načítám data...

Smyslné nesmysly 1: anabolický mutant Renault Clio Sport V6

Na začátku roku se Vám velmi zamlouvala série "Sleepers - nenápadní zabijáci". Tak jsme si řekli, že by možná nebylo špatné začít při jaru s další tématickou várkou článků. Jestli si po přečtení nadpisu říkáte, že o smyslných nesmyslech tady na Autíčkáři přece píšeme pořád, máte dozajista pravdu, ovšem zde má toto slovní spojení poněkud užší význam.

Smyslné nesmysly budou o autech, která byla shledána jako nedokonalá, nedotažená či nefunkční, ale přesto jsou natolik osobitá, že by pro jejich vlastnictví nejeden člověk obětoval polovinu svých párových orgánů. Pokud si dobře vzpomínám, tak sérii o sleeperech jsme začali rychlým Renaultem Clio, což mě přivedlo k myšlence, že sérii o nesmyslech bychom mohli taky začít Renaultem Clio… který nějakou náhodou vypadá jako plechová napodobenina mladého Schwarzeneggera… renault_clio-gt()1_e3 Renault Clio Sport V6 je vlastně duchovní nástupce legendární R5 Turbo a to nejšílenější Clio, které kdy spatřilo světlo světa. Renault, přesněji jeho fatální odnož z Dieppe, jej představil v roce 2001, přesto že finanční útvar padal z tohoto projektu do mdlob. Do mdlob (samozřejmě nadšením) však padali i fanoušci při pohledu na muskulaturní tvary a koncepci pohonu. Clio V6 mělo se svými obyčejnějšími bratříčky společné snad jen to jméno. V místech, kde obvykle řvou děti, řvalo šest válců upraveného třílitru z Laguny. Rozchod zadních kol byl tak velký, že by se mezi ně pomalu vlezlo obyčejné Clio a z výfuků se ozývala kanonáda epických parametrů. Na vyladění auta se kromě šíkovných kluků z RenaultSportu podílelo i další slavné jméno – TWR. Zkrátka, vše vypadalo tak brutálně, monstrózně a skvěle, že by jeden podepsal kupní smlouvu jen kvůli několika fotkám. To auto nemohlo být špatné. Jenže jak se později ukázalo, Clio V6 se nezapsalo zrovna jako synonymum dokonalosti. Renault_Clio_V6_Sport,_2002

Proč je to nesmysl? Udělat z fungujícího auta „všecko vpředu“ fungující auto „všecko vzadu“, to není jako práce s buzolou, děti… ..o čemž se brzy přesvědčili jak konstruktéři, tak hlavně novináři při prvních testech. Odpověď na otázku: „Co způsobuje, že je to nesmysl?“, bych mohl odbýt jedním slovem: Vše! Zkusme to vzít popořadě. Clio V6 se ihned stalo synonymem pro neřiditelnou bestii, jež mnohé zkušené řidiče schramstlo, vyděsilo, zdeptalo a vyplivlo ven z kokpitu jako psychicky narušené balíky chodícího neštěstí, které si doposud myslely, že umí řídit. Doba, za kterou Clio dokázalo přejít z beznadějné nedotáčivosti do neovladatelných hodin, byla většinou mnohem rychlejší, než doba docvaknutí mozkových synapsí chudáka za volantem. Běžné záchranné manévry způsobovaly přesný opak očekávaných reakcí auta a fádní řízení ve spojení s mizerným rejdem k zachránění situace také nepomohly. Clio se dokázalo na limitu chovat jakkoli, jen ne předvídatelně. Ono nějaké teoretické předpoklady zákeřnosti už naznačuje úsměvný poměr rozvoru a rozchodu a také umístění motoru, který svou pozicí „JsemJakožeZadníSedadlo“ mimojiné i značně zvyšuje těžiště. Když už jsme u toho motoru – Víte jak nejrychleji opéct dva veeeliké buřty? To se vezmou dva dobrovolníci a posadí se do Clia V6 v městské zácpě (po 30 minutách vytáhnout a dochutit dle libosti). To nejhorší jsem si nechal na závěr. Clio V6 bylo dvojnásobně dražší, než „obyčejný“ RenaultSport 172, přesto nedokázalo levnějšímu bráškovi ujet. A to pouze v případě, že za volantem V6 byl ostřílený matador s chlupama na jazyku, protože obyčejný smrtelník v RS 172 by jiného obyčejného smrtelníka v Cliu V6, nechal daleko za sebou. Už jsem říkal, že kvůli třem metrákům navíc vlastně Clio V6 nemá nijak velkou převahu ani při zrychlení v přímce? Mmmm, skutečně výrazná přidaná hodnota. clio-v6-motor

Jenže tohle všecko je potenciálním kupcům nejspíše úplně jedno. Je jen málo vozidel, která by dokázala vyjádřit osobnost majitele výraznějším způsobem, než Clio V6. Čert vem nedostatky, vždyť Clio disponuje takovým množstvím vizuálního a akustického dramatu, že by jej mohlo vyvážet do Koreje. Auto se vůbec nesnaží skrývat svou výjimečnost a agresivitu, dívá se na svět škaredým pohledem a na živo působí ještě širší, než je. Dva nasavače na bocích jsou noční můrou všech nebohých tvorů, jež se nestihnou vyhnout turbulenci, umístění motoru je perverznost maximálních rozměrů a výfuky by se při podřazování daly použít jako účinný eliminátor všech kardiaků v okolí. Clio bez obalu troubí do světa: Jsem tady a jsem zlý. Popisovat, jak asi působí 166kw v 6.000 otáčkách pár centimetrů za zády dost dobře nejde ani v případě, že člověk auto řídil, natož pak jen takhle od počítače. Každopádně představuje Clio V6 pro řidiče obrovskou výzvu, strach v každé zatáčce a krocení bestie v tom pravém slova smyslu. Všichni, kdo vodí tuhle pakárnu po okruhu, bojují s přilnavostí předních kol, návaly nedotáčivosti a nezvladatelné přetáčivosti, mají můj maximální respekt. Vím zcela jistě, že Clio by mě zabilo a předtím ještě několikrát předpeklo, ale přesto bych ho chtěl vlastnit zcela dobrovolně. Navíc, cena pěkných kousků už zaručeně klesat nebude. renault_clio_v6_09 PS: Clio V6 po faceliftu jest mnohem lepší volbou. Podvozek byl přepracován s pomocí Porsche, přibyly větší stabilizátory, na zadní nápravu putoval pomocný rám a zákeřnost se podařilo z velké části potlačit. Motor navíc posílil o 23 kw a hlavně 1.200 otáček.

Stručné technické údaje: tabulka

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ma
Martin (BRK driver)
18. dubna 2011, 16:06
0

luxus auto i clanek.... uplne jsem si vzpomel jak jsem nad tim v Brne na okruhu slintal... :-P

reagovat
Va
Vajtus
18. dubna 2011, 19:30
0

Asi nejšílenější auto, co znám, to jsem zvědavej s čím přijdete dál :).

Jinak si vzpomínám na článek v Autocaru, kde Steve Sutcliffe popisuje předváděčku Renaultu u Clia V6...dopadlo to tak, že Renault testovacím jezdcům zakázal s autem dělat cokoliv jinýho, než kroužit pomalu po okruhu, neboť co kolo, to otočka o třistašede :D.

No ale je třeba vzít v potaz, že to má motor uprostřed a taková auta se na limitu přátelsky nechovaj. U auta typu F40 se nad tím asi nikdo nepozastaví, ale u levnějších middle engine se toho vždycky navypráví... MR2, Fiat X1/9, MG F...

Na drifty to neni no :).

reagovat
la
laufecek
18. dubna 2011, 20:19
0

...skvělý článek, i jsem se docela zasmál s jakým důvtipem byly některé věty napsány :) :-D ...Vavris, super!!! ...jak jinak :) :-D
...a ač jsem s Cliem V6 bohužel neměl zkušenost, patří i tak mezi auta, které jsem si neskutečně oblíbil ;-) takovým šílenostem já prostě fandím, ač jsem to měl v ruce, či ne :-D ...a i když asi nebude jiná možnost, jak si ho vyzkoušet, než v simulátoru GranTurismo ( :-D ), budu po něm vždycky slintat :)
....takže jen tak dále, autíčkáři ;-P

reagovat
la
laufecek
18. dubna 2011, 20:58
0

...jinak konečně jsem si porozuměl (a zároveňi tak trochu se popral :-D ) s Gravatarem a konečně můžu taky mít tady svou vlastně vytvořenou ikonku :-D ...po tom jsem vždycky toužil, tak ani nevíte, jak jsem z toho teď odvařenej ;-P :-D

reagovat
Va
Vajtus
18. dubna 2011, 21:06
0

laufecek: :D

reagovat
Zu
Zupajzek
19. dubna 2011, 13:11
0

Tomino, nikdy by me nenapadlo, ze me bude bavit tohle cist...zvlast kdyz oba vime, ze u aut rozeznavam tak akorat barvu, ale tve slovni hricky a humor me proste dostaly,,,jen tak dalej :)

reagovat
Ji
Jimm
19. dubna 2011, 16:35
0

doporučuju test z Top Gearu:



na mokru stejně rychlí jako Aston Martin Vanquish... a to mluví asi za vše :)

reagovat
Va
Vavris
20. dubna 2011, 07:21
0

Lauf: Hezkypěkně :) eMkovou hlavici jsem odhalil, ale tvůj avatar na autofunu nějak pořád nemůžu detekovat, co to vlastně je?

Vajtus: Samozřejmě, mid-engine auta nikdy nebudou vyloženě krotká koťátka, ale i mezi nimi jsou velké rozdíly. Třeba právě ty MR2 - zatícmo I. a III. generace jsou vceku vychované, II. generace tě bude chtít zabít...

