VD
Jméno | Vladimír Dražil |
---|---|
Bydliště | Šumperk |
Registrace | před 2.1 rok. |
Poslední aktivita | před 5.3 měs. |
Komentářů u článků | 6 |
Pozitivních komentářů u článků | 0 |
Negativních komentářů u článků | 2 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Jen malá technická - zmiňovaný "asistent jízdy v pruzích" (LTA) je bezpečnostní "asistent sledování jízdy
v jízdních pruzích" a jeho primárním úkolem je upozornit na (jím vyhodnocené) těsné přiblížení k bílé čáře. Nejprve upozornit a teprve poté lehce zasáhnout do řízení (systém LDA pouze akusticky a graficky upozorní ale aktivně do řízení nezasahuje). Zapnutím směrovky se systém deaktivuje případně již spuštěný přeruší.
Z toho vyplývá, že vůz s LTA bude mezi bílými čárami zvolna kličkovat ale nikdy nepojede zcela uprostřed mezi nimi. Lze to zkusit na dálnici (ale jen pokud nikoho neohrozíte) - pusťte volant ALE STÁLE BUĎTE VE STŘEHU a uvidíte. Jen pozor na místa s nevýraznými čárami nebo bez nich - to vám LTA pošle vůz do protisměru svodidel nebo do příkopy. ZKOUŠEJTE to jen u vozů u kterých BEZPEČNĚ VÍTE, že tento systém MÁ a je AKTIVOVANÝ. A také raději "jen" ve stovce. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEDÁVEJTE RUCE OD VOLANTU, JEN HO NA CHVÍLI UVOLNĚTE - STÁLE MUSÍTE MÍT MOŽNOST OKAMŽITĚ ZASÁHNOUT DO ŘÍZENI A DÁLNICE KOLEM VÁS BY MĚLA BÝT VOLNÁ.
Ač se zdá na první pohled cena vysoká, tak vzhledem k podílu ruční práce a finančnímu nakrmení úředního šimla (nutné úpravy dle předpisů EU a homologace) + prvotní náklady a nějaká marže, tak to asi ani jinak dopadnout nemohlo.
Otázkou ovšem je, kdo si taková autíčko na nákupy v době kdy nám naše chudá vláda stále předhazuje, že si na důchod máme ušetřit sami protože ho už rozfofrovala, bude moct dovolit.
Ale jste-li zemědělec, tak nevěšte hlavu - za 2 metráky paprik může být vaše! :-D
Design - to je něco, co každý jeden z nás vnímáme individuálně po svém a estetické cítění máme také každý jiné. To nad čím se jeden rozplývá může druhému klidně připadat až ošklivé.
Přesto, že design je všude kolem nás, tak asi nejvíce ho vnímáme právě u automobilů.
Článek můžeme hodnotit z různých úhlů a pohledů ale co se mi líbí je, že autor se nebojí ostatním sdělit svůj názor na vzhled Jeepu Avenger. A zrovna já patřím do skupiny lidí, které design tohoto vozu nijak a ničím neoslovil.
Budeme-li se bavit o podobnosti aut napříč značkami, tak bychom se museli "prohrabat " až ke kořenům. Za ty by se dal považovat rukopis a designérské cítění jednotlivých designerů a vezmeme-li v potaz ještě řekněme "fluktuaci" jednotlivých designerů napříč značkami nebo studii, tak je vysvětlení nasnadě.
A pokud k tomu přidáme ještě v článku zmiňovaný módní trend a možná i průmyslovou špionáž (?), tak když dnes vedle sebe postavíme 5 vozů různých značek stejné třídy, tak z dvou set metrů s jistotou rozeznáme akorát tak barvy.
Ač jsem byl opravdu "zarytý forďák" (25 roků praxe u jedné značky), tak po změně majitele firmy před třemi lety k tomu přibyla i Toyota. Mám tedy možnost srovnání a musím konstatovat, že dnes, lidem kterým jsem dříve doporučoval Forda (byť jen s vybranou motorizací), tak dnes, v "době elektrifikované", jim doporučuji Toyotu. Protože ale stále ještě nejsem příznivcem elektromobilů (a není to kvůli samotnému pohonu ale spíše kvůli tomu co se na to nabaluje ostatního), tak dnes doporučuji hybridní techniku. A v tom případě samozřejmě Toyotu. A to hlavně z toho důvodu, že když Toyota začala sériově vyrábět a prodávat svůj 1. hybrid, tak ostatní výrobci teprve začínali uvažovat o vývoji svého vlastního systému nebo to braly jen jako okrajovou záležitost. Dnes má Toyota už pátou generaci hybridního systému a co víc, ještě stále má drtivou většinu nabízených motorů s rozvody poháněných řetězem a vystačí si i s nepřímým vstřikováním paliva. K tomu přičtěte velmi rozumné servisní intervaly (15000 km/ 1 rok), standardní záruku 3 roky (5 roků na hybridní systém a až 10 roků na trakční baterii) a po třech letech 15% slevu na servis vozu. Za mě tedy není co řešit ale takto to prostě vidím já.
Moc se všem OMLOUVÁM! nějakým "šikovným" způsobem jsem do příspěvku (a hned 2x) implantoval logo Ka, které tam nepatří aniž by to mě být cíl, které jsem uviděl až po odeslání příspěvku a nenašel jsem způsob, jak to napravit. Ještě jednou OMLUVA.
Jen malá technická. Není mě tak úplně jasné, proč porovnáváte Aygo X s vozy, které nejsou jeho přímým konkurentem. Bohužel nemáte možnost vidět videa z porovnávacích testů, vývojového centra kde přímý konkurenti byly VW UP, H. i10, KIA Picanto a Fiat 500. A ty, dle videí různých jízdních testů na zkušebním polygonu, nechávalo Aygo X za sebou. Swift nebo i20 jsou přímým konkurentem Yarise a k nim tedy Aygo X není rovnocenným soupeřem. To je stejné jako by jste porovnávali Octavii s Fabií. Aygo X bylo od 1. dne vyvíjeno primárně jako auto do města a druhý vůz do rodiny. A přitom má být i takovou "stylovkou" více méně na nákupy a pod., kde se předpokládá jízda ve dvou lidech a nouzově ve čtyřech. Vzpomínáte na 1. Ford Ka z r. 1996? To razilo prakticky stejnou ideologii.
Poslední komentáře
- afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Beru rok 2003 jako vrchol tvorby aut podle pozadavku zakazniku.... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První... - VK, u blogu Stirlingove autá
Ta sedma je na vzduchu? - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu,... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut? - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto. - riderhenry, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ona vlastně odcházející XC90 byla taková labutí píseň... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
S elektrickými barličkami a dvojlitrovým 4 hrncom pod kapotou?... - Honza Hamster Křeček, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu,... - sheogh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Docela by me zajimalo chovani toho AWD na snehu - HeavySmoker, Opel Combo přichází s faceliftem...
Minimálne v cenníku majú obe prevedenia aj so spaľovákom,... - Ronoath, Opel Combo přichází s faceliftem...
Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu,... - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů