Georg „“ dechant
| Bydliště | Evropa |
|---|---|
| Registrace | před 6.2 rok. |
| Poslední aktivita | před 3.3 rok. |
| Komentářů u článků | 7 |
| Pozitivních komentářů u článků | 1 |
| Negativních komentářů u článků | 2 |
Posledních 50 komentářů
Pro pisatele vyse. Fichtl opravdu jako nazev zdomacnelo snad v cele tehdejsi CSSR . Jinak odkud vitr vanul. Staci si zadat heslo Schwalbe Mofa a hned je jasne co kde zase komunista okopiroval. A ani se moc nenamahal to menit. Jawa 20 a 21 mela male rozdily , predni kryty na kolena a uzka riditka , typ 21 bez krytu a siroka riditka. Jiny rozdil v tehle Fichtlech nebyl. Proste Simson / Schwalbe .
Fakt smutne cist nektere skoro uvodni casti tohohle clanku . Tohle mam na mysli.
.....a nebojí se postavit zavedeným výrobcům....
Kam az to doslo , kam ??!!
V dobe kdy byla treba Honda neco v ruksaku co skupoval japonecek v Evrope , tahal do Japonska a tam teprve vyvijel nejaky kulotras , byla uz Jawa svetova spicka. Franta Stastny , Gustav Havel .. kdo jeste se musi tocit v hrobe jako ventipator jestli se k nemu tohle hodnoceni donese. BMW meli obavy kdy a kde s Jawou nastoupi na zavody , MV Agusta , Yamaha vyrabela pistalky .. Skoda pokracovat. Na upadku Jawy se podilelo hodne odborniku jak v dobe pred tak i po hadraku. Nmatkou treba mistr Charouz , ten tomu dal klofec ze je az s podivem ze se z toho vubec firma dostala.
Tahle masina je hezka a cenove obhajitelna. Jeste to chce vic vlastnich komponentu , skladacky z 99 znacek nejsou nc moc. No a potom spolehlivost , o tu jde pochopitelne az v prvni rade. Tak snad uz ma Jawa nejhorsi za sebou a svetlo na horizontu pred sebou. Preji jim to.
Nektery ten novejsi urcite ano. Delal se dlouhe roky. Stejne jako 99 ka. Ted jsem koukal na obrazky , o cem jsem psal byla opravdu 99ka. A pasy tam z fabriky nebyly. Vepredu myslim , vzadu o tom nikdo ani neuvazoval. Strycek si je tam montoval dodatecne. Koupil je v Tuzexu , na tu krabici od nich si dokonale pamatuji. tak zvlastne vonela necim....
NSU Prinz jako vysity . Okopirovany snad jako nic jineho od originalu. Snad dokonce i s blatem v podbezich...
Ano , pasy nebyly nikde. Pamatuji si jak si je fotr nekdy okolo r 70 dodatecne montoval do S 1000 MB. A to same ve stejnych letech cca strycek zazobanec do Saabu , uz nevim 99 nebo to byl ten jeho predchudce. Ale z fabriky tam nebyly ani u toho zapadniho severana. Takze asi tak. Pro Moskala zadne - z toho nevyplyva.
Kopie a licence a podovjne potrojne modely ruznych znacek , kdo o tom nic nevi , neveri , jsou dodnes a dnes dokonce snad vic nez drive soli a chlebem automobilismu. V podstate existuje uz snad ani ne 5 cca vyrobcu aut. To ze se to ktere jmenuje jinak neni znakem originality. A nikdy nebylo. A to , ze nahr dily nejsou zamenitelne take ne. Kam bysme to dosly , kdyby se to takhle dalo mezi sebou cenzovat ?! Hezyk sahni do prkenice a kup si novy dil o 2 mm jiny , vice , neme kulaty , hranaty , sisaty ... Takze celkem opravdu nic noveho pos sluncem. Vybehove modely , vlastne vybehle modely , skupuji ruzni " podnikatele " z tech tzv rozvojovych zemi. Ve forme celych fabrik , tedy lisu a vybaveni , forem na liti atd. Ty auta potom dale montuji , pochopitele jiny standart kvality abezpecnosti. O nejakych emisich nemluve. Auta potom kupuji domorodci v zemich o kterych ani nevime ze existuji a bezne je tam pouzivaji. A jezdi a jsou spokojeni.
O to vice je smesna ona uboha snaha v tehle blbe UEa predem mrtvy projekt tech elektromobilu s centralnim vyfukem , tak ekologickych , ze ano ??!!
Moskvic na tu dobu a hlavne pomery delal v ramci Ostbloku doslova neuveritelne veci. Vubec to nebyl zadny postrach ridicu, to je totalni nesmysl. Je treba se divat na dobu kdy to vsechno vznikalo a fungovalo. A okolnosti take pochopitelne. Moskvic byla take jedina firma z celeho Ostuskupeni ktera vyvinula model Moskvice pro Formuli 1: Pojizdny , konkurenceschopny , proste se dal nasadit na zavody. Urcite nesouhlasim s nazory , ze v te dobe vsechno dobre prislo ze zapadu . Ve vyvoji automobilu tedy urcite ne. Mimochodem jeste , v Rusku se uz vyrabely a montovaly automobily uz za Cara . Takze zadna zeme opic , aspon v tomhle se nekona. O tom , ze se vetsina napadu , stejne jako bohuzel v CSSR , tehdy tak zvanem , utopila v mocalech cenralniho planovani se nema cenu prit. Je to tak. Ale ta snaha a napady tady opravdu byly. to se take neda nikomu uprit.
Kopirovani ...... No stary Benz dal puvodne smysleny stacionarni motor do kocaru , prvni byl tak mazany ze si to nechal patentovat a tim pry " vymyslel " automobil. dejme tomu , mel to na papire. Ten dalsi po nem uz tedy jeho napad obslehl , jak se rika a ten dalsi a dalsi take. Kazdy neco pridal a uz to jelo. Tolik jen o tom kopirovani Amerik v rusku . Kopiruje se dodnes a vsude . Zdravim Cinu , nejvetsiho vyrobce originalhiho cehokoliv !! A tak je to se vsim a vsude a porad.