Župajs: nápodobně :) Mě zase nikdy nenapadlo, že se dá nosit něco, co vypadá "trošku jako stan" :)))

Jimm: Bohužel momentálně nemám čas odkaz prokliknout, ale v TG testovali až pofaceliftovou verzi, pokud se nepletu, a té už trochu klepli přes prsty. Alespoň co se týče chování v zatáčkách. Každopádně Vanquish na vodě určitě nijak rychlý nebude (stejně jako ostatní supersporty na superširokých salámech). Pamatujete nedávno na šokující titulky: "Octavia je rychlejší, než R8:"? :D Takže ono to zní sice velmi významně, ale prakticky to o ničem nevypovídá.

reagovat
la
laufecek
20. dubna 2011, 10:13
0

Vavris: :-D ....Ty, já si až tak nejsem jist, jestli bych to měl prozrazovat :-D jsem rád, že Tě to zajímá, ale.......měli by jste mě pak všichni za magora, co je v některých věcech prostě ještě dítě :-D (ale z něčeho už prostě holt nikdy nevyrostu) :-D ten avatar na autofun jsem si tam dal jednou provizorně (pro začátek) ZE SRANDY a doposud jsem ho zatím nezměnil, ale asi, jak vidím, bych už měl, když už někoho zajímá, co to je :) :-D
...ale kdybych prozradil, co to skutečně je, asi bych byl opravdu za magora, s trochu podivným (nedospělým) smyslem pro humor :-D

...ale ještě abych se zapojil tady do diskuze....MR2 (III.) mi bohužel neprošla rukou, ale každý už říká, že je to "vyměklá novodobá hračka" :)) a i když jsem za jejím volantem neseděl, skutečně vražendé MR2 II. se už snad žádná toyota nikdy nevyrovná :-D ale byla to sranda, když už člověk zadek někdy rovnal i očima (a taky zadkem v sedačce) :-D ...jinak první generaci má známý a to je panečku autíčko, co vykouzlí svou zábavností úsměv uplně každému :)
...jen jestli jsi měl v ruce MR2 (III.), zajímalo by mě to tajemství, v čem to je, že ji Toyota poslala uplně jiným směrem (i když se zachováním koncepce) :)

reagovat
On
Ondra
20. dubna 2011, 11:09
0

lauf: krejčovský metr? :D

reagovat
la
laufecek
20. dubna 2011, 12:43
0

Ondra, Vavris: ...sakra když to tak toužíte vědět, máte to mít :-D ale neručím za Vaše reakce a následné mínění o mé duševní (ne)způsobilosti :-D
...Ondro, nejsi až tak daleko od pravdy :-D ...jinak doufám, že si tohle nikdo z komunity AF nepřečte :-D (...asi by mě tam po tomhle mém přiznání přestali naprosto brát vážně :-D ) ...ale tak sme chlapi, tak snad mi to nedáte vyžrat :-D

...jsou to mé "fosforeskující" (svítící) trenky :-D :-D :-D :-X

reagovat
Va
Vajtus
20. dubna 2011, 22:05
0

laufecek: Tvůj avatar nebo jak se tomu nadává, tady na Autíčkáři je cool, všiml jsem si až teď, co to je :)

Jinak ta MR2 3. generace by mě celkem lákala, ale má to jeden háček- MX-5, nedokázal bych racionálně odůvodnit, proč sem si koupil MR2 namísto MX-5, jak by řekl Jezza, to by mohla být nová definice šílenství :D .

Vlastně asi neexistuje lepší auto na víkendy z racionálního hlediska než MX-5, už jí chci kurňa a jestli si koupim něco jinýho, definitivně jsem zešílel...

reagovat
Ew
EwanS
26. dubna 2011, 20:24
0

Pěkný článek, ale proboha co se mi to zobrazuje za font? Proč tam není váš standartní?

reagovat
la
laufecek
27. dubna 2011, 15:13
0

Vajtus.... díky, díky :-D měl bych si ho dát i na AF? :)
jinak původní fotku mám tady ;-)

http://img5.rajce.idnes.cz/d0509/4/4627/4627697_62a687d257dfa87bbb6f544d504b3c17/images/Fotografie0544.jpg

reagovat
To
Tomas
06. března 2012, 23:16
0

Clanok s takymto inteligentnym humorom a trefne zvolenymi prirovnaniami na ktorych sa clovek moze len pobavit som uz dlho necital..klubuk dole pred autorom.

reagovat
Ma
Martin
07. března 2012, 07:21
0

Palec nahoru :-) jen dál a více takových článků :-)) při ranním čaji úžasné zlepšení nálady :-)))

reagovat
fr
fracek
20. února 2014, 13:19
0

jak lze psat dlouhy clanek o vozu a hlavne jeho vlastnostech, kdyz v nem autor ani nesedel???

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem