načítám data...

Tesla Model S: Poprvé napříč Amerikou

Na náš článek o praktických zkušenostech s Teslou si budete muset ještě chvilku počkat, ale mezitím pro vás máme zajímavou novinku: Modelu S se poprvé podařilo přejet napříč USA za využití dobíječek "Supercharger".

Zobrazit galerii

Síť rychlonabíječek, zvaných "Supercharger", je klíčovou součástí plánu Elona Muska na ovládnutí světa elektrifikaci automobilové přepravy. Tyto nabíječky by měly být schopné dobít Model S (který jsme jako jedni z prvních v ČR nedávno testovali) za přibližně 20 minut na polovinu její kapacity (což by mělo znamenat reálný dojezd kolem 200 kilometrů) a za 40 minut na 80 procent, tedy více než 300 kilometrů. Pro majitele vozů Model S s výkonnějším, 85 kWh battery packem jsou zdarma, nebo pro majitele 60 kWh verze za příplatek $2,000 – po zaplacení této částky už ale můžete "tankovat" neomezeně a bez dalšího placení.

Nabíječky jsou rozmístěny tak, abyste se mohli pohybovat od jedné k následující bez dalšího dobíjení – a nedávno dosáhla jejich americká síť stavu, kdy dosahují od jednoho pobřeží k druhému. Poprvé by tedy mělo být možné absolvovat transkontinentální výlet elektromobilem za relativně rozumných podmínek.

cesta napříč amerikou kolem nabíječek se poněkud klikatí

Co jsou to rozumné podmínky, to minulý týden vyzkoušel John Glenney s dcerou Jill. Z New Yorku vyrazili v pondělí a do cíle v Los Angles dojeli v neděli. To sice není zrovna oslnivý výkon, ale na druhou stranu se dá očekávat, že postarší pán s dcerou si asi nehráli na účastníky Gumball Rally. Nemluvě o faktu, že síť nabíječek momentálně nevede přes USA napřímo, ale poněkud se klikatí – cesta tak celkem měřila více než 5.800 kilometrů.

Pro srovnání, "standardní" čas pro přejetí z NYC do LA po nejkratší, cca 4,5 tisíce kilometrů dlouhé cestě, je podle Google Maps nějakých 40 hodin, po trase vynucené nabíječkami přibližně 60 hodin. Do toho se nepočítá nejen nabíjení vozu, ale ani spánek, jídlo a podobné "zbytečnosti".

Nejrychlejší reálně dosažený čas je momentálně něco přes 28 hodin, ale jeho dosažení zahrnovalo speciálně upravený Mercedes CL500 s přídavnými nádržemi, dlouhé přípravy, spoustu antiradarů, ještě víc porušených zákonů a také, ehm, močení do plastových lahví za jízdy. Což není moc cool.

Elon Musk tvrdí, že se dva týmy s Modelem S chystají překonat rekord pro elektromobily z LA do NYC – jejich cílem je vyrazit v pátek a v cíli být v neděli. Což se už docela podobá času, reálně dosažitelnému nešíleným řidičem v normálním automobilu.

Možná se nakonec přeci jen dočkáme použitelného elektrického cestování…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem