Model C-HR měl být spasitelem značky Scion, koncept se znakem Scion na přídi se objevil vloni na autosalonu v Los Angeles. Ale pak bylo rozhodnuto o definitivním konci Scionu a osud konceptu byl nejasný. Nyní Toyota potvrdila, že produkční verzi uvidíme v Ženevě.
Různé druhy crossoverů nás totiž už naučily automobilky kupovat i v Evropě a této příležitosti by bylo škoda nevyužít, zvláště, kdy už mají u Toyoty jedno auto takříkajíc rozdělané. Další crossover na trhu ovšem nebude jen tak ledajakým crossoverem. Jedná se totiž o hybrid. Nevíme sice zatím, zda se bude nabízet jen a pouze hybridní varianta, anebo se dočkáme i nějakého toho benzínu, případně dokonce motoru naftového.
Automobilka totiž plánuje vyrábět C-HR v Turecku, což by mohlo říkat leccos o primárním zaměření na Evropu. Vraťme se ještě na chvíli k hybridnímu ústrojí. Představitelé Toyoty slibují skvělé výsledky, co do spotřeby a nebojí se v této souvislosti zmiňovat Prius. Polemiky, zda by nebyl úspornější malý diesel, nechme pro tentokrát stranou, Prius dokáže být velice úsporný, ale člověk se mu musí přizpůsobit.
Toyotě sebevědomí nechybí a na svůj produkt je náležitě pyšná. My jsme zatím viděli jenom obrázky konceptu a ten se nám líbí. Maskovaný prototyp je zabalen do lepicí pásky tak svědomitě, že by se pod jejím příkrovem mohlo skrývat fakticky cokoli, nicméně očitií svědci tvrdí, že produkční vůz je vzhledově velice podobný konceptu, což je jednoznačně dobře.
15. února 2016, 00:54
0
Autíčkáře čtu moc rád, zejména protože vysoce hodnotím Vaši novinářskou práci.
Ale dnes mi to nedá a malinko si rýpnu. Press release od Toyoty jsem četl, je v něm všechno co je v článku plus spousta věcí navíc. To, že některé informace nejsou přepsané z press kitu mi nevadí, logicky autor vypustil ty nejméně zajímavé, aby zůstala rozumná délka a "hustota" článku. Potud vše OK.
Ale chybí mi přidaná hodnota. Vlastní názor, spekulace, historie, kontroverze - co já vím, něco. Duše.
Toyota měla už jeden podobný koncept v roce 2001 - RSC https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_concept_vehicles,_2000%E2%80%9309#RSC
Nikdy nebyl zamýšlený pro sériovou výrobu, ale podívám-li se na něj a na koncept C-HR, najdu společné nejen designové prvky - po patnácti letech!
Mimochodem, koncept byl plně funkční:
A ještě jednu věc mají, dle mého názoru, společnou. Oba stojí na bázi RAV4. Podívám-li se na novou RAV4 a na C-HR zepředu - najdu pověstných sedm rozdílů?
Navíc na fotografiích maskované muly nemohu nevidět RAV4 se splývavou (uměle nafouknutou) zádí.
C-HR má být hybrid. Co je hlavním sellingpointem nové RAV4? Hybrid.
Mě z toho vychází, že C-HR (takyvám připomíná C-RV?) je vlastně třídveřová rafka s módní splývavou zádí. Takže nová generace RAV4 Fun...
A jestli se pletu, tak platím láhev Jamesona pro redakci...
15. února 2016, 08:13
0
Ahoj, díky za reakci! Koncept RSC jsem pravda trochu opomenul, každopádně jsem vždycky rád, když se v diskuzi objeví někdo, kdo přinese zajímavou informaci, nebo novinku, nebo, jako v tomto případě poukáže na to, že něco podobného už jsme mohli vidět. RSC a tohle nové C-HR mají hodně společného, to je fakt, a čím déle se na to dívám, tím víc objevuju nové společné prvky.
Ohledně toho, zda v novém konceptu hledat nástupce RAV4 Fun si však nejsem úplně tak jistý. Jedná se totiž o jednu drobnost, která mi v textu trestuhodně vypadla a za to se kaju.
Ona totiž produkční C-HR má být čtyřdveřová, narozdíl od konceptu. Já teda pevně doufám, že si s tím Toyota dostatečně vyhrála a že to neskončí nějakou neforemnou nafouknutou potvorou. I kdyby to dopadlo jako třeba Juke, tak za sebe budu spokojen, ale velice dobře vím, že stran designu právě Juke mnoha lidem nevyhovuje.
Jako takovou malou omluvu se pokusím napsat něco o onom konceptu RSC, protože mě nějakým zvláštním způsobem hodně baví.