načítám data...

Sleeper: Renault Megane Grandtour GT220

Svezení s meganem RS 250, který si nedávno pořídil jeden kamarád, pro mne bylo takové deja vu. Vždyť tohle jsem již zažil, ten zvuk, zrychlení, tuhý podvozek, řazení! Akorát místo nízkého třídveřáku vzpomínám na praktický a relativně nenápadný rodinný kombík. Vítejte v bizarním světě RenaultSportu!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Možná si říkáte, proč se v rubrice Sleepers objevuje v podstatě nové auto s 220 koni, zrychlením na stovku za 7,6 vteřin a maximální rychlostí 240 km/h. Vždyť existují jiné, mnohem silnější a rychlejší kombíky než tenhle renault. Jenže podívejte se na něj, zejména v černé či bílé barvě. Nenajdete žádnou viditelnou koncovku výfuku, žádný výrazný bodykit. Jen detaily upravující aerodynamiku, pár znáčků s nápisem "RenaultSport" a černá osmnáctipalcová kola. Mnoho lidí ani neví, že se dělala nějaká ostrá verze meganu grandtour, natož aby ji rozeznali od běžného kombíku. Tohle je nenápadný zabiják.

nezapomenutelný byl už první pohled, kdy se rodinný kombík vyřítil ze zatáčky po třech

Minulý rok jsem s tímhle autem strávil pěkných tisíc kilometrů, které byly svým způsobem nezapomenutelné. Již první setkání se mi vrylo do paměti, to když modrý rodinný vůz vyjel ze zatáčky po třech kolech. Vypadalo to nepatřičně, ale zároveň velmi lákavě. A také šlo vidět, jak tuhý podvozek je. Je to ten druh šasi, které je nepoddajné při pomalé jízdě, ale jak zrychlíte, vše začne harmonicky fungovat. V podstatě mi přišel stejný jako u meganu rs bez příplatkového podvozku Cup. Což znamená, že zde máme pěkně ostrý okreskový stroj…který bohužel na rozdíl od RS brzdí nevypínatelná, i když citlivá stabilizace.

Jenže to je jen malý škraloup na velmi povedeném celku. Středobodem celé podstaty je v tomto případě motor. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec má skvělou odezvu na plyn, lineární charakter, velkou chuť k vytáčení, krásný zvuk, a v neposlední řadě i pořádný zátah (a, ehm, žízeň). Patří k tomu nejlepšímu ze čtyřválců a cvičí s 1460 kg těžkým grandtourem tak, že byste mu hádali pár desítek koní navíc. To podtrhují i detaily, jako odfrknutí výfuku při přeřazení kulatou řadicí pákou, která se v kulise převodovky pohybuje tuze a přesně.

GT 220 se mi nakonec líbilo tak, že jsem jej vzal do společnosti pořádných sportovních strojů, jak můžete vidět na fotce. A výsledek? Dobře řízená Honda S2000 zaostávala v přímce a neujela ani v zatáčkách, což majitele trochu frustrovalo. Ať už se jednalo o podvozek, brzdy či výkon, byl tenhle kombík na klikaté okresce rovnocenným soupeřem pro všechny, snad jen Evo mělo šanci mu o něco ujet. A v tomto ohledu je relativně nenápadný grandtour GT 220 jednoznačně auto, které naplňuje význam slova sleeper do posledního puntíku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fi
Filip
22. ledna 2014, 14:39
0

..

reagovat
Po
PowPow
02. února 2014, 18:17
1

Pekne pekne, nechal bych si libit

reagovat
Ma
Martin
16. února 2014, 00:06
0

No vzhledem k tomu, že původní článek o sleeprech se nějak vypařil, píšu zmínku o svém objevu sem :-D
konečně jsem našel toho správného sleepra :-D
Volvo 960 2200 koníčků a 1350Nm, motor V8, obsah 9300ccm, 4 x Turbo a pánové - dámy pozor - je na prodej! cena 12 600 USD. Ví někdo o něčem lepším?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem