Libor „nobody“ Javorský
| Bydliště | Praha-východ |
|---|---|
| Registrace | před 4.8 rok. |
| Poslední aktivita | před 10.8 měs. |
| Komentářů u článků | 4 |
| Pozitivních komentářů u článků | 2 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Fakt nechápu, proč o tomto autě píšete s takovým despektem a urážlivě. Asi nedosahovalo západních standardů, ale na svou dobu a socialistický stát to bylo docela dobré. Velký, pohodlný liftback s pátými dveřmi a velkým kufrem. Klasická koncepce, určitě nebyl hlučný. U nás se v tu dobu dělaly Škody 100, 110 a 120. Napsali byste o nich, že to byly zastaralé krámy? Byly to strašné krámy !!!! Bylo na nich snad všechno špatně ! Samotná koncepce, jízdní vlastnosti, hrozná hlučnost a poruchovost také. Vím o čem píši, měl jsem Š 100, 125 (jako novou) i Favorita (také nový). Díky těmto "autům" jsem na dlouhou dobu měl ke Škodovkám opravdu odpor. Ale z tohoto šrotu, protože byl náš, se dnes dělají legendy...
Ale my je chápeme, chápeme. A to je také důvod, proč je již hodně nás, kteří je nechceme.
S článkem nesouhlasím, snaží se prosadit myšlenku, že vše nové je automaticky lepší. V některých částech je až demagogický: „Nic nenahradí pětilitrový osmiválec, svět už nikdy nebude jako dřív.“ Většina lidí osmiválec nikdy neřídila, to ale neznamená, že jim nebude vadit vibrující a dunící tříválec.
Další pasáž: „Automobilismus je dostupnější, uživatelsky přívětivější, auto dnes může mít prakticky každý. A to je zásluha právě toho vývoje, který pozorujeme, často s nevolí.“ Je vyloženě nepravdivá. Autor ignoruje, že auta v poslední době opravdu velmi podražila. V ČR si nové auto může dovolit opravdu málokdo. V roce 2020 bylo na soukromé majitele registrováno z celkového počtu prodaných pouze 26 % osobních vozidel.
Další část: „Co se spolehlivosti týče – dnešní auto najede běžně okolo čtvrt milionu kilometrů, než se jeho životní dráha ukončí – většinou by mohlo jezdit i dál.“ Opět nesouhlasím. Autor zcela ignoruje běžně dostupné informace o technických problémech hlavně přímovstřikových benzínů, které někdy vedou až k jejich destrukci – zakarbonování, problémy s rozvody, velká spotřeba oleje. Viz motory VW TSI, Ford Ecoboost, Peugeot THP, Renault 1,2 TCe, a asi i další. Některá auta to najedou, ale až po výměně agregátu.
Mohl bych psát dál třeba o „inteligentním dobíjení“ u nových aut, které devastuje akumulátory, drahých ventilcích měřících tlak v pneu, zbytečných asistentech, nově o sledování spotřeby a odesílání dat do EU, je mi ale líto svého času. Proto již jen toto – plně souhlasím s příspěvky pana Staromila, tam je uvedeno naprosto vše.