Možná si ještě vzpomínáte, že v posledních dvou letech prošly autíčkářovou garáží dvě mrkací Mazdy 323f. Ojetiny za pár šlupek si odbyly několik plechcupových závodů, kde proháněly mnohem sportovnější a hlavně dražší vozy. S černým exemplářem se stabilně dalo v Mýtě zajíždět časy pod 58 vteřin, šedivá sice tak ochotně nezrychlovala, ale měla taky svoje kouzlo.
Pod nánosem sprejové barvy a rychlooprav provedených ve stylu naší redakce měly totiž obě Mazdy celkem promyšlený základ. Zdaleka nešlo o sériová auta. Motor 1,8 SOHC tu byl spřažen s kratší převodovkou, auta měla tvrdší podvozek z Mazdy MX-3, upravený výfuk, nebo větší brzdy. Nechyběly ani doma vyrobené rozpěry mezi tlumiče. Za relativně minimálních nákladů tak vznikly překvapivě schopné vozy.
Za úpravami obou aut stál Michal Boháček. Kluk z Chomutova, od nějž jsme obě Mazdy koupili. V garáži byl jako doma a japonské hatchbacky znal jako svoje boty. Ale pak objevil kouzlo jedné stopy a z aut přesedlal na motorku. Čas od času jsme si napsali, jak že ty naše plechcupové speciály jezdí a nezřídkakdy jsem u něj vyzvídal servisní tipy.
Mazda 323f byla Michalovým dílem. Radost rozdávala plnými hrstmi.
Bohužel vloni na podzim se Michal ošklivě vyboural na motorce a poranil si páteř. Od té doby je odkázán na invalidní vozík. Nezastírá, že si za nehodu mohl z větší části sám. “Řídil jsem tak, jak se nemá a nesmí. Dokud se mi nic nestalo, nepřemýšlel jsem o tom, co všechno může taková jízda způsobit.” Jenže sáhněme si do svědomí – kdo z nás někdy trochu “neoroštuje” plyn, ať už na motorce, nebo v autě, a neužívá si rychlost za hranicí legality?
Michalův život se ze dne na den změnil. Místo motorů, garáže a ježdění ho zaměstnávaly rehabilitace, operace a zvykání si na život na vozíku. Nepřestává bojovat a všichni doufáme, že se jednou zase postaví na vlastní nohy. Bude to ale ještě hodně dlouhá cesta.
Letos v létě by se mohl vrátit na silnice alespoň za volantem vozu upraveného pro ruční řízení. Na jeho pořízení ale nezbývají v rodinném rozpočtu zatíženém výpadkem Michalova příjmu peníze. Proto se ve spolupráci s nadačním fondem znesnáze21 rozhodl požádat o pomoc formou veřejné sbírky. Protože nám auta od Michala přinesly na okruhu spoustu zábavy a radosti, přijde nám fér mu teď alespoň trochu pomoci. Pokud chcete, můžete se k nám přidat tady: https://www.znesnaze21.cz/sbirka/kola-pro-michala . Za každý příspěvek moc děkujeme.
A až příště pojedete drtit nějakou tu zapadlou okresku, dávejte na sebe pozor. Na silnici stačí vteřina k tomu, aby se váš život navždycky změnil. Tak opatrně.
06. května 2020, 20:56
8
Shit happens. Aspoň na rovinu přizná, že to mydlil jak prašivej (a kdo ne). Tak jsem mu poslal pětikilo do nového začátku. Tak se nestyďte a přidejte se.
A předpokládám, že to tu bude číst (nechal jsem v poznámce link na tento článek).
10. května 2020, 13:10
1
Krásně napsané a moc děkuji :-).
Ano nejezdil jsem asi nikdy dle předpisu,ale vždy jsme se snažil jezdit,tak abych ohrozil jen sebe a ne nikoho jiného.
Ale boužel tenhle den jsem nevychytal chtěl jsem se před přítelkyní vytahnout,že to zvednu na zadní,ale už jsem nedomyslel bržděni a nápalil do zdi ve stovce....
Až se s toho dostanu,tak zveřením i to video jakej jsem byl dement....
Každopádné jsem si to vyžral a celkem dost jsem se za to potrestal.
Ale co tě nezabije,to tě posíli :-).
Každopadně věřím,že to zvládnu musím !!
07. května 2020, 08:50
6
Díky autickar.cz že se angažujete i takto.
Michalovi držím palce..
09. května 2020, 11:36
0
Ahoj,da se nekde sehnat telefon nebo email na Michala?,mozna bych pro nej neco mel...dekuji za info Martin.
10. května 2020, 13:06
0
Zdravím :-).
731 806 014 používam i whatsapp :-).
popřípadě i michalbohacek1995@gmail.com.
Najdeš mě i pod jménem na fb byl.