Koenigsegg One:1 je vůz, který stanovil termín „megacar“. Ta část „mega“ zní možná trochu lacině, nicméně má svou oporu ve výkonu, který činí drastický 1 megawatt, tedy nějakých 1340 koní. A když máte takovou sílu, navíc kombinovanou se 1340 kilogramy hmotnosti, tak je vaší povinností jet na Nürburgring a ukázat všem Porschatům, Ferrari a McLarenům, kdo je tady king.
Jenže zrovna když se jeden ze sedmi Koenigseggů One:1 chystal natrhnout zelené peklo a přivést nás všechny v němý úžas, něco se zle pokazilo. Megacar po sobě místo času začínajícího šestkou, zanechal na Nürburgringu jen černé čáry na asfaltu a proražená svodidla. Řidič skončil po ráně v nemocnici, ale ještě ten den byl propuštěn bez větších zranění.
Co se přesně stalo, to nikdo neví. Jisté je pouze to, že se One:1 v místě zvaném Foxhole zablokovala patrně přední kola a místo aby zatočil, projel rovně mimo trať do svodidel. Varianty, jak mohla tato situace nastat, jsou aktuálně dvě. První hovoří o tom, že řidič auta prostě přebrzdil, ABS nefungovalo nebo bylo vypnuté, a na puštění brzdy už nebyl čas. Druhá varianta je méně pravděpodobná a hovoří o mechanické závadě, která kola zablokovala. V tom případě by se ale jednalo spíše o kola zadní, zablokované například fatální nehodou motoru. Že by se sama zastavila přední kola je nepravděpodobné, ale stejně tak je nepravděpodobné i to, aby jelo auto se zablokovanými zadními koly rovně.
Ve výsledku je tedy patrně chyba na straně řidiče. Měl by se stydět a měli bychom nehodu Koenigseggu považovat za fail a ostudu? Ale rozhodně ne. Když se jezdí opravdu rychle a dojde na lámání nejvyšší třídy rekordů, je hranice mezi excelentní jízdou a průserem nebezpečně tenká. Taková nehoda se prostě stane a znamená pouze to, že jezdec tahal, jak to jenom šlo. Takže šup zpátky do dílny, polátat auto dohromady a vrátit se zpátky k novému pokusu.
19. července 2016, 22:57
0
Kdo řídil? Robert Serwanski?
20. července 2016, 00:57
0
Vždyť to ani snad nebyla ostrá jízda, prý to bylo jen při nastavování auta...
20. července 2016, 06:38
0
No stane se. Ale to se vyklepe. :-D
20. července 2016, 18:27
0
Vyklepat, zagitovat, do folie a do Áček :D
20. července 2016, 20:40
0
Jojo. Tam bude tyhle nebourany, nekuracky lestence po duchodci nejlip. :-D
20. července 2016, 22:18
0
A v zimě neježděno... :D
21. července 2016, 06:46
0
Tak tak. :-)
21. července 2016, 15:20
0
Oficiální informace:
http://koenigsegg.com/koenigsegg-analysis-of-nurburgring-accident/
25. července 2016, 14:43
0
Potlesk za rychly, podrobny a otevreny rozbor od vyrobce. Nekteri jini by to zcela urcite tutlali.