Znáte McLareny F1 LT? To jsou ty atypicky dlouhé závodničky s aerodynamickou karoserií, které se v aukcích prodávají za ještě nesmyslnější ceny, než už tak dosti nesmyslně naceněné standardní F1. Objevily se v roce 1997 reagujíce na změnu pravidel v šampionátu FIA GT a je jich pouhých 10. Nyní, po 18 letech u McLarenu použili označení Longtail opět, a dá se říct, že stejně jako v 90. letech, i teď je největším přínosem dlouhého ocasu vyšší přítlak.
O výkonových specifikacích už jste si jistě přečetli na některém z velkých motoristických webů, takže jen stručně připomenu, že dvakrát přeplňovaný osmiválec produkuje přesně takový počet koní, jaký dává tušit název auta a hodnoty zrychlení jsou těžko představitelných 2,9 s na 100 km/h a 7,9 s na dvojnásobnou hodnotu, čímž 488 GTB překonává o 0,1 resp. 0,5 vteřiny. Nyní ale zpět k dlouhým ocasům. Nebo spíš ocáskům?

Na rozdíl od F1, který se verzí Longtail prodloužil skutečně značně a jeho karoserie dostala zcela jiný ráz, se v případě 675LT ocas natáhl spíše symbolicky jen o 37 mm díky nově tvarovanému křídlu a difuzoru. Označení Longtail tedy je v tomto případě spíše melancholickým hrábnutím do historie. I to však společně s vylepšenou aktivní aerodynamikou a předním spliterem zajišťuje nárůst přítlaku o 40% oproti výchozí 650S. Ač se to nezdá, twinturbo je prý z 50% nové a změnila se třetina celého auta. Zaměření je tedy jasné – 675LT je tou nejradikálnější verzí modelu Super Series, která má za úkol na okruhu sežrat všechny 458 Speciale a 488 GTB, které potká. Právě z toho důvodu budete sedět ve skořepinách z vrcholné P1 a klimatizaci do auta dostanete pouze v případě, že si o ni zažádáte – v tom případě ale o pár kilo zvýšíte hmotnost, kterou ve Wokingu srazili až k hodnotě 1230 kg, tedy o stovku níže, než u 650S a celých 140 kg k dobru oproti hlavnímu rivalovi z Modeny.
Nebudu si hrát na vědmu a tipovat v čí prospěch dopadne britsko-italský souboj čtyř turb, mám však pocit, že McLaren konečně nachází svou tvář. Oproti nemastné neslané MP4-12C s těžko uchopitelným tvary před námi konečně stojí krásný agresivní stroj přisátý k silnici. Karbonové doplňky dodaly vozu výraz a dvojice titanových výfuků společně s větším křídlem a difuzorem konečně zjednávají úctu i mezi těmi, které Mac předjel. Jen těch 260.000 Liber asi na autíčkáři dohromady neschrastíme… :-)




















kubas
26. 2. 2015, 12:31No s tou MP4-12C moc nesouhlasím, přišla mi taková čistší, rozhodně se mi líbila víc než 650/675 a rozhodně bych jí nenazval nemastnou neslanou :)
Apache
26. 2. 2015, 13:19Jen aby v tom člověka neodvál první závan větříku rovnou do zdi...