Caras
Jméno | Luke P |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 13.3 měs. |
Poslední aktivita | před 4.5 dny |
Komentářů u článků | 11 |
Pozitivních komentářů u článků | 1 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Nevite zda je nějaký registrovaný i v Čechách? Dá se tu potkat lecos ale o LFA jsem neslyšel
Ten motor, krom spousty dalších superlativ, má jednu krásnou vlastnost a to velice nízké setrvačné hmoty, je radost slyšet jak vyletí do otáček při lehkém klepnutí nohou. To je něco co dnešní turbo agregáty napojené na dvouhmotu, dvojspojku nebo hydroměnič už nikdy nenapodobi........ty downshifty jsou naprosto kouzelné
Takový motor uprostřed a stále look nádherného GT, vlastně je to krásné ztělesnění ideálu. V12 atmo, hmotnost pod tunu, výkon moderního stroje. A nestárnoucí design krásného GT se zvyšující se linkou od b sloupku nad přední kapotu.......jako kdyby byl motor za přední nápravou. ......
Díky za velice zajímavý insight do dění :-), výměna motoru právě tak jednoduchá(vývojově levná) není kor v kombinaci s automatem a dnešními homologačními kritérii. To zřejmě drží na živu tři potažmo 4 šestiválce. Každopádně je to poprvé co jsem si všiml že Ghibli motor je 60° a ne 90° jako ten z Giulie 😮
BTW najděte si na Stellantis stránkách pdf technical spec pro 33 Stradale a MC20......skoro bych to popsal najdi 5 rozdílů. Brzdy, nádrž, kola, rozměry pneu, převodovka aj ty dveře.... o víkendu jsem seděl s kamarádem Alfistou a na toto téma jsme se chvíli bavili a vlastně jsme byli rádi že takhle spolupracují a umožňuje to uvádět takové skvosty které by jinak světlo světa nespatřily. ( i alfa 8C má jinej motor než Granturismo S akorát nebyl zadeklovanej tak všichni říkají ze je stejnej ale i olejový filtr ma jine číslo a potisk ač je záměnný)
Vzhledem k tomu že jak Alfa tak Maserati patří Stelantisu bych se opravdu divil kdyby ten motor byl jiný. A o zajímavé spolupráci těchto 2 automobilek na novodobých autech alfa 8C a 4C bych si k dnesni Evropske situaci s homologacemi Emisi dovolil tvrdit , že jeden z těch dvou V6 brzy umře (tipuji že ten výrobně dražší)
Otázka je zdali ten v Alfě nemá již řadu let zaklad v Nettunu :-)
Granturismo je o charizma a to se jim povedlo. A s tou cenovkou se dá očekávat že se z něj nestane tuctovka. Přijde mi že na feedback dalo Maserati vcelku dost vše k cemu byly u předchozího GT výtky je pryč. Třeba dofukovací bočnice sedaček, či infotainment. Styl, design a účel zůstal jen ta doba nás připravila o zvuk atmosférického V8. A myslím že ani turbo V8 by to nespravila takže vlastně kompaktnější a lehčí V6 turbo schvaluji.
Ja nikdy nebyl zastánce francouzských aut, ale díky firemni politice můžu buď vyráběný v Čechách a nebo Francouze. A vlastně před par lety mě designem uvnitř i zvenčí přemluvil peugeot 5008 a kvuli doplňkům a limitu padla volba na 1.2 s automatem. A po novotě to melo přesně ten projev co je tu posanej, ale kolem 20000km to začalo tahat i ve vyšších otáčkách a vlastně tomu není co vytknout. Dokonce mě i baví projev.....ten typický zvuk 3 válce je velice podobný zvuku V6 Busso co mam v Alfě GT.
Je to vlastně supr tak, že jsem teď nakonfiguroval 408 zase s timhle motorem.
Ahoj než jsem koupil svoje GTS tak mi to trvalo cca 2 roky kdy jsem lamentoval jestli Quatroporte, Granturismo dokonce jsem zvažoval i Gransport. Nicméně jsem za tu dobu projel a proletěl Evropu a prošel celkem dost servisnich zaznamu. Na auta ze švajcu je třeba dát pozor jelikož taky na podvozku nemusí jít povolit jedinnej šroub což se u komplikovanejch náprav s nastavováním může prodražit. Celkově je granturismo v rámci italské produkce z "early 2000" let spolehlive auto. Problém jsou variatory na motorech s mokrou skrini 4.2 i 4.7 kde správný fix s pridanim zpětného ventilu dělá jen ofiko servis a je to raketa. Pokud to nedělal ofiko servis a jsou jen měněné variátory případně i řetěz je předpoklad že se problém objeví znovu protože neodstranili příčinu.
Spolehlivá verze je ZF a spolu s motorem 4.7 to ma slusnou dynamiku i s dlouhým zprevodovanim ZF prevodovky. Já šel jako Alfista do verze s Grazzianou která pri výměně spojky a potencialne hydrauliky může jit do statisíců ale jako víkendovku s ortodoxním charakterem jsem prostě ZF vynechal. Ideální je když má auto kompletní záznam u ofiko servisu a dá se to u nich telefonicky ověřit.
Pak je problém pojištění jelikož teď jezdí hodně nepojištěných "mimo EU aut" má smysl mit komplet havarijko jelikož servisně jde stále o auto s pořizovací cenou novoty 3MKč+. No a to je s plným bonusem a limitovanym nájezdem do 5000km/rok 30kKč+ pokud je nájezd bez limitu je to dvojnásobek.
No a pak je na zvážení pokud nutně nechceš Robotizovanou prevodovku, (která dává smysl až ve své poslední reinkarnaci sofast4 právě v Granturismu S a MC stradale,) ale radsi bys spolehlivou ZF, zda nezvolit o polovinu levnější Quatroporte.
Ten propad ceny ojetin je přesně to ono co táhne dolů i modely s "lepším " charakterem. Každopádně jsou to borci. To ze do M145 byli schopni montovat klasickej měnič a zároveň transaxle grazianu a vytvořit tak 2 naprosto rozdílná auta co vypadaji stejně, tak ukázali znova. Jedna kastle pojme armádu baterií a elektromotorů stejne jako klasickou koncepci s V6.
Předchozí generace Granturisma byla jasným odkazem na závodní Maserati z 50.let. Vždy když ho vidím na volném prostranství tak se z tech křivek člověku zvýší tep. Tohle nové je jasným odkazem na předchozí generaci a je to vlastně velká pocta že to co bylo správně na M145 bylo zachováno a to co chybělo bylo vylepšeno. A vlastně ubyl "jen" dechberoucí projev atmosférického osmiválce který kompenzuje příznivá spotřeba V6.
Každopádně jako daily car je to spíš pain (výhled, rozvor, rozměry nízko nárazniky)nicméně jako volnočasové sportovní a zároveň neskutečně elegantní přibližovadlo je super.
přibližovadlo to dává absolutní smysl.
K zamyšlení je Folgore. Tím že do M145 nemontovali nic méně než osmiválec, mu dali šanci stát se zajímavou legendou automobilové historie která zavdala vzniku třeba 8C. Tipuji že Folgore bude v US velkou masovou záležitostí a sveze se v masové produkci na vlně Tesly a bude to mít stejný výsledek jako všechna auta u kterých se pod kapotou objevil ekonomický diesel ( např ghibli). Prodá se jich hodně , časem se okoukají a 99% lidi je budou brát jako mainstream.
Poslední komentáře
- Tosh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
A kolik by tak mělo žrát auto, které váží 2,3 tuny a má 300 koní? - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tá spotreba je...hrozná. Dizajnovo to auto naozaj nestarne,... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
To vymýšlím i tak a to poháry žádný nejsou:D - high_fish, Tato auta zrají jako víno: Modely...
W209 je CLK, ne SLK... - mazany_lisak, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Civic ufo se vyrábělo v Anglii a bylo primárně pro evropský... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Tak 5 za závod se vším všudy to je sranda :) Ale když se člověku... - FidoBlack , u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Díky, bylo to hlavně poprvé po sedmi letech co jsem si měl... - Frankie, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Je tolik fakt krásných a zajímavých aut, který by stálo... - Raspby, u blogu ZAV KP Sosnová aneb jak jsme...
Gratulace k zážitku...je to návykové co? :) Já si amatérské... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Ja mam leckdy spis pocit, ze design zustava stale rozporuplny,... - Opelfahrt, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Povedený design a zvlášť tenhle vzor litých kol je prostě... - krab, Tato auta zrají jako víno: Modely...
S tím výběrem docela souhlasím, navíc u toho BMW bych spíš... - Luban, Tato auta zrají jako víno: Modely...
👍nadčasový bourák👌 - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Úplný souhlas. Do dneška to působí jak přízrak, naprosto... - Riccardo Martora, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lancia Delta třetí generace. Z vlastní zkušenosti můžu...
Poslední inzeráty
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
23 komentářů