načítám data...

Pagani Huayra Roadster je lehčí a krásnější než kupé

Tak dlouho nás Pagani masírovalo s teasery na připravovanou Huayru Roadster, až by si jeden řekl, že by výsledný produkt nemusel splnit očekávání. Jenže splnil…

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Měl jsem drobné dilema, zda vás novinkou od Pagani vůbec zatěžovat. Roadster za bratru 62 milionů korun si tady stejně nikdo nekoupí, navíc je všech sto kusů už teď zadáno mezi věrné zákazníky značky. Jenže potom jsem na oficiálních fotkách opět uviděl onen fantastický, odhalený mechanismus řazení vyrobený z hliníku a zjistil, že si Huayra Roadster prostě zaslouží vaší pozornost. Je to zkrátka dílo génia…

Čím se liší Roadster od předchozí kupé varianty, je jasné tak trochu na první pohled. Roadster nabízí otevřené nebe nad hlavou, ovšem že by střechu neměl, to se tvrdit nedá. K autu vám totiž Pagani dodá hned dvě – jednu panoramatickou karbonovou, druhou potom plátěnou, kterou lze vozit v autě pro případ potřeby.

Ač bývá zvykem, že jsou otevřené verze aut kvůli vyztužení karoserie těžší, než protějšky s pevnou střechou, v Pagani se podařilo dosáhnout opaku. Díky upravenému monokoku Carbo-Triax HP52, kombinujícímu karbonovou strukturu s titanem, dosáhl roadster hmotnosti 1280 kilogramů. To je o 80 kilogramů méně, než kolik váží kupé.

Navenek lze obě karosářské varianty rozlišit také podle kol a nové struktury mřížky v přední masce, v nádechách zadních blatníků a v okolí výfukových koncovek. Exemplář z fotek má modrý lak, pod kterým prosvítá karbonová struktura. Pokud se zeptáte mě, volil bych spíše jednolitě modrý.

Interiér je oděn do béžové kůže s modrým prošitím a většina prvků se sem přenesla z kupé. Zas a znovu musím připomenout mechanismus řazení, jenž spadá mezi největší umělecká díla historie.

Podobně uměleckého pojetí se dočkal i motor uprostřed auta. Dvanáctiválec od Mercedes-AMG má šest litrů objemu, dvě turba a na zadní kola pouští 774 koní a 1000 Nm skrze sedmistupňovou robotizovanou převodovku.

Máte-li pocit, že potřebujete vidět Huayru Roadster naživo (a jiná příležitost se nemusí už nikdy naskytnout), doporučuji se za pár týdnů přesunout na ženevský autosalon. Právě zde bude mít nejnovější Pagani svou premiéru, než se postupně dostane mezi již domluvené zákazníky. Cena, jak již bylo řečeno, je pochopitelně poněkud astronomická. Jisté ale je, že na autě jako je Huayra Roadster nikdo neprodělá. Vozy jako tento totiž hodnotu neztrácí, ale rovnou ji budují směrem vzhůru…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
15. února 2017, 12:39
0

Vyzerá úžasne! Pre mňa je v súčasnsoti Pagani tým, čím bolo pred nejakým časom Lamborghini. Nové Lamborghini mi prídu príliš "obyčajné" (oproti tomu, čím boli tie staršie, stále sú to super autá) a dizajn až príliš gýčový. Pagani sú ale niečo úplne iné, než ostatné superšporty.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. února 2017, 17:53
0

To je fakt nadhernej designerskej skvost.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem