V souvislosti s vlastnictvím automobilů existují v zásadě dva typy lidí. Ti první, šťastnější, si nějaké auto koupí a spokojeně jej užívají po mnoho let, aby poté koupili jiné a opět jej po mnoho dalších let spokojeně užívali. Pak existuje zcela opačná a menší skupina lidí, kteří by (s trochou nadsázky) nejraději vyzkoušeli všechna auta světa a u nich se naopak žádný vůz neohřeje dlouho. Druhá varianta má však jednu zásadní nevýhodu. Buď si musíte vystačit se střídáním ojetin, jejichž hodnota už příliš neklesá nebo potřebujete být opravdu hodně bohatí, pokud chcete stejnou kratochvíli provozovat i s novými auty. Tím spíš, pokud by mělo jít o nová Porsche.
Pokud někdo zmírá touhou jezdit každý týden v jiném Porsche, mohl by pomalu začít jásat. Tedy, bude k tomu stále potřeba hromady peněz, nicméně služba, se kterou nově přišel jeden importér stuttgartských vozů, vypadá zajímavě. Nechci tvrdit, že jde o unikátní řešení – nejrůznější programy sdílení určitého portfolia aut či půjčovny exkluzivních vozů už nějakou dobu existují a v důsledku nabízejí stejnou službu, avšak tento případ se liší tím, že jej zaštiťuje přímo výrobce. A jak to tedy funguje? Jedná se prakticky o jakousi vylepšenou formu operativního leasingu. Za měsíční paušál však nedostanete jedno auto na rok (nebo více), ale neomezený přístup k nejméně 8 různým modelům, které si rezervujete dle libosti.
Základní forma stojí $2000 měsíčně a získáte s ní přístup k základním modelům automobilky, jako jsou Macan, Cayenne a slabší varianty dvojčat 718. Vylepšená varianta za $3000 měsíčně už vám otevře cestu ke 22 různým Porsche zahrnující vyšší specifikace výše jmenovaných a samozřejmě také limuzínu Panamera a legendu 911 až do varianty GTS. Z mého pohledu se jedná o velmi zajímavý program a jsem zvědavý, zda se ujme. V současné době se totiž jedná pouze o pilotní projekt realizovaný skrze dealera Porsche v Atlantě. Pokud se však služba osvědčí, a to nemusí být vzhledem k současné oblibě operativních leasingů a podobných služeb vůbec vyloučeno, mohli bychom se něčeho podobného dočkat i v Evropě. Což by mohlo být velmi mrzuté, protože mě hypoteticky zcela jistě bude štvát, že nemám zbytečné 2000€ měsíčně, které bych mohl utratit.
14. října 2017, 11:23
0
Je to dobrej nápad. Osobně by se mi líbilo namixování z více značek s tím že pro denní ježdění vždy bude alespoň jedno auto.
17. října 2017, 18:37
0
Do toho jdu :-)