„A kde je jako ten slíbený problém?“ Říkáte si možná v tuhle chvíli. Inu problém je ten, že rámy dveří Viperu jsou konstruovány tak, aby se jimi jen tak tak procpal průměrně obtloustlý Američan. A kdyby se do vrchní části přidal na každé straně ještě airbag, požadovaný nařízením vlády FMVSS #226, nedalo by se do auta nastoupit už takřka vůbec. Nemluvě o tom, že by se vyšší jedinci dost pravděpodobně mlátili o onen pytel do hlavy.
Samozřejmě, že by se nabízelo ještě řešení v podobě faceliftu, při kterém by se změnil tvar střechy a pro airbag by se vytvořilo místo. Jenže ouvej, tady zase narážíme na ony zmíněné nízké prodeje, kvůli kterým FCA už nadále nechce cpát do Viperu žádné peníze. V tuhle chvíli je prostě výrazně jednoduší celý vůz utípnout.
No a tak skutečně došlo k tomu, že neotesaná americká legenda ukončí svou existenci a to již během příštího roku. O nástupci se zprvu nemluvilo vůbec, až nyní se objevila informace, že by v budoucnu mohl přijít. Opravdového Vipera už se ale nedočkáme. Místo plochého rámu s gigantickým desetiválcem, bude případná další generace stát na unifikované koncernové platformě, která podepře přinejlepším přeplňovaný osmiválec. Je tedy zcela oficiálně čas zamáčknout slzu a jít si některého z posledních Viperů koupit. Něco mi totiž říká, že za tohle auto, které teď nikdo nechce, vám za pár desítek let zájemci utrhají ruce!
15. ledna 2016, 11:10
0
Můžete prosím trochu rozvinout slovní spojení "neotesaná americká legenda" ? Respektive existují i "otesané americké legendy" ? Díky!
15. ledna 2016, 14:38
0
Tak záleží, k čemu to vztáhnete, například Corvette je v porovnání s evropskými supersporty mimořádně hrubiánská kára, ovšem na to, co předvádí Viper, na to prostě nemá. Jen řekněte, které jiné auto má motor původem z kamionu a při jeho stavbě se na dveře věší pytle s pískem, aby si sedly panty.