logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Petr „Jerrry“ Jerakas

BydlištěOstrava-město
Registracepřed 9.1 měs.
Poslední aktivitapřed 1.3 měs.
Komentářů u článků5
Pozitivních komentářů u článků0
Negativních komentářů u článků1

Posledních 50 komentářů

0
Jerrry
3. 10. 2025, 18:03
Fiat 131 Mirafiori: Sen československých řidičů a poukaz na bezstarostné parkování

jj přesně tak, můj Pažoutek už odolává, škoda že na něj nemám čas

-1
Jerrry
3. 10. 2025, 11:17
Fiat 131 Mirafiori: Sen československých řidičů a poukaz na bezstarostné parkování

nemyslel jsem to samozřejmě nijak politicky :). Rezavěly britské i francouzské auta a už v 50 letech .. to taky bylo kvůli oceli ze SSSR? Mám u nás neznámý Peugeot 104, nerezavý protože je z Jihu a z r. 1982. Když jsem se zajímal o jeho historii, dozvěděl jsem se že dokonce na vývoji spolupracoval i Renault. Vznikl Renault 14 a kvůli tvaru měl přezdívku hruška, což se brzy změnilo na shnilá hruška. Byla z toho velká aféra, Takže Peugeot přistoupil ke zlepšení antikorozní ochrany a začal dávat mnohaletou záruku na karoserii. Nebo třeba Renault Dauphine se slušně prodával v USA, ale ukázalo se že nepřežije zimy na severu. Tenké plechy, špatná ochrana, někdy nekvalitní práce, špatná konstrukce s kapsami kde se drží voda (kdo jezdil v zimě tomu u favoritu shnilo uložení zadních tlumičů) ... ruská nebo nějaká jiná ocel není potřeba.

0
Jerrry
1. 10. 2025, 13:43
Fiat 131 Mirafiori: Sen československých řidičů a poukaz na bezstarostné parkování

no to je "hezké" že přiživujete ten nesmysl že italské auta rezavěla kvůli nekvalitní oceli ze SSSR

0
Jerrry
9. 3. 2025, 21:53
Jak mě Renault naučil německy aneb Stručná historie mluvících aut

jakmile se mluví o britských BL autech tak mám připomínku :D. Asi by bylo správnější zmínit mluvící Maestro, bylo na trhu o dost dříve než Montego. Mělo zaujmou svou pokročilostí umělo mluvit, mělo elektronické zapalování a další vymoženosti a nezaujalo :). Krátce jsem vlastnil Austina ale mluvit umělo jen MG a Vanden Plas.

0
Jerrry
12. 2. 2025, 22:49
Leyland Princess: Zakletá princezna

No je to 5 let starý článek tak už ho asi nikdo předělávat nebude, ale přijde mi to dost nepřesné. V historii zániku britského autoprůmyslu bych určitě zmínil, že napřed byly sloučeny Austin a Morris (a spoustu drobnějších značek) do BMC až pak přišlo BL (kde byl Rottes čil Hillman a Triumph a Rover). Nějaké rozdělení zůstalo i pak takže princeznu vyvíjela divize Austin/Morris. Motor B-serie použili protože auto bylo těžké a 1750 E-series si s ním nerozuměl takže přechodně než budou motory o-series. Pod různými značkami se přestalo prodávat už v roce 1975 to bylo jen Princess a v roce 1978 přišla Princess 2. Nikdy se nevrátili ke značkám (stejně jako u Mini). Princeznu zabily právě ty stávky a ne to že by to bylo špatné auto. Zájem byl ale nevyrábělo se a když se vyrábělo tak nespokojení zaměstnanci neodváděli dobrou práci. Získalo to špatnou pověst a jak se jednou začnou šířit fámy už je nic nezastaví. Takže bych si to klidně vybral, ale na mě moc luxusní kategorie :)), takže raději Morris Minor - na ten jsou díly. Do dnešního provozu je ale určitě lepší Maestro, jezdí fakt pěkně, proti favoritu je to o dost kulturnější auto.