načítám data...

VAZ by Porsche?

09. ledna 2014, 17:44 3 komentářů Vojta Dobeš Historie

Žigulík od Porsche? Jen málo chybělo, a mohli jsme ho běžně vídat i na našich silnicích.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Spojení jména Porsche s totalitním režimem se nedávno dostalo do novinových titulků kvůli spolupráci Ferdinanda Porscheho s nacisty a jeho následným zatracením českou obcí, která si nezaslouží být jmenována.

Málem ale došlo i na spolupráci v té době již rozvinuté a úspěšné automobilky Porsche se Sovětským svazem – v roce 1975 se její ředitel Ernst Fuhrman setkal s Sovětským ministrem průmyslu Viktorem Poljakovem a uzavřeli spolu smlouvu o tříleté spolupráci Porsche se Volžskými automobilovými závody, výrobcem i u nás populárních vozů LADA – alias ruským podmínkám přizpůsobených Fiatů 124.

Porsche mělo navrhnout facelift slavného "žigulíku" – přepracovat podvozek, zmodernizovain interiér a upravit i design karoserie. A jak lidé ze Stuttgartu řekli, tak i učinili. Výsledky jejich snahy, která se měla na trh dostat jako model VAZ 2103, vidíte na fotkách.

Auto, které bylo ruské straně představeno v roce 1976, si ale náklonnost zadavatelů nezískalo a tak se místo něj dostal do výroby VAZ 2106, který se místo německé střídmosti přidržel typicky ruského kýčovitého zdobení spoustou chromu a namísto moderního interiéru od Porsche (všimněte si volantu, podobného jejich vlastním modelům) použil jen mírně inovovanou kabinu svého předchůdce. A místo podvozku odladěného inženýry z Porsche byl použit "paket pro špatné cesty", odladěný ruskými mužiky.

Jak asi mohla taková "Lada by Porsche" jezdit? Stala by se z licenčního Fiatu řidičsky zajímavá zadokolka?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

An
Andy
09. ledna 2014, 22:04
0

fuj, to se od Porsche moc nepředvedli...i Fávo má podvozek od Porsche, a že by se jednalo o etalon... :)

reagovat
ma
marozKO
04. února 2014, 14:30
0

Andy: pokud vím, tak to nebyl podvozek, co porsche řešilo u Favorita, ale zavěšení motoru.

každopádně k Žigulíku - za mě teda palec dolů. Zepředu to vypadá ještě zajímavě, ale hned druhá fotka dokazuje, že rusové udělali dobře, když šli svojí vlastní cestou. Relativně moderní maska se bije s tenkými sloupky a ty kliky.. boha jeho.
Interiér pak nenadchne, ani neurazí.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem