Štefan „stephanos“ Pilát
| Bydliště | Nymburk |
|---|---|
| Registrace | před 4.4 rok. |
| Poslední aktivita | před 4.4 rok. |
| Komentářů u článků | 3 |
| Pozitivních komentářů u článků | 0 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Sato: Proč by proboha měl být v obchoďáku na 1000 místech supercharger? Na celorepublikový sraz Tesláků pro závody v nabíjení? :) Do obchoďáku bohatě stačí 11 kW AC nabíjení. Obchoďák primárně není dobíjecí stanice, dobíjení tam má smysl jen jako benefit pro zákazníky po dobu návštěvy. I těch tisíc dobíjecích míst je ještě na dlouhou dobu nesmysl, i sto míst by byl nebývalý luxus. A rezervovaný příkon nemusí být 100 * 11 kW, protože pravděpodobnost souběžného nabíjení všech přípojek na maximální výkon je mizivá, v nejhorším případě se prostě maximální výkon na přípojku sníží, aby nebyl limit překročen. Tak už se to běžně děla. Rezervovaný příkon může být klidně na polovině a pořád to bude víc než dost. Hodně aut ani nabíjet těmi 11 kW nezvládá. A nějaký půl megawatt příkonu navíc je pro průměrné OC vcelku zanedbatelná hodnota, tam se celkové příkony pohybují klidně v mnoha megawattech. Takže zase jen to jen mnoho povyku pro nic. :)
Když se spokojíš s předváděčkou, tak seženeš Konu 150 kW v plné výbavě i pod 800 000 Kč. Za katalogové ceny to nekupuje asi nikdo, ty jsou opravdu dost mimo realitu. Říká se, že na ni dostaneš slevu 200k jen za pozdrav. :)
Oficiální katalogové ceny jsou opravdu dost přemrštěné, ale za ty si to asi fakticky nekupuje nikdo. Např. předváděcí Kona 150 kW v plné výbavě Style Premium se teď prodává za nějakých 790 000 Kč. To je o skoro půlmilionu míň než podle oficiálního ceníku. To je pak už o něčem úplně jiném a může se to i ve srovnání s benzinovou Konou ve stejné výbavě už docela dobře vyplatit. :)