načítám data...

Produkční verze Toyoty C-HR se představí v Ženevě

13. února 2016, 09:33 2 komentářů M P Novinky

Scion je pohřben, ale Toyota přece jen vstupuje na trh crossoverů s novým modelem, a to dokonce s hybridem. Produkční verze se představí na autosalonu v Ženevě.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Model C-HR měl být spasitelem značky Scion, koncept se znakem Scion na přídi se objevil vloni na autosalonu v Los Angeles. Ale pak bylo rozhodnuto o definitivním konci Scionu a osud konceptu byl nejasný. Nyní Toyota potvrdila, že produkční verzi uvidíme v Ženevě.

Různé druhy crossoverů nás totiž už naučily automobilky kupovat i v Evropě a této příležitosti by bylo škoda nevyužít, zvláště, kdy už mají u Toyoty jedno auto takříkajíc rozdělané. Další crossover na trhu ovšem nebude jen tak ledajakým crossoverem. Jedná se totiž o hybrid. Nevíme sice zatím, zda se bude nabízet jen a pouze hybridní varianta, anebo se dočkáme i nějakého toho benzínu, případně dokonce motoru naftového.

Automobilka totiž plánuje vyrábět C-HR v Turecku, což by mohlo říkat leccos o primárním zaměření na Evropu. Vraťme se ještě na chvíli k hybridnímu ústrojí. Představitelé Toyoty slibují skvělé výsledky, co do spotřeby a nebojí se v této souvislosti zmiňovat Prius. Polemiky, zda by nebyl úspornější malý diesel, nechme pro tentokrát stranou, Prius dokáže být velice úsporný, ale člověk se mu musí přizpůsobit. 

Toyotě sebevědomí nechybí a na svůj produkt je náležitě pyšná. My jsme zatím viděli jenom obrázky konceptu a ten se nám líbí. Maskovaný prototyp je zabalen do lepicí pásky tak svědomitě, že by se pod jejím příkrovem mohlo skrývat fakticky cokoli, nicméně očitií svědci tvrdí, že produkční vůz je vzhledově velice podobný konceptu, což je jednoznačně dobře.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ni
Nickson
15. února 2016, 00:54
0

Autíčkáře čtu moc rád, zejména protože vysoce hodnotím Vaši novinářskou práci.
Ale dnes mi to nedá a malinko si rýpnu. Press release od Toyoty jsem četl, je v něm všechno co je v článku plus spousta věcí navíc. To, že některé informace nejsou přepsané z press kitu mi nevadí, logicky autor vypustil ty nejméně zajímavé, aby zůstala rozumná délka a "hustota" článku. Potud vše OK.
Ale chybí mi přidaná hodnota. Vlastní názor, spekulace, historie, kontroverze - co já vím, něco. Duše.
Toyota měla už jeden podobný koncept v roce 2001 - RSC https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_concept_vehicles,_2000%E2%80%9309#RSC
Nikdy nebyl zamýšlený pro sériovou výrobu, ale podívám-li se na něj a na koncept C-HR, najdu společné nejen designové prvky - po patnácti letech!
Mimochodem, koncept byl plně funkční:


A ještě jednu věc mají, dle mého názoru, společnou. Oba stojí na bázi RAV4. Podívám-li se na novou RAV4 a na C-HR zepředu - najdu pověstných sedm rozdílů?
Navíc na fotografiích maskované muly nemohu nevidět RAV4 se splývavou (uměle nafouknutou) zádí.
C-HR má být hybrid. Co je hlavním sellingpointem nové RAV4? Hybrid.
Mě z toho vychází, že C-HR (takyvám připomíná C-RV?) je vlastně třídveřová rafka s módní splývavou zádí. Takže nová generace RAV4 Fun...
A jestli se pletu, tak platím láhev Jamesona pro redakci...

reagovat
M P
15. února 2016, 08:13
0

Ahoj, díky za reakci! Koncept RSC jsem pravda trochu opomenul, každopádně jsem vždycky rád, když se v diskuzi objeví někdo, kdo přinese zajímavou informaci, nebo novinku, nebo, jako v tomto případě poukáže na to, že něco podobného už jsme mohli vidět. RSC a tohle nové C-HR mají hodně společného, to je fakt, a čím déle se na to dívám, tím víc objevuju nové společné prvky.
Ohledně toho, zda v novém konceptu hledat nástupce RAV4 Fun si však nejsem úplně tak jistý. Jedná se totiž o jednu drobnost, která mi v textu trestuhodně vypadla a za to se kaju.
Ona totiž produkční C-HR má být čtyřdveřová, narozdíl od konceptu. Já teda pevně doufám, že si s tím Toyota dostatečně vyhrála a že to neskončí nějakou neforemnou nafouknutou potvorou. I kdyby to dopadlo jako třeba Juke, tak za sebe budu spokojen, ale velice dobře vím, že stran designu právě Juke mnoha lidem nevyhovuje.
Jako takovou malou omluvu se pokusím napsat něco o onom konceptu RSC, protože mě nějakým zvláštním způsobem hodně baví.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Ram 1500 Laramie Sport 2019
Dodge Ram 1500 Laramie Sport

2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem

Alfa Romeo 159 1.9 jts 2007
Alfa Romeo 159 1.9 jts

2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem