První snímky testovací muly sice neodhalují celý vzhled, nicméně napovídají, že elegance, která byla pro Aston Martin vždycky vlastní, je stále na svém místě. Koneckonců i Andy Palmer – šéf Aston Martinu, novinářům řekl, že „Nová DB11 a nový Vantage budou oba vypadat jako Astony, ale bok po boku si nebudou vůbec podobné.“ Co přesně tím bylo myšleno, to ještě není zřejmé. Jisté ale je, že hnusné auto z tohohle rozhodně nevzejde.
Pod vnější slupkou se objeví zkrácená celohliníková platforma modelu DB11, ovšem celý vůz bude značně přenastaven. Zatímco DB11 hraje roli cestovního GT, ze kterého vylezete po 500 kilometrech naprosto čerství, Vantage chce být sportovnější, ostřejší, zkrátka více pro řidiče a jeho potěchu.
Ze světa nekonečného potěšení potom přichází i motor. Čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby se poprvé objevil v Mercedesu-AMG GT a pro svoje účely si ho vypůjčí i britská značka. Výkon se přehoupne kamsi za hranici 500 koní a lze se docela s jistotou domnívat, že se zrychlení z nuly na sto vejde do čtyř sekund.
Nový Aston se v celé svojí kráse představí ještě do konce letošního roku a na trh nastoupí v průběhu roku příštího. A něco nám říká, že tohle bude vážně pecka. Kdyby se navíc objevila i manuální převodovka se závodní obrácenou kulisou, o které Andy Palmer mluvil před nějakou dobou, udělal by „malý“ Aston comeback epických rozměrů.
04. srpna 2017, 10:02
0
Spredu vidím silnú inšpiráciu práve Valkýriou, drobné svetlá s robustnou linkou nad blatníkom ako aj ohromná tlama. A práve Valkýriu veľa ľudí neprijalo pre jej vzhľad, takže som veľmi zvedavý akú reakciu a prijatie vyvolá práve ľudovejší baby Aston. Vyzerá to tak, že už ani Aston Martin nemôže zostať len krásnym kúskom dizajnu, ale po vzoru Ferrari sa musí hrať na moderného.