logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Milan „Prokop“ Prokop

BydlištěKolín
Registracepřed 9.9 měs.
Poslední aktivitapřed 9.9 měs.
Komentářů u článků2
Pozitivních komentářů u článků1
Negativních komentářů u článků0

Posledních 50 komentářů

0
Prokop
21. 1. 2025, 21:42
Plug-in od koncernu VW v druhé generaci: 100 km dojezd, rychlonabíjení a bezproblémový servis

Lukáš Naske, S tou dálnicí souhlas. PHEV je pravděpodobně s pohledu budoucnosti stejně pouze na přechodnou dobu. A už i dnes je pro lidi co mohou dobíjet z vlastní zásuvky zbytečný. Pro většinu lidí však co bydlí v panelácích či bytovkách je zase zbytečný drahý BEV. A tak je tady spor, zda je lepší PHEV se spalovákem spojeným s koly, nebo pouze s generátorem. Pro mé chápání je mně bližší ten druhý případ. Je jednodušší, nepotřebuje klasickou spojku a převodovku a některé sondy a hejblata na úpravu směsi. Především stačí menší výkon, takže je levnější a lehčí. Většinou se fláká, takže potřebuje i méně toho servisu. A i když má spalovák poruchu, auto dál jezdí. Pouze musí častěji nabíjet.

1
Prokop
21. 1. 2025, 12:02
Plug-in od koncernu VW v druhé generaci: 100 km dojezd, rychlonabíjení a bezproblémový servis

Pro mne je nejpřijatelnější EREV, tedy spalovací motor s generátorem na dobíjení. Nikoliv tedy mechanické spojení spalováku s koly. Ten pak pracuje v optimálních otáčkách pro největší účinnost. Proti čistému elektroautu má pak mnohem menší baterii, ale dost velkou na to, ujet třeba 140km. Je to vlastně elektromobil se všemi výhodami jako je zrychlení a absence manuálního řazení. Samozřejmě, že je servis o ten spalovák trochu náročnější, ale ten spalovák je mnohem jednodušší a běží jen někdy. Odměnou je nižší spotřeba paliva i bez použití zásuvky. Tedy dobré hlavně i pro panelák. Především se nedostanete tak snadno do dojezdové nouze. A cena je proti čistému e-autu stejná nebo i menší. Vycházím z úspěšnosti a obliby této koncepce v Číně. Námitku že sebou taháte drahý generátor lze vývrátit tím, že netaháte zbytečně 2/3 drahé a těžké dnešní baterie a ještě celkově ušetříte. Ta nezávislost za to asi stojí. Přitom při častých jízdách v příměstském provozu si libujete a provoz spalováku téměř nepotřebujete.