načítám data...

kačer

JménoJan Filko
BydlištěBrno-město
Registracepřed 3.6 rok.
Poslední aktivitapřed 2.1 rok.
Komentářů u článků3
Pozitivních komentářů u článků0
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ka
kačer
03. února 2021, 10:54
0
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Táta projektuje rafinerky a vše co dělají pro vodík, je zevnitř zlacené.

ka
kačer
03. února 2021, 10:47
0
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Já bych skoro vsadil na to, že se do budoucna v jednom autě objeví kombinace skoro všeho, co zde padlo. Teda, asi až na ono syntetické palivo, to fakt z energetického hlediska nedává smysl už vůbec. Ropa hned tak nedojde (jestli dojde vůbec někdy) a pokud se odkloníme od dvou hlavních trendů v automobilovém světě - Tj jedna skupina chce co nejjednodušší stroj, aby ho mohli svépomocí opravovat doma ve stodole a druhá až nesmyslně nepotřebný výkon (potom ta třetí, co chce oboje :D ) tak jsme schopní postavit relativně emisně nezatěžující vozidlo vybavené spalovacím motorem. ten by obdobně jako plánovaná MX30 s wankelem měl roli podružného zdroje energie, Spolupracujícím s baterií. už teď jsou ve vývoji články které nejsou tak náročné na vzácné kovy ( a tuším, že je to dokonce český vynález) s dostatečnou kapacitou, kterou by suploval benzín. Případně Ethanol, pokud by se vyřešila anabáze s místem pro pěstování potravin, chemickými hnojivy, všude řepkou a jistými politiky...) výnosnost ethanolu z pšenice je tuším 1.5 ku 1, tj že na 1,5 ethanolu na výstupu bude potřeba 1kg na vstupu (pohon techniky apod) kdyžto olej z řepky je potom cca 2:1. Navíc, pořád se zde řeší jedna a ta samá věc, a to že si automobil veze onu energii ssebou (minimálně tedy všechnu). Minimálně pro nákladní dopravu již dnes němci experimentují s trakčním vedením nad silnicí ála trolejbus. Náklaďák stráví 95% svého nájezdu na dálnicích, a tím pádem by odpadla dejme tomu potřeba ssebou vést 90% energie. Najednou je možné výstup z JÁDRA posílat rovnou do elektromotoru a mít jen minimální kapacitu baterií pro pojíždění mezi dálnicí a cílovou destinací. (a tu by mohl doplňovat malý motor pro případ nouze) To samé potom určitě půjde vyřešit i s osobní dopravou. Nějaká sběrač né nepodobný tomu, co je na autodráze, kolejničky zapuštěné v drážce v asfaltu a nějaký sběrač kopírující dráhu kolejničky, vysunuvší se vždy, kdyby došlo k většímu vychýlení, předjíždění apod...

ka
kačer
29. října 2019, 09:44
0
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Bavili jsme se onehdy v hospodě u piva o tom, co by měl splňovat budoucí barák. A skoro nikdo nechápal, proč nutně potřebuji u domu místo pro 10+ aut :D

V dnešní době, kdy je auto nutnost- tzn jedno je risk a dvě jsou málo.
1. Daily - Co já vím, líbila by se mi třeba Mazda 3, Golf...
2. Miata...
3. a 4. Sbírka aut z "dětství" To jsou ty auta typu "po dědovi" co ho nechci vyhodit a "moje první" co
ho nechci vyhodit (Forman, Golf 3) stačí zavřít do rohu haly, ale taky je na ně potřeba místo pod
střechou...
5. Manželčino daily - Sice nemám ženu žádnou, ale v perspektivní budoucnosti je třeba s ní přeci jen
počítat
6. a 7. děti... no nebudu bourat kus domu nebo zahrady po 20 letech jen kvuli tomu, že děti budou chtít mít taky auta. takže aspoň nějaký rovná plac do budoucna, kde může těch 20 let stát třeba gril, nebo co já vím...
8. dodávka/multivan/pracant...
9. vozík
10. návštěva
11. veterán
12. motorky

Snad jsem na nic nezapoměl :D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang S197 4.6 GT 2007
Ford Mustang S197 4.6 GT

2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem

Ford F150 Raptor V6 2018
Ford F150 Raptor V6

2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem

Dodge Challenger  2016
Dodge Challenger

2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem

Chevrolet Corvair Monza Convertible 1966
Chevrolet Corvair Monza Convertible

1966 rok výroby
97 koní výkon
2 687 ccm objem