nickson72
Jméno | Jan Procházka |
---|---|
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 4.4 rok. |
Poslední aktivita | před 2.2 měs. |
Komentářů u článků | 7 |
Pozitivních komentářů u článků | 3 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
"GWiz je čtyřmístné elektrické auto s patnáctikoňovým..."
"Do GWize se na přední sedačku vejdou tři dospělí lidé."
Kam se vejde ten čtvrtý? Tak záleží ...
1. James Bond - na střechu. Ale musí to být malý JB.
2. Mr. Bean - do kufru (ta věc před předním sklem)
3. sexy kočka na kolečkových bruslích se drží za přísavku na zadním skle
4. duch zemřelého - těch se tam vejde i víc
5. Chuck Norris - ten se tam nevejde ani sám, ale zato se mu vejde GWiz do kapsičky na mince
Před časem mi v autě r.v. 1986 odešla jedna ze dvou digitálních věcí: hodiny. Tím druhým digitálním zařízením je EFI, to zaplaťpánbůh funguje.
Hodiny ukazují čas, ale to pojetí času je takříkajíc volnější... Někdy o minuty, někdy o hodiny. Při delších cestách jsem uvažoval co s tím. Ne že bych ty hodiny potřeboval, ale jen tak - pro pořádek. Doiteroval jsem k názoru, že nejjednodušší je vzít Arduino s bílým OLED displejem, dát na to zelenou fólii a zkopírovat font. A k tomu mě napadlo, že když tam palubní computer bude, tak proč to nevyužít na něco jiného.... A pak jsem strašně dlouho přemýšlel, co jiného by tam ještě mohlo být. Když už mě něco napadlo, tak jsem si po chvíli uvědomil, že to tam vlastně nepotřebuju. Už je to aspoň rok a počet položek na seznamu je stále nula. Takže tam jsou i ty původní hodiny.
Tím jsem se obloukem dostal k tvrzení, že v tom autě z roku 86 nic nechybí. A taky nic nepřebývá. Ano, rádio jsem dávno (několikrát) vyměnil a navigaci mám v telefonu - na který je tam taková akorát velká polička. Tedy věci, které potřebují upgrade, se upgradují vpodstatě bez zásahu.
Oproti tomu když si sednu do něčeho současného, tak se nestačím divit, kolik je tam displejů. Jednou jsem jich napočítal 7. K čemu potřebuju vědět, jakou teplotu má olej v převodovce? A proč to na mě musí svítit, když jedu celou noc po dálnici? nebo v jiném autě displej na výdechu klimatizace na zadních sedadel statečně hlásí, jaká je teplota venku. Když to budu chtít vědět, můžu si otevřít okno, ne?
Přijde mi, že výrobci se předhínějí v tom, kolik zaškrtávátek se dá dát na nabídkový list. Nevím, možná to my zákazníci taknějak většinově chceme - a jen já jsem černá ovce? Ale já bych neraději vzal černou pásku a většinu těch displejů zalepil. Přišlo by mi to taknějak - klidnější.
A to nemluvím o tom, kolik těch ... udělátek, abych byl slušný, bude v tom autě fungovat za deset let.
Hahaha, přesně kvůli takovým článkům se na Autíčkáře vracím! :-D
Těším se na další díly.
Dva vybrané termíny: zábava, zábava
Auta:
2x MR2 AW11 - daily a ex závoďák
CelicaSupra mk2 - Princezna
Lexus IS300 SportCross - nesmrtelný bitevník všech cest necest
Previa mk2 - je zábava cestovat s dětmi
Oplakávám zemřelé nebo utracené 4Runner, Tercel 4WD, Corolla 4WD a spoustu dalších.
Motorky.
A k tomu autu na každou příležitost: tuším Clarkson to nazval syndrom špatného auta. Jedete do práce sporťákem a ta pěkná kolegyně potřebuje odvézt skříň. Jste na dovolené obytkou a jedete po pobřežní silnici plné zatáček jak stvořené pro motorku.
Proto jsem léta hledal univerzální auto. Takže jich mám několik :-D
IS 300 SportCross
Už jsem v něm najel přes 100k a doufám, že ještě pár desítek přidám. Mám ho pět let. A vůbec nevím, co si místo něj koupím, až se rozpadne...
Benefity:
1. Řízení. Poté co jsem obnovil půl přední nápravy a vyladil geometrii, tak maximální spokojenost. Zpětná vazba je malá, na to je to moc pohodlný auto, ale přesnost je příkladná a to je pro mě důležitý. Zadní náprava taky fajn. Vepředu mám gumy s pevnejma bočnicema, vzadu měkčí bočnice, aby to přecházelo do smyku pozvolněji.
2. Správná velikost. Zvenku malý, vevnitř dostatečný, do kufru se vejde pes a je mu tam fajn. Pohodlí všude. Tomu ale odpovídá váha.
3. 2JZ bez turba táhne taknějak přiměřeně. Zvuk je příjemnej, našel jsem nerezovej vejfuk co má zvuk tak akorát. Na automat s manuálem jsem si zvykl rychle. Při posunování je automat k nezaplacení a při blbnutí se manuální režim osvědčil.
4. Bytelnost a spolehlivost. Pár ran už dostal a vyhrál. Spolehlivost - je to drahá Toyota :-D
Ostatní: spotřeba 13 LPG, tedy finančně jako 6 v naftě. Díly sehnatelné, i když kvůli ceně spíš z USA, ale dnes to není problém. Když bych měl popsat dojem z toho auta jedním slovem - tak RUSTIKÁLNÍ. V tom nejlepším slova smyslu.
Trocha kupeckých počtů: jestliže dobíjím 2 hodiny příkonem 3.3kW, tak do auta dostanu maximálně 6.6kWh. Pokud bych využil plný výkon 660kW kterým tato hračka disponuje, tak se budu bavit celých 36 sekund, než mi dojde šťáva.
A pokud se bavit nechci, ale chci z A do B po dálnici stovkou (přibližně 15kW), tak mi šťáva dojde za 26 minut, tedy dojezd 44 km.
Takže předpokládám, že tam je někde nepravda.
A obecně mám pocit, že prakticky ve všech článcích o elektroautech je nějaká zjevná nepravda. Čím to je?
Poslední komentáře
- James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu,... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut? - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto. - riderhenry, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ona vlastně odcházející XC90 byla taková labutí píseň... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
S elektrickými barličkami a dvojlitrovým 4 hrncom pod kapotou?... - Honza Hamster Křeček, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu,... - sheogh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Docela by me zajimalo chovani toho AWD na snehu - HeavySmoker, Opel Combo přichází s faceliftem...
Minimálne v cenníku majú obe prevedenia aj so spaľovákom,... - Ronoath, Opel Combo přichází s faceliftem...
Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu,... - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo... - S.h.I.t., Opel Combo přichází s faceliftem...
Ve spalovaku to ma homologaci jako osobak, nebo je to zase "jen"... - Vapno92, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
Ono je to pekné, ale je to niečo také, ako "Nike ONE 2022"... - mariov8, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Problém je, že cílovka nechce trávit (nebo nemá na to čas,...
Poslední inzeráty
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
27 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů