Řekni Disco, řeknu párty. Nebo spíš, řeknu rodina. Ano, nové Discovery od Land Roveru cílí zejména na rodiny. Kromě výrazně jemnějšího vzhledu je to patrné i uvnitř. Tři řady sedaček, spousta USB zásuvek, odkládací prostory, z nichž některé jsou navržené přímo pro tablety, aby během přepravy neutrpěly škody, palubní internetový hotspot, odolnější, leč příjemné a luxusní materiály. To všechno svědčí o zadání, jehož výsledkem měl být velký a pohodlný cestovní vůz pro přepravu početné rodiny. Mimochodem, do poslední řady sedaček se podle slov automobilky pohodlně usadí až 95% dospělých, čili tchýni můžete usadit pěkně dozadu, aby na vás nedosáhla.
Automobilka Land Rover pravidelně ověřuje, kdo a jak jejich vozy využívá a z tohoto šetření vyplývá, že Discovery je typickým vozem pro velké, dobře situované rodiny se spoustou dětí a různých zálib. Chcete tahat přívěs s koňmi? Nebo raději loď? Brnkačka…Nové Disco je tedy opět více zaměřeno na volnočasové a cestovatelské aktivity. Tomu napovídá i výhradní použití osmistupňového automatu. Ten bude spojen se čtyřválci a šestiválci na oba druhy paliv.
Tuto domněnku potvrzuje i odsun od klasické koncepce s páteřovým rámem, jehož funkci zastává hliníková samonosná karoserie, která je navíc výrazně kulatější, než hranatý ingot v podobě LR3, potažmo LR4. Rodina si žádá přívětivou a neagresivní vizáž.
Klidně bychom zde mohli přestat a o nové Discovery se přestat zajímat. Jistě bude svému účelu sloužit skvěle, ale ruku na srdce, koho doopravy nadchnou rodinné přepravníky?
Jenomže je tu jedno ale. Nebo více ale, budeme-li přesní.
Objednejte si příplatkové vzduchové odpružení (ano, já vím, tohle zrovna není věc, která by Land Roveru budovala pověst nositele neprůstřelně spolehlivé techniky….pozn.aut.) a rázem budete v terénu schopni naložit v terénu daleko drsnějším offroadům. Nebo zapadnout tak, že vám nepomůže ani vyprošťovací tank, záleží na vaší šikovnosti.
Správnému Land Roveru totiž nestačí být jen elegantním a okázalým vozem na překonávání obrovských vzdáleností, musí umět víc. Musí být schopný i v terénu, pořádně schopný. Ať už se jedná o nejmenší Evoque, nebo jeho obrovský, ultraluxusní protipól Range Rover, všechny