čeho člověk jde.
TomHagen
19. 8. 2024, 12:03 0PS: nebo jestli je někde nějaká diskuze, kde tohle naštvání majitelé BEV probírali; a zachránili by tak člověka před hloupým vyhozením peněz. Poněvadž mi přijde jako šílenost do toho jít. Když máme skvěle fungující spalováky, které jsou schopné mnohé z nás přežít. Samozřejmě model od modelu...
Vždyť spousta argumentů kterými se mě snaží přesvědčit je jen: záchrana planety, žádný hluk, žádný smrad, klid při nabíjení má kávičku...Jen - bojíte se baterií a návratnosti, ale návratnost prostě je (a tečka) a baterie přežijí - vždyť kolik najedete u spalovacího motoru? Žádné statistiky nic. Jo a ještě třeba jednoduchost v servisu. Nevím, když už se něco semele, tak co jsem často četl je to problém. Hlavně ohledně nabíjení.
Vážně jsem měl zájem a pořád bych rád měl. Ale co hergot ta výdrž baterie? Jak to opravdu ve skutečnosti je? A tím jak dlouho vydrží.
TomHagen
19. 8. 2024, 11:48 0Mám v plánu si pořídit nové auto, už už jsem byl rozhodnutý, že to bude elektromobil. Ale seriózně mě zajímá jedna věc (a nechci číst vyloženě odpůrce z ani jednoho tábora), kde mi snad někdo odpoví - tento nový článek je na to vhodný. Přiznám se, že nejsem člověk který se o vlastní auto stará - nebaví mě to. Trasy převážně jen kratší. Starý benzínový nějak držel i tu neúdržbu z mé strany, teď se nahromadilo jen víc běžných mechanických nutných výměn, kdy už do toho nechci vrážet peníze. Měl jsem vyhlídnuté BMW i3, ovšem celkem mě odradily jejich ceny za servis + cena a nedostupnost výběru jejich atypického pneu. Tak padl výběr na Renault Zoe (všechno poslední modely s největší baterií). Jelikož Tesla je drahá. Náhradní díly a servis snad nestojí takový "majlant". Ale teď mi prosím povězte jednu věc - jak je to s tou životností elektrobateriemi, protože když jsem začal zjišťovat čísla ojetých aut (hledám ojeté - jsem obyčejná lůza z města), tak mi to celé prostě přijde jako podvod. Jediné čísla kde jsem viděl něco rozumného je právě Tesla a I3 (nedíval jsem se samozřejmě na všechny značky a modely. Jen menší auta v podobné ceně). Zbytek mi vychází, že velmi rychle je baterie jednoduše kaput. Článků a videí kde jakože vysvětlují že to tak není jsem četl a viděl spousty. Jenže pak se podívám na čísla - rok výroby/nájezd (může být stočený samozřejmě) a zbytek kapacity baterie. Kde jsou ty slibované roky a roky výdrže? Nebo snad jako tady v článku, že 300 000 je garantované výrobci, přičemž to ve skutečnosti je více, jako u spalovacích motorů. Například u toho Zoe jsem si dohledal +/- nejčastěji tyto čísla SoH baterie 88% auta z roku 2020-21. Najeto 25 - 30 tisíc. Rok 2020 výroba najeto 45 - 50 tisíc km - SoH baterie jen 80%. U jiných značek je to ještě daleko horší! Nebo starších modelů. I proto se dívám po té Zoe. Opravdu u jiných značek to vychází mnohem hůře. Vycházím jak z největšího autobazaru u nás, kde to měří údajně poctivě (mají na to i videa), tak inzeráty lidí, zahraniční (kde jsem si všiml že to neradi uvádějí dobrovolně, aspoň ojeté). A pokud jsem správně pochopil - baterie někde na 60% je zaručeně kaput. Zralá na výměnu. Jestliže Zoe která má ještě ty lepší baterie má po 4 letech a 50 tisíc km 20% baterie dole. Na mizivé hodnotě 60% je už po 8 letech a 100 tisících km. To si má někdo koupit? Vím samozřejmě že záleží i na způsobu nabíjení apod (nebo jak k tomu výrobci aut přistoupili), ale asi těžko VŠECHNY ty auta byly tak hrůzostrašně nabíjené. Do plna a stály...
Výjimkou mi přijdou Tesly a ty i3 (o jiné bwm nemám zájem, tak jsem nestudoval). Tam vidím SoH opravdu přijatelných cca 85% u 9 let starého auta a 100 tisíci km. Nebo 93% u 5 let starého a najeto 50 tisíc km. Jak to, že je to takový propastný rozdíl? Když jsem viděl, jak rychle se baterie kromě určitých modelů a značek aut přiblíží k polovině své kapacity, a jakou má teda životnost - elektromobilitu jsem zavrhl. Jsou někde skutečné data, které by mi to vyvrátili? Protože měnit baterii tak brzo jak vychází mě - je holý ekonomický nesmysl. Děkuji jestli mi někdo prozradí jak to tedy je a případně prokáže. Protože mě čísla prostě vychází úplně jinak. Ano zřejmě jsou takové modely - Tesla, i3, snad i Japonci tuším. Ale ten zbytek jako VW, Renault, Mini, Dacia....