Včera večer zemřel ve věku nedožitých šestašedesáti let kytarista skupiny Van Halen, Eddie Van Halen. Prohrál svůj dlouhý boj s rakovinou plic. Kromě svého nezaměnitelného rockového zvuku a technicky složitých kytarových sól ho proslavila i jeho sbírka aut. K rychlým kolům měl tento člen rocknrollové síně slávy vždycky blízko a v minulosti dokonce pravidelně aktivně závodil se svým Porsche 911 GT3 RS. To bylo v posledních letech života jeho nejoblíbenější auto a také, jak sám řekl v rozhovoru pro Car and Driver, první Porsche, které mu na trati nedělá hodiny.
V jeho garáži parkovala celá plejáda aut, kupříkladu Lamborghini Miura (její motor si můžete poslechnout na pozadí skladby Panama z alba 1984), nebo klasický náklaďák Dodge flatbed z roku 1947, který si nechal na zakázku zrenovovat. Měl rád klasická americká auta, která si často nechával upravit jako resto-mody s moderními LS motory, nepohrdl ani soudobými vozy, sporťáky, luxusními SUV i limuzínami. Zaujme třeba upravený pick-up Chevrolet s lakem ve stylu Eddieho kytary. Lakování aut do ostínů kytar (a obráceně) bylo všeobecně jeho oblíbenou kratochvílí.
V posledních letech si nejvíce užíval řízení moderních aut. Kromě Porsche měl také dvě Audi R8s. Jedno s osmiválcem a druhé s desetiválcem. Nechybí ani obligátní Mercedes ML v úpravě od AMG. K němu se váže vtipná historka – Eddieho v tomhle autě zastavila policie, když překročil povolenou rychlost o zhruba 35 mil za hodinu. Dostal tedy pokutu a čekal na předvolání k soudu za výrazné překročení rychlosti. Místo něj ale dorazil dopis od šerifa policisty, jež ho pokutoval, kde se tento nadřízený omlouval za udělení pokuty a dodal, že onomu policistovi již vysvětlil, že Eddie Van Halen prostě nedostává pokuty.
Čest Eddieho památce.
07. října 2020, 09:10
3
Rest in peace Eddie.