načítám data...

Smyslné nesmysly 2: schizofrenický Renault Avantime

V prvním článku série s názvem Smyslné nesmysly vám Vavris představil podivný malý třídveřový Renault. Je tedy na čase posunout se dál - dnes si ukážeme, ehm, podivný velký třídveřový...

V prvním článku série s názvem Smyslné nesmysly vám Vavris představil podivný malý třídveřový Renault. Je tedy na čase posunout se dál – dnes si ukážeme, ehm, podivný velký třídveřový Renault. Ne že by snad pánové z Francie měli monopol na stavění šarmantních nesmyslů, ale občas nějaký dokáží vyprodukovat, čímž dokazují světu, že na rozdíl od mnoha jiných automobilek mají koule a nebojí se. Když byla v roce 1999 představena na frankfurtském autosalonu studie vozu Renault Avantime, okamžitě na sebe strhla vlnu nadšení a publicity. Spojením MPV a coupé vznikl dnes tolik populární crossover v pravém slova smyslu a lidé si jej okamžitě oblíbili. Renault využil své dlouhodobé spolupráce s Matrou a zadal výrobu Avantime jí. První vozy pro módní návrháře, umělce, architekty a všechny, co se chtěli odlišovat, sjely z výrobní linky v roce 2001.Renault-Avantime40927

Proč je to nesmysl?

Jak už to tak s převratnými myšlenkami bývá, ne vždy padnou na úrodnou půdu. Nadšení z Frankfurtu přetrvávalo až do začátku prodeje, jenže pak se jaksi nenašli zákazníci, kteří by takto podivný a netradiční vůz chtěli. Důvodem byla rovněž vysoká cena, kdy nebylo problém za vrcholný model s nijak silným třílitrovým šestiválcem zaplatit více než milion a půl. Avantime tak zaznamenal podobný obchodní úspěch jako prodejce Biblí v sídle Talibanu. Stále to byl jen Renault, což mu v očích zákazníků nepřidalo. V době jeho výroby navíc sílily nespokojené nářky nad nekvalitou Renaultů, což spolu s netradičními technickými řešeními (typu dvojitého závěsu předních dveří pro snadnější vystupování z vozu v úzkých prostorech) rovněž mohlo mnoho zákazníků odlákat.

Když se Avantime poprvé dostal do rukou motoristických novinářů, verdikt často zněl, že je lepší se v něm vozit než ho řídit. Působivá karoserie bez B sloupků se hodně kroutila a řazení manuální převodovkou připomínalo kvedlání vařečkou v guláši. Paleta motorů nebyla nijak výjimečná, vévodil jí třílitrový šestiválec s výkonem 210 koní doplněný o dvoulitrový turbobenzín a 2.2 litrový turbodiesel. Žádný z těchto motorů nedokázal zavalitý Avantime bryskně rozpohybovat, snad jen třílitr pracoval důstojně vzhledem k zaměření vozu. I kvůli tomu působil tento kočkopes stále více jako MPV, na němž je postaveno, než jako cestovní Gran turismo, kterým mělo býti. Není tedy divu, že po dvou letech ve výrobě se ambiciozní a nejdražší Renault své doby odebral na věčnost.

renault-avantime525

Proč po něm přesto toužit?

Podívejte se na něj! Možná se do něj okamžitě zamilujete, možná mnozí z vás řeknou, že je nadčasově škaredý. Tak jako tak má Avantime neskutečné množství stylu a šarmu, ať už se jedná o standartně dvoubarevnou karoserii či působivé zadní světla. To vše pokračuje v interiéru. Všude kolem sebe, i na zadních sedačkách, máte moře prostoru. Sedíte v křeslech, která byste si přáli mít v obýváku místo té nechutně drahé pohovky z nábytku, kocháte se uhlazenou palubní deskou, kde na první pohled chybí téměř veškerá výbava – jakákoliv tlačítka či rádio jsou schovány v přihrádkách.

Pokud jste klaustrofobici, je pro vás Avantime ideální vůz. Absence B sloupků, dvojitý A sloupek, posuvná prosklená střecha – to vše vytváří z jakékoliv jízdy nezapomenutelný zážitek plný vzdušnosti a perfektního výhledu do všech stran. Z každé cesty do Tesca pro slevněné párky se tak stane událost, kdy na sebe strháváte veškerou pozornost a užíváte si nového druhu radosti z pohybu, díváte se na svět jiným, radostnějším pohledem. Ne nadarmo má Avantime tu vlastnost, že mu jeho majitelé prominou chyby, ba přímo zapomenou na veškeré jeho nedostatky. Z pohledu praktického Čecha má navíc veliký kufr a rovněž úsporný diesel. Podvozek není žádný sportovec, ale to je jen dobře. Zajišťuje posádce vysokou míru pohodlí a auto se na cestě chová nezáludně. Celé auto pracuje tiše a na úrovni. Atmosféra kterou navozuje dokáže spolehlivě ospravedlnit vysokou cenu. Chcete něco výjimečného na každý den? Dejte Avantime šanci, třeba se do něj zamilujete tak, jako my. Nehledě na to, že dnes se dá sehnat za zlomek původní ceny a má našlápnuto ke statutu budoucí klasiky. PS:  Avantime  v překladu znamená předběhnout čas. Renault ho předběhl možná ještě víc, než bylo jeho záměrem, vždyť Avantime vypadá futuristicky i dnes!

avantime9

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

la
laufecek
19. dubna 2011, 17:42
0

....supeeer!!! ...budou i další a další díly? :-D ...líbila se mi ta myšlenka, jak se Renault nebojí a má koule :-D ...dneska to tak už bohužel není noooo :) ...ale další super článek ;-) i když jsem Avantimu nikdy nepřišel na chuť, je to určitě zajímavé a pozoruhodné vozítko :) :-D
...jestli ale někdo viděl, jak v TG z něj udělali závoďák s křídlem F1 a docela schopným podvozkem a brzdami.... ;-) určitě mi dá zapravdu, že ti z toho udělali ještě větší smyslný nesmysl :) ...kažopádně autíčkáři, tahle kategorie se mi velmi líbí :-D
...bude taky něco jiného, než Renault? ;-P

reagovat
On
Ondra
19. dubna 2011, 17:47
0

laufecek: Samozřejmě, pokračování na sebe nenechají dlouho čekat a další Renault tam s největší pravděpodobností již nebude :D

reagovat
Va
Vajtus
21. dubna 2011, 21:39
0

To auto se mi extrémě nelíbí, ale po přečtení tohohle článku je to už o něco lepší :). Ten popis interiéru...na sekundu sem se v tom chtěl dokonce projet :).

reagovat
On
Ondra
21. dubna 2011, 21:42
0

Jen na sekundu? To na tom popisu budu muset příště víc zamakat :D ne, to auto opravdu není pro každého a zcela chápu ty, kterým se nelíbí :)

reagovat
ha
hazos
23. dubna 2011, 11:41
0

asi se shodnu s ostatníma. Naprosto jsem proti tomuhle autu, ale pár správně řečených slov leccos změní. Trocha kritiky, trocha chvály ale co je hlavní že je to sakra pěkně napsáný.
PS: čekám že se tu objeví Fiat Multipla jestli tu už teda není a já ho nepřehlídl.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem