Spojení jména Porsche s totalitním režimem se nedávno dostalo do novinových titulků kvůli spolupráci Ferdinanda Porscheho s nacisty a jeho následným zatracením českou obcí, která si nezaslouží být jmenována.
Málem ale došlo i na spolupráci v té době již rozvinuté a úspěšné automobilky Porsche se Sovětským svazem – v roce 1975 se její ředitel Ernst Fuhrman setkal s Sovětským ministrem průmyslu Viktorem Poljakovem a uzavřeli spolu smlouvu o tříleté spolupráci Porsche se Volžskými automobilovými závody, výrobcem i u nás populárních vozů LADA – alias ruským podmínkám přizpůsobených Fiatů 124.
Porsche mělo navrhnout facelift slavného "žigulíku" – přepracovat podvozek, zmodernizovain interiér a upravit i design karoserie. A jak lidé ze Stuttgartu řekli, tak i učinili. Výsledky jejich snahy, která se měla na trh dostat jako model VAZ 2103, vidíte na fotkách.
Auto, které bylo ruské straně představeno v roce 1976, si ale náklonnost zadavatelů nezískalo a tak se místo něj dostal do výroby VAZ 2106, který se místo německé střídmosti přidržel typicky ruského kýčovitého zdobení spoustou chromu a namísto moderního interiéru od Porsche (všimněte si volantu, podobného jejich vlastním modelům) použil jen mírně inovovanou kabinu svého předchůdce. A místo podvozku odladěného inženýry z Porsche byl použit "paket pro špatné cesty", odladěný ruskými mužiky.
Jak asi mohla taková "Lada by Porsche" jezdit? Stala by se z licenčního Fiatu řidičsky zajímavá zadokolka?
09. ledna 2014, 22:04
0
fuj, to se od Porsche moc nepředvedli...i Fávo má podvozek od Porsche, a že by se jednalo o etalon... :)
04. února 2014, 14:30
0
Andy: pokud vím, tak to nebyl podvozek, co porsche řešilo u Favorita, ale zavěšení motoru.
každopádně k Žigulíku - za mě teda palec dolů. Zepředu to vypadá ještě zajímavě, ale hned druhá fotka dokazuje, že rusové udělali dobře, když šli svojí vlastní cestou. Relativně moderní maska se bije s tenkými sloupky a ty kliky.. boha jeho.
Interiér pak nenadchne, ani neurazí.