načítám data...

Pokus Koenigseggu o rekord Nürburgringu skončil mimo trať

19. července 2016, 22:08 9 komentářů Dominik Valášek Novinky

Tak dlouho čekal švédský Koenigsegg na svou šanci objet Severní smyčku v plném tempu, až to tempo nakonec přepálil.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Koenigsegg One:1 je vůz, který stanovil termín „megacar“. Ta část „mega“ zní možná trochu lacině, nicméně má svou oporu ve výkonu, který činí drastický 1 megawatt, tedy nějakých 1340 koní. A když máte takovou sílu, navíc kombinovanou se 1340 kilogramy hmotnosti, tak je vaší povinností jet na Nürburgring a ukázat všem Porschatům, Ferrari a McLarenům, kdo je tady king.

Jenže zrovna když se jeden ze sedmi Koenigseggů One:1 chystal natrhnout zelené peklo a přivést nás všechny v němý úžas, něco se zle pokazilo. Megacar po sobě místo času začínajícího šestkou, zanechal na Nürburgringu jen černé čáry na asfaltu a proražená svodidla. Řidič skončil po ráně v nemocnici, ale ještě ten den byl propuštěn bez větších zranění.

Co se přesně stalo, to nikdo neví. Jisté je pouze to, že se One:1 v místě zvaném Foxhole zablokovala patrně přední kola a místo aby zatočil, projel rovně mimo trať do svodidel. Varianty, jak mohla tato situace nastat, jsou aktuálně dvě. První hovoří o tom, že řidič auta prostě přebrzdil, ABS nefungovalo nebo bylo vypnuté, a na puštění brzdy už nebyl čas. Druhá varianta je méně pravděpodobná a hovoří o mechanické závadě, která kola zablokovala. V tom případě by se ale jednalo spíše o kola zadní, zablokované například fatální nehodou motoru. Že by se sama zastavila přední kola je nepravděpodobné, ale stejně tak je nepravděpodobné i to, aby jelo auto se zablokovanými zadními koly rovně.

Ve výsledku je tedy patrně chyba na straně řidiče. Měl by se stydět a měli bychom nehodu Koenigseggu považovat za fail a ostudu? Ale rozhodně ne. Když se jezdí opravdu rychle a dojde na lámání nejvyšší třídy rekordů, je hranice mezi excelentní jízdou a průserem nebezpečně tenká. Taková nehoda se prostě stane a znamená pouze to, že jezdec tahal, jak to jenom šlo. Takže šup zpátky do dílny, polátat auto dohromady a vrátit se zpátky k novému pokusu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Safa
19. července 2016, 22:57
0

Kdo řídil? Robert Serwanski?

reagovat
Pe
Petrs13
20. července 2016, 00:57
0

Vždyť to ani snad nebyla ostrá jízda, prý to bylo jen při nastavování auta...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. července 2016, 06:38
0

No stane se. Ale to se vyklepe. :-D

reagovat
Un
Unnamed
20. července 2016, 18:27
0

Vyklepat, zagitovat, do folie a do Áček :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. července 2016, 20:40
0

Jojo. Tam bude tyhle nebourany, nekuracky lestence po duchodci nejlip. :-D

Sa
Safa
20. července 2016, 22:18
0

A v zimě neježděno... :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. července 2016, 06:46
0

Tak tak. :-)

Ha
Hansoff
21. července 2016, 15:20
0
reagovat
jc
25. července 2016, 14:43
0

Potlesk za rychly, podrobny a otevreny rozbor od vyrobce. Nekteri jini by to zcela urcite tutlali.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem