logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

Sleeper: Renault Megane Grandtour GT220

Svezení s meganem RS 250, který si nedávno pořídil jeden kamarád, pro mne bylo takové deja vu. Vždyť tohle jsem již zažil, ten zvuk, zrychlení, tuhý podvozek, řazení! Akorát místo nízkého třídveřáku vzpomínám na praktický a relativně nenápadný rodinný kombík. Vítejte v bizarním světě RenaultSportu!

Možná si říkáte, proč se v rubrice Sleepers objevuje v podstatě nové auto s 220 koni, zrychlením na stovku za 7,6 vteřin a maximální rychlostí 240 km/h. Vždyť existují jiné, mnohem silnější a rychlejší kombíky než tenhle renault. Jenže podívejte se na něj, zejména v černé či bílé barvě. Nenajdete žádnou viditelnou koncovku výfuku, žádný výrazný bodykit. Jen detaily upravující aerodynamiku, pár znáčků s nápisem "RenaultSport" a černá osmnáctipalcová kola. Mnoho lidí ani neví, že se dělala nějaká ostrá verze meganu grandtour, natož aby ji rozeznali od běžného kombíku. Tohle je nenápadný zabiják.

nezapomenutelný byl už první pohled, kdy se rodinný kombík vyřítil ze zatáčky po třech

Minulý rok jsem s tímhle autem strávil pěkných tisíc kilometrů, které byly svým způsobem nezapomenutelné. Již první setkání se mi vrylo do paměti, to když modrý rodinný vůz vyjel ze zatáčky po třech kolech. Vypadalo to nepatřičně, ale zároveň velmi lákavě. A také šlo vidět, jak tuhý podvozek je. Je to ten druh šasi, které je nepoddajné při pomalé jízdě, ale jak zrychlíte, vše začne harmonicky fungovat. V podstatě mi přišel stejný jako u meganu rs bez příplatkového podvozku Cup. Což znamená, že zde máme pěkně ostrý okreskový stroj…který bohužel na rozdíl od RS brzdí nevypínatelná, i když citlivá stabilizace.

Jenže to je jen malý škraloup na velmi povedeném celku. Středobodem celé podstaty je v tomto případě motor. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec má skvělou odezvu na plyn, lineární charakter, velkou chuť k vytáčení, krásný zvuk, a v neposlední řadě i pořádný zátah (a, ehm, žízeň). Patří k tomu nejlepšímu ze čtyřválců a cvičí s 1460 kg těžkým grandtourem tak, že byste mu hádali pár desítek koní navíc. To podtrhují i detaily, jako odfrknutí výfuku při přeřazení kulatou řadicí pákou, která se v kulise převodovky pohybuje tuze a přesně.

GT 220 se mi nakonec líbilo tak, že jsem jej vzal do společnosti pořádných sportovních strojů, jak můžete vidět na fotce. A výsledek? Dobře řízená Honda S2000 zaostávala v přímce a neujela ani v zatáčkách, což majitele trochu frustrovalo. Ať už se jednalo o podvozek, brzdy či výkon, byl tenhle kombík na klikaté okresce rovnocenným soupeřem pro všechny, snad jen Evo mělo šanci mu o něco ujet. A v tomto ohledu je relativně nenápadný grandtour GT 220 jednoznačně auto, které naplňuje význam slova sleeper do posledního puntíku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Filip
22. 1. 2014, 14:39 0 reagovat

..

PowPow
02. 2. 2014, 18:17 1 reagovat

Pekne pekne, nechal bych si libit

Martin
16. 2. 2014, 00:06 0 reagovat

No vzhledem k tomu, že původní článek o sleeprech se nějak vypařil, píšu zmínku o svém objevu sem :-D
konečně jsem našel toho správného sleepra :-D
Volvo 960 2200 koníčků a 1350Nm, motor V8, obsah 9300ccm, 4 x Turbo a pánové - dámy pozor - je na prodej! cena 12 600 USD. Ví někdo o něčem lepším?

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte