emil „Maaara“ holub
| Bydliště | Rakovník |
|---|---|
| Registrace | před 3.8 rok. |
| Poslední aktivita | před 3.3 rok. |
| Komentářů u článků | 4 |
| Pozitivních komentářů u článků | 0 |
| Negativních komentářů u článků | 1 |
Posledních 50 komentářů
Jenže srovnáváš jeden ICE od jednoho výrobce. Čína je největší producent aut na světě. Většina z těch desítek milonů aut bude na pro Evropana nezajímavé úrovni. Jenže s příchodem EV reálně hrozí, že přeskočí tradiční výrobce.
Design je jen otázka zaměření -- až se rozhodnou dělat auta pro Evropu, najmou evropský designéry (už se stalo, viz třeba Polestar).
A v technologiích už můžou být napřed. Baterie tam vyrábí doslova na běžícím páse a představa, že Čína neinvestuje do vývoje, je taky naivní. Srovnejme třeba s ID.3, nad kterým rozpačitě krčí rameny velká část recenzentů.
Nelíbí se mi to, radši bych, Evropani nakupovali Evropský auta, ale reálně hrozí, že závislost na Rusku vyměníme za závislost na Číně.



Nebylo Lukášovo Mondeo červený kombík? Můj měl přesně stejný fígl - světla svítila s nastartováním motoru, ale když je člověk rozsvítil ještě ovladačem, nešel chcípnout motor ani po vytažení klíčku.
To samé Mondeo se mi ještě občas cvičně zamykalo samo od sebe. Fajn adrenalin, člověk si rozmyslel nechat klíčky v odemčeném autě.
Očekáváš, že celá ulice bude každý den nabíjet celých 50+kWh? Lidi najedou v průměru kolik, 30 km denně?
Z testu jsem se toho o autě moc nedozvěděl, kromě toho, že ukazatel odhadovaného dojezdu je na pytel a auto má kulatý rohy.
V diskusi, která očekávaně sklouzla do (z větší části oprávněného) hejtu, zatím nezaznělo:
- Pořizovací náklady jsou vyšší, ale kdy se mi to vrátí na úspoře za benzin? Ano, elektřina zdražuje, ale benzín taky. Odhaduju poloviční náklady na "palivo" a zlomek servisních. To ale asi bude pořád znamenat návratnost po více než 100k km.
- Dotace jsou sice zlo, ale co negativní externality stávajících spalováků?