
kačer
Jméno | Jan Filko |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 3.6 rok. |
Poslední aktivita | před 2.1 rok. |
Komentářů u článků | 3 |
Pozitivních komentářů u článků | 0 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Táta projektuje rafinerky a vše co dělají pro vodík, je zevnitř zlacené.
Já bych skoro vsadil na to, že se do budoucna v jednom autě objeví kombinace skoro všeho, co zde padlo. Teda, asi až na ono syntetické palivo, to fakt z energetického hlediska nedává smysl už vůbec. Ropa hned tak nedojde (jestli dojde vůbec někdy) a pokud se odkloníme od dvou hlavních trendů v automobilovém světě - Tj jedna skupina chce co nejjednodušší stroj, aby ho mohli svépomocí opravovat doma ve stodole a druhá až nesmyslně nepotřebný výkon (potom ta třetí, co chce oboje :D ) tak jsme schopní postavit relativně emisně nezatěžující vozidlo vybavené spalovacím motorem. ten by obdobně jako plánovaná MX30 s wankelem měl roli podružného zdroje energie, Spolupracujícím s baterií. už teď jsou ve vývoji články které nejsou tak náročné na vzácné kovy ( a tuším, že je to dokonce český vynález) s dostatečnou kapacitou, kterou by suploval benzín. Případně Ethanol, pokud by se vyřešila anabáze s místem pro pěstování potravin, chemickými hnojivy, všude řepkou a jistými politiky...) výnosnost ethanolu z pšenice je tuším 1.5 ku 1, tj že na 1,5 ethanolu na výstupu bude potřeba 1kg na vstupu (pohon techniky apod) kdyžto olej z řepky je potom cca 2:1. Navíc, pořád se zde řeší jedna a ta samá věc, a to že si automobil veze onu energii ssebou (minimálně tedy všechnu). Minimálně pro nákladní dopravu již dnes němci experimentují s trakčním vedením nad silnicí ála trolejbus. Náklaďák stráví 95% svého nájezdu na dálnicích, a tím pádem by odpadla dejme tomu potřeba ssebou vést 90% energie. Najednou je možné výstup z JÁDRA posílat rovnou do elektromotoru a mít jen minimální kapacitu baterií pro pojíždění mezi dálnicí a cílovou destinací. (a tu by mohl doplňovat malý motor pro případ nouze) To samé potom určitě půjde vyřešit i s osobní dopravou. Nějaká sběrač né nepodobný tomu, co je na autodráze, kolejničky zapuštěné v drážce v asfaltu a nějaký sběrač kopírující dráhu kolejničky, vysunuvší se vždy, kdyby došlo k většímu vychýlení, předjíždění apod...
Bavili jsme se onehdy v hospodě u piva o tom, co by měl splňovat budoucí barák. A skoro nikdo nechápal, proč nutně potřebuji u domu místo pro 10+ aut :D
V dnešní době, kdy je auto nutnost- tzn jedno je risk a dvě jsou málo.
1. Daily - Co já vím, líbila by se mi třeba Mazda 3, Golf...
2. Miata...
3. a 4. Sbírka aut z "dětství" To jsou ty auta typu "po dědovi" co ho nechci vyhodit a "moje první" co
ho nechci vyhodit (Forman, Golf 3) stačí zavřít do rohu haly, ale taky je na ně potřeba místo pod
střechou...
5. Manželčino daily - Sice nemám ženu žádnou, ale v perspektivní budoucnosti je třeba s ní přeci jen
počítat
6. a 7. děti... no nebudu bourat kus domu nebo zahrady po 20 letech jen kvuli tomu, že děti budou chtít mít taky auta. takže aspoň nějaký rovná plac do budoucna, kde může těch 20 let stát třeba gril, nebo co já vím...
8. dodávka/multivan/pracant...
9. vozík
10. návštěva
11. veterán
12. motorky
Snad jsem na nic nezapoměl :D
Poslední komentáře
- Sato, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Jednu takuto modru som stretol dneska niekde kolem Bukovinky.... - Junior, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tady bude nablito. - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Lukáš: Je to tak, republiku mám sježděnou křížem krážem.... - rock, u blogu Exkurze do Holandu
Článek dobrej a těším se na další díl. Ranní soundtrack... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Díky moc, myslím že to nakonec byla rozumná volba.... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Ono snad obecně jakoukoliv větší silnější naftu. Víc... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Není to složitý. Už i ty matláci v Česku si s tím... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Dlouhá cesta je to poprvé jak si to natrénuješ ani ti to nepřijde.... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Naftová V8 je jako Rolls. Buď to máš nový, nebo to neměj... - HeavySmoker, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: N52B30 sa robil aj v 160kW verzií, ale iba pre toto konkrétne... - krab, u blogu Exkurze do Holandu
Já bych řekl gratulace! N52B30 motor je povedenej, i když... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Bude :) Formou návodu na dovoz, spoiler alert: je to fakt jednoduché - jazet, u blogu Exkurze do Holandu
Těším se na pokračování. - ransom, Brooks Walker a jeho parkovací patent:...
Historicky nejúspěšnějším pokusem o usnadnění parkování... - krab, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Nakonec byla za celej tejden co jsem tu Teslu 3 používal ta spotřeba...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
1966 rok výroby
97 koní výkon
2 687 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
94 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda
26 komentářů