logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet – dokonalost plus otevřené nebe

Je tomu rok, co Mercedes-Maybach představil Vision 6. Úchvatné gigantické kupé umělo aktivovat aristokrata v nás a nový kabriolet hraje i na naší extrovertní stránku.

Nezapomínejme, že Pebble Beach Councours d’Elegance je především svátkem starých aut a právě z nich si Vision 6 Cabriolet bere velký příklad. Nízká silueta šestimetrového vozu je zakončená zádí vypůjčenou z rychlostních člunů a při navrhování přídě se kvůli délce snad muselo počítat i se zakřivením zeměkoule.

Stejně jako u kupé, objevuje se i tady obří mříž chladiče, mnohopaprsková čtyřiadvacetipalcová kola a uzounká štěrbinová světla na obou koncích.

Interiér, elegantní a minimalistický, disponuje dvojicí štědře tvarovaných sedadel „přeteklých“ přes středový tunel, kormidlovým volantem a turbínovými budíky před řidičem. Průhledné prvky jsou za tmy prosvíceny modrým ambientním světlem, a ačkoliv je nám docela jasné, že podobný interiér se v žádném autě hned tak neobjeví, má toto uspořádání leccos do sebe.

A abych nezapomněl, dveře s bezrámovými okny se otevírají proti směru jízdy, což je o hodně lepší, než když se otevírají klasicky. Prostě je. Neptejte se proč.

Pod kapotou vší té nádhery bychom si nejraději představovali nějaký ohromně mocný šestnáctiválec, jenže doba velí elektřinu a tak nám jí Mercedes-Maybach naservíroval alespoň v patřičném množství. Na každém kole se nachází po jednom synchronním elektromotoru a celkový výkon se šplhá na 750 koní. Sprint z nuly na sto probíhá za necelé čtyři sekundy a maximální rychlost činí obligátních 250 km/h.

Baterie mají kapacitu „jen“ 80 kWh, takže dostačí k dojezdu 322 kilometrů. Evropský měřící cyklus NEDC ukázal dokonce i 500 kilometrů, to ale za předpokladu, že budete jezdit šedesátkou po letišti za příznivého počasí. Mnohem lepší je tedy spoléhat na výkonnou rychlonabíječku, která do baterek nasype 100 kilometrů za pouhých 5 minut času.

Zbývá už jen poslední otázka – kdy uvidíme famózní elegantní kabriolet brázdit silnice? Pravděpodobně nikdy. Stejně jako v případě kupé z minulého roku, jedná se i tentokrát pouze o koncept, jež má velmi slabé vyhlídky na sériovou výrobu. Snad by se ale v budoucnu mohly některé jeho designové prvky přenést do sériových aut.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Goldies
21. 8. 2017, 21:34

Milí ježíšku, celý rok jsem byl velmi hodný a dlouho jsem po tobě nic nechtěl...

0 reagovat
Evžen Masopust
21. 8. 2017, 21:52

Zajímalo by mě, nakolik bohatý šejk bych musel být, aby mi to auto mohlo říkat "pane"... Protože to by bylo, aby nebylo možno

0
BobAsh
21. 8. 2017, 23:10

Tipnul bych si střední až vyšší jednotky milionů dolarů.

0
Evžen Masopust
21. 8. 2017, 23:20

Že? RR Sweptail si taky někdo za cca 13 mil. dolarů pořídil, a to mi ten Meďour přijde designově povedenějším korábem... A pro ten úchvatný prostor by mi ani absence benzínu nevadila. Asi zajdu na zahradu. Kopat. Ropu.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte