načítám data...

Toyota silničářem, dílnou i domem na kolech

Díky šikovným nástavbám mohou užitkové modely Toyoty zastat pěknou řádku rolí. Některé z nich jsme si minulý týden mohli krátce prohlédnout.

zobrazit celou galeriiFoto: Dan Vojtěch, Toyota

Plně vybavená dílna, heavy duty expediční vůz nebo zimní pluh a sypač.. Na denní dojíždění do práce si takové auto samozřejmě nepořídíte, ale profesionálové z nejrůznějších oborů zajásají. Vůz se speciální výbavou totiž nemusí dávat komplikovaně dohromady u různých firem, ale pořídí si ho přímo od svého dealera Toyota. 

Dodávku Proace si můžete nechat vybavit například terénním paketem od firmy Dangel, který obsahuje nejen pohon 4x4, ale třeba i ochranu motoru a převodovky, uzávěrku zadního diferenciálu a zvýšení podvozku až o 60 milimetrů. Za auto pak zaplatíte o 300-350 tisíc navíc. 

Terénní Hilux se může v zimní sezóně – pomocí firem P&L nebo HS Automobil – stát sypacím vozem opatřeným radlicí na odhrnování sněhu. Všechny části výbavy jsou demontovatelné, od jara do podzimu tedy auto nemusí stát ve stodole, ale najde jiné využití. Společnost Würth dokáže proměnit Proace v kompletně vybavenou mobilní dílnu, malou dodávku Proace City Verso je zase možné modifikovat třeba pro přepravu vozíčkářů, v tomto případě pod taktovkou úpravce API.

Mobilní dílna Würth, foto: Dan Vojtěch, Toyota

Největší výběr ovšem dostanete, když se rozhodnete přestavět svou užitkovou Toyotu na kempingový nebo expediční vůz. V některých případech dokonce ani nemusíte přestavovat, hned několik firem – například Visu, Egoé, Rebuild Car nebo Vivibox – nabízí kempovací moduly, které do auta jen nasunete a po návratu z výletu zase vyndáte. Ve své dodávce, ale třeba i v Highlanderu, Landcruiseru nebo Ravce, tak můžete mít lehátko a malou kuchyňku se sporákem a dřezem. Firma Fullvans dokáže vybavit velký Proace i vyklápěcí střechou, a to pak můžou v autě přespat až čtyři lidé. 

Působivě vyšperkovaný Hilux postavila firma ARB, se kterou už jsme v redakci párkrát měl tu čest díky dealerství Dajbych. Reflektory, světelné rampy, šestimilimetrová ochrana podvozku, naviják, střešní stan… cokoliv si vzpomenete. Novinkou je plastový pevnostní nárazník, který je o polovinu lehčí než ocelový, zároveň nepředstavuje takovou zkázu pro jiné, neobrněné účastníky silničního provozu. 

Další výstavní kousek postavila z Hiluxu společnost Alucab – a ten vám zhruba za měsíc představíme v testu.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

af
afro-r1
25. dubna 2023, 07:54
0

Nevim, jak ostatni, ale ja povazuji v dodavce matraci pod 12cm tloustky za nepohodlnou.

reagovat
orobo
26. dubna 2023, 22:24
0

Ja povazuji jakoukoliv matraci v dodavce za neslysl, spat se ma na strese!



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang S197 4.6 GT 2007
Ford Mustang S197 4.6 GT

2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem

Ford F150 Raptor V6 2018
Ford F150 Raptor V6

2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem

Dodge Challenger  2016
Dodge Challenger

2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem

Chevrolet Corvair Monza Convertible 1966
Chevrolet Corvair Monza Convertible

1966 rok výroby
97 koní výkon
2 687 ccm objem