načítám data...

SEMA Show 2019: Toyota Supra na pět způsobů

08. listopadu 2019, 14:01 2 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Nová Toyota Supra se setkala s vlažným přijetím. Automobilka dělá vše pro to, aby si novinka nakonec našla cestu i k ortodoxním fanouškům.

zobrazit celou galeriiNovinky: SEMA Show 2019: Toyota Supra na pět způsobů

Svátek tuningu a automobilových úprav, který právě probíhá v Las Vegas navštívila i Toyota. Není překvapivé, že hlavní pozornosti se zde těší nový sportovní model vzniknuvší ve spolupráci s BMW. Pokračovatele legendární Supry totiž fanoušci nevítali s takovým nadšením, jaké automobilka očekávala. Jenže i devadesátkovou Supru zná většina lidí hlavně v různých více či méně zdařilých úpravách. Toyota se tedy rozhodla jít této image naproti a ve Vegas ukazuje hned pětici speciálně upravených modelů.

Asi nejzajímavější je verze nazvaná GR Supra Heritage edition. Ta totiž zcela nepokrytě hraje na nostalgickou notu a tak tu nechybí výrazný bodykit, velké křídlo, ani zadní světlomety s ikonickou grafikou. K úpravám došlo i pod kapotou, výkon narostl na 500 koní a nechybí tu stavitelný podvozek a větší brzdy.

Dalším výtvorem je GR Supra Hyperboost edition. Pod ambiciozním názvem se skrývá vůz naladěný na 750 koní s upraveným podvozkem a brzdami. Ani tady nechybí bodykit a pořádné křídlo, zaujmou i opravdu široké pneumatiky na výrazných ráfcích. Toyota dále uvádí, že vůz má velmi ikonický zvukový projev a při pohledu na záď vozu a klikatící se trubky výfukového potrubí není důvod této proklamaci nevěřit.

Další přichystaná Supra je o poznání méně zajímavá. Pod zelenou folií konceptu nazvaného GR Supra Wasabi se skrývá “obyčejná” seriová Supra s klasickými 340 koňmi. Jde o klasický showcar, takže zde nechybí stavitelný podvozek, hlasité výfuky a upravený interiér. Spíše než o závodní nástroj jde ale o hvězdu nočních parkovišť u obchoďáků.

Snad ještě větší zklamání ale přináší verze GR Supra 3000GT Concept. Ta totiž na pohled vypadá opravdu dobře, sedadla certifikovaná FIA i na první pohled velmi funkčně tvarovaný bodykit napovídají, že půjde o rychlý okruhový speciál pro závody cesťáků. Opak je ale pravdou – ani tady se žádné velké úpravy nekonaly a jde hlavně o jakousi vzpomínkovou edici, která  vzdává hold legendárnímu TRD3000GT. 

Ve světle předchozích úprav pak působí poslední GR Supra Performance Line jako chudý příbuzný. Dostala jen lehký bodykit, sedačky s výraznějším bočním vedením, lepší pneumatiky a upravený výfukový systém. Narozdíl od ostatních se ale počítá s její seriovou výrobou a prodejem – tedy alespoň ve spojených státech. Půjde zkrátka o jakousi Supru GR Sport. Snad se povede lépe, než  GR Sportovní Yaris

Jaká z upravených Toyot se vám zamlouvá nejvíce? A myslíte si, že tovární tuning je správná cesta k tomu, aby ortodoxní fanoušci začali mít novou Supru rádi?


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

skretik
08. listopadu 2019, 17:02
1

kdyby to nejaky technomaniaky zajmalo - rozborka motorku (po sestaveni to ma mit 1000hp)
nektery veci jsou tam fakt zajimavy (az na rozvody, na strane prevodovky :D )

reagovat
ma
maras
včera v 12:47
0

Ta Heritage edition, to je top...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin

2009 rok výroby
180 koní výkon
2 000 ccm objem

BMW Řada 5 528i 2000
BMW Řada 5 528i

2000 rok výroby
190 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem

Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

2005 rok výroby
330 koní výkon
8 300 ccm objem

Fiat Coupé 16V 1999
Fiat Coupé 16V

1999 rok výroby
130 koní výkon
1 747 ccm objem