Ivan „Avia“ Ivan
| Bydliště | Praha 8 |
|---|---|
| Registrace | před 2.8 rok. |
| Poslední aktivita | před 2.8 rok. |
| Komentářů u článků | 1 |
| Pozitivních komentářů u článků | 0 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Asi trochu opožděně...jen mi to ale po přečtení velmi pěkného článku nedalo a chtěl bych ještě poněkud upřesnit. Čavdar LC51 byl, co se karosérie montované na podvozek Avie A31, čistě bulharská záležitost. Karoserie byla speciálně navržená pro tento konkrétní účel a se zmíněnou Setrou, snad kromě upravených lišt přední masky, užívaných ve velkém modelu Čavdar 11M4, neměla vůbec nic společného. Zmíněnou přizpůsobenou karoserii z "malé Setry", která se v Bulharsku v 70 a 80 letech také v malých sériích vyráběla(cca 7,5m dlouhá), bulharští konstruktéři ještě zmenšili na cca 5,5m a vytvořili "skvost" jménem Preslav 1100(pojmenováno po bývalém hlavním městě jejich středověké říše). Tento, dnešním slangem řekněme midibus, měl na bulharském rámu také místní nápravy a poháněl ho zmíněný licenční motor Perkins(jinak ale určený a montovaný do VZV Balkancar..(...).. spojený s převodovkou ze sovětských GAZ 53A. Vozidlo mělo pouze pohon 4x4 a dosahovalo závratných rychlostí okolo 70km/h(z mírného kopce...). S Avií ale nemělo nic společného. Existovala však i varianta nákladní, na kterou Bulhaři montovali modré kabiny z Letňan, které jim zbyli poté, co si pro výše popsané autobusy Čavdar LC51 objednávali od nás podvozky i s kabinami. Kabiny po příjezdu do města Botevgrad u Sofie, (kde LC51 montovali), nejprve demontovali a odvezli do cca 200km vzdáleného města Madara u Šumenu, kde namontovali na zmíněný Preslav 1100 4x4. Dělali tak "skvělou" reklamu naší značce, neboť na kabině postavené na těchto věčně čoudících vozidlech samozřejmě zůstal znak Avia. Ještě bych dodal, že žlutou sanitku Neretva (na obrázku)jsem kdysi asi rok vlastnil, měla tenkrát najeto 43000km a byla ve skvělém stavu. Jednou bych jí opět chtěl vidět, asi vím, kde se nachází. Osud druhé vyrobené sanitky je neznámý.