Představování nových aut se v posledním roce přesunulo z opulentních hal a stadionů do virtuálního prostředí. On-line představení vozu bylo ještě v roce 2019 spíše synonymem pro to, že se jedná o nevýznamný model, že nestojí za to utrácet za chlebíčky pro novináře a takovéto eventy byly ostentativně přehlížené.
Leč časy se mění a v poslední době je online představení zpravidla to jediné, kterého se nové automobily dočkají. Jednu takovouhle videotiskovku si teď střihlo japonské zastoupení Hondy a snad proto, že mám pro tento legrační ostrovní národ slabost, poctivě jsem dokoukal celou tu půlhodinku plnou bizarních a pro evropana poněkud neuchopitelných reklam i důležitě znějících prohlášení.
Odhlédněme ale na chvíli od toho, jak je video “jiné” a zaměřme se na nové “háervéčko”. To stojí stejně jako předchůdce na platformě Jazzu, tedy toho nového, který jsme testovali letos na podzim. Můžeme se tedy těšit na kouzla s prostorem, futuristický interiér doplněný o hravé prvky z elektromobilu Honda E a v neposlední řadě i poměrně sofistikovaný a alespoň za mě i velmi povedený pohonný systém e:HEV.
Kromě toho navíc novinka, narozdíl od současné dobíhající generace, jejíž vzhled i přes dvojici faceliftů už prostě nemůže zamaskovat pokročilé stáří, vypadá pohledně a moderně. Není za každou cenu šokující a futuristická, narozdíl od Jazzu ani nepřipomíná lenochoda. Minimalistický design, ostré křivky a lamely chladiče barevně sladěné se zbytkem karoserie z ní naopak dělají poměrně vkusný vůz. A stejné je to i v interiéru. Některé drobnosti jsou tu až překvapivě konzervativní.
Do Evropy se novinka dostane pravděpodobně koncem letošního roku, cenově by se prý neměla příliš lišit od současné generace. Pokud to dopadne opravdu tak dobře, jak to vypadá, mohla by nová Honda pěkně rozčeřit zatuchlé vody Quashquaiů, Kadjarů a Karoqů. Už se těšíme.
23. února 2021, 23:50
1
Interiér bych označil jako spartánský. A design takzvaně ctrl c ctrl v mrdnem na to naše logo a... Good to go.