Ostré Toyoty s krkolomným přídomkem Gazoo Racing Masters of Nürburgring se v poslední době objevují jako houby po dešti. Na “domácím” autosalonu v Tokiu představila Toyota další přírůstek do rodiny rychlých bílých vozů.
Jako základ pro úpravy posloužila Toyota Mark X – sedan střední třídy stojící na stejné platformě jako u nás zmámější Lexus GS. Pod kapotu se nastěhoval atmosferický tříapůllitorvý šestiválec 2GR-FE. Stejný motor podpořený turbodmychadlem můžete znát z Lotusu Evora. Výkon 230 kW (313 koní) a točivý moment 380 Nm putuje na zadní kola přes manuální šestistupňovou převodovku a samosvorný diferenciál Torsen.
Na rozdíl od běžného Mark X dostala verze GRMN mechanickou ruční brzdu, vypínatelnou kontrolu trakce a tvrdší podvozek. Nechybí ani obligátní bodykit, stylingové doplňky, sportovní volant a tužší nastavení posilovače řízení. Z karosářských úprav je nejzásadnější osazení karbonové střechy, která kromě redukce hmotnosti i výrazně snižuje těžiště vozu.
Základní cena jednoho ze tří set padesáti plánovaných exemplářů vyjde na 5.130.000 Yenů, což je v přepočtu lehce přes milion korun – to je rozhodně zajímavá nabídka. Pokud ale už rozbíjíte prasátko, vězte, že všechny vozy jdou do prodeje v Japonsku. To znamená, že k případné kupní ceně musíte připočíst náklady na dopravu a smířit se s tím, že vůz bude k dispozici výhradně s pravostranným řízením.
15. ledna 2019, 14:15
0
"Pod kapotu se nastěhoval atmosferický tříapůllitorvý šestiválec 2GR-FE."
"Na rozdíl od běžného Mark X dostala verze GRMN mechanickou ruční brzdu."
No vida. A pak že nějaké emise. Japonsko má dost daleko od zaostalé země, kde se na životní prostředí kašle.