Celé to vzniklo, když pár lidí zjistilo, že sice mají stará sportovní auta, ale nemají je kde pořádně prohnat. V České republice sice existovaly rallye historiků a závody historiků do vrchu, ale chyběla možnost vzít své klasické auto na závodní okruh. To byla prekérní situace zvláště pro ty, kteří se zhlédli v čistě okruhových strojích, nepoužitelných pro běžný silniční provoz. Jedním z nich byl Karel Kostroň z brněnského Fordever kruhu. Svou Cortinu Mk3 s rychlými pruhy (v pubertě auto mých snů a důvod, proč jsem na čas u starých Fordů skončil také) nahradil první generací šestiválcového Fordu Capri v rozšířené okruhové verzi. Ale co se závoďákem, když nemůžete závodit?
CRCM
Podobný problém měli i nadšenci z klubu ACC Brno v čele s bývalým závodníkem Vladislavem Joklem a tak se v roce 2010 zrodil seriál Classic Racing Cars Meeting (CRCM). Okruhoví nadšenci se starými auty se dvakrát ročně sešli na Brněnském okruhu a dostali příležitost změřit síly v měřených kolech, podobným způsobem, jako to provozujeme na autíčkářovském PlechCupu.
Nikdy nešlo o opravdové závodění – spíše o setkání lidí se starými auty, od "čistokrevných" závodních strojů až po obyčejné sportovní veterány nebo alespoň stará auta, která měla sportovnosti jakýsi náznak. Celá akce ale bylo spíše takové přátelské setkání klubů a jejich členů než velký oficiální podnik. Akce téměř neměla oficiální propagaci začala být cítit i potřeba silnějších sponzorů.
Penrite Classic Cup
Bylo na čase udělat další krok. Tehdy přichází na scénu společnost Legendary Oils, výhradní distributor olejů Penrite. Ta se stala pro letošní rok generálním partnerem celé akce, která se přejmenovala na Penrite Classic Cup, nabrala na rozsahu a změní se i její podmínky. Takže, na co se můžeme těšit?
Nemusíte mít zrovna okruhové porsche. stačí jakékoliv sportovní auto do roku 1990
V průběhu sezóny se pojedou celkem čtyři podniky, což umožní z celé akce udělat skutečný "cup". Výsledky z jednotlivých časovek se budou zaznamenávat a na konci sezóny budou vyhlášeni i vítězové poháru v jednotlivých kategoriích (ty budou rozděleny standardně podle objemu motoru).
Přestože je akce primárně stavěna na míru historickým sportovním a závodním vozům, nepůjde o žádnou elitářskou akci. Nemusíte být nutně majitelem historické 911 Carrery RS nebo dokonce Ferrari, abyste se mohli zúčastnit. P řípustné budou všechny sportovní vozy, které svojí konstrukcí spadají do období před rokem 1990 a které odpovídají dobové konfiguraci. Přesné podmínky budou ještě upřesněny, ale podle slov organizátorů půjde o to, aby si mohl zajezdit každý, kdo má hezké, staré a dobové sportovní auto. Vyřazena budou jen auta v neuspokojivém technickém stavu, nebo "zasažená kutilem".
Průběžně budeme přinášet další informace o podmínkách a termínech akce, a můžete se samozřejmě těšit i na zprávy z jednotlivých podniků, protože Autíčkář bude určitě u toho.
Termíny:
AMD BRNO – 12.4.2015
AMD BRNO – 9.5.2015
AVM Vysoké Mýto 29.8.2015
AMD BRNO – 25.10.2015
http://www.penriteclassiccup.cz/
09. ledna 2015, 20:53
0
To jsou skvosty... :-)
09. ledna 2015, 23:25
0
Sakryš, mazlíkovi bude v dubnu teprve 20 :-( Snad se to chytne a udrží, než bude mít správný věk :-D každopádně mám inspiraci na volné víkendy a zaškrtávám si v kalendáři :-D
10. ledna 2015, 17:20
0
do soutěže budou na ty pravidla asi přísní ale jinak ten jejich spolek je velice různorodá směska. Mají ty srazy pravidelně na jaře a na podzim na okruhu v Brně při okruhových dnech pro veřejnost a vždycky to stojí za podívání. Je tam neuvěřitelná směska všeho sportovního, soutěžního a nejen toho. Veterány, klasické anglické sporťáky, vysloužilé závoďáky všech kategorií a nejen to. Loni na podzim byla mezi nima i Alfa Romeo 4C a nejnovější Dodge RAM a myslím že to ničemu nevadilo.