logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jan „Poustevník“ Fuchs

BydlištěOstrava-město
Registracepřed 6.5 rok.
Poslední aktivitapřed 3.4 rok.
WWWwww.fullon.cz
Komentářů u článků1
Pozitivních komentářů u článků1
Negativních komentářů u článků0

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

1
Poustevník
23. 5. 2020, 16:23
Citroën Berlingo XTR 1,2 PureTech EAT8: Jak Pejsek s Kočičkou dělali auto

Velmi dobře napsaný článek, všechny důležité informace jsou shrnuty do čtivého hábitu ( co těší, co štve a jaké to je ). Avšak dovolím si nějakou tu poznámku. Souhlasně jsem kýval hlavou nad nesmyslností umístění tlačítek, voliče převodovky. A hned po dočtění článku jsem musel mrknout na fotogalerii, kde že teda ty výše uvedené prvky jsou? Dočkal jsem se odlfáknuté galerie, kde jsou hozené fotky snad z nějakého mobilu focené za docela zlých světelných podmínek bez dodatečné úpravy. Několik fotek dokonce dvakrát, jen kompozičně posunuté o pár centimetrů. A nenašel jsem teda ani zmíněné tlačítko start stop, ani volič převodovky. Možná jsem to jenom nepochopil a volič převodovky je kolečko ( které vypadá jako volič all grip z Pažoutů ? ) Docela jsem pochopil message Autíčkáře s tím, že se zde k recenzím aut přistupuje alternativně, má k tomu však patřit i odfláknutá fotogalerie? Tohohle neduhu jsem si všiml u více autorů a článků, ale tady to vyloženě křičí. Snad autora tímto nenaštvu, ale spíš pošťouchnu k posunu :-).

A teď k autu. Měl jsem tu čest jezdit služebním Berlingem, předchozí generace. A mé dojmy veskrze pozitivní úplně nebyly. Auto bylo po bouračce, takže zadní část příšerně klepala na každé nerovnosti. Stávkovalo centrální zamykání. Nesmyslně udělané ovládání tempomatu. Nesmyslně umístěné tlačítka vyhřívání sedačky, takže musíš vystoupit abys jej našel. Na dálnici poměrně nestíhající 1,6 Diesel. Hrozné audio. Příšerná hledací lodní páka, kterou se prý mění převody. Pedály tak blízko sebe, že jsem si kolikrát ve velkých botech brnknul na brzdu jednou i druhou nohou. Spojkový pedál má tak divný mechanismus, že při stlačení se vysune vodící tyč nad něj a tlačí do špičky boty, takže nejde domáčknout, musím se prostě trefit jenom těsně vrchem boty. Mimochodem, ta spojka byla snad nejtužší co jsem kdy zažil, zbytek pedálů bláto. Navíc jsou pedály vyosené divně doprava, takže jsem chytal křeč do právé nohy. Ze sedaček mě bolely záda. Po jedné cestě do prahy auto odmítlo nastartovat, bohužel se tak stalo v Praze, takže jsme museli zpět vlakem. Odešel startér...

Naprosto nechápu, k čemu mi a vlastně komukoliv jinému je v jakémkoli osobním autě kufr o výšky mojí přitelkyně a při usazení na místo řidiče půl metru nad hlavou. Ostatní rozměry kufru nejsou až tak neobvyklé, spiš průměrné, takže využitelnost? Hmm. Prostorné alternativy s obrovským kufrem jsou k mání v docela nezanedbatelném množství, nebudu tady zaujatě zmiňovat svoje Galaxy, ale jde najít i menší varianty rodinného povozu s posuvnými dveřmi a opět vlastnostmi ve většině případů na docela jiné úrovni. Mimochodem ty dveře se strašně špatně otvíraly, protože klikový mechanismus je navržen tak, abych si vykloubil zápěstí při otvírání a následně tahání do boku.

Že je to levné? No na to co to je moc nesouhlasím.
Že je to praktické? Asi jo, ale lze najít stejně, nebo ještě víc praktická auta v lepším balení.
Že je to hezké? Hm, v tomhle plně souhlasím s autorem.

Takže k čemu to je vlastně dobré?
Takže sorry za hejt na auto, ale nemůžu si pomoct.
Po dlouhé době mě něco donutilo sednout a sepsat komentář. A když už ho píšu tak musím vzkázat, moc rád Vás čtu, jen tak dál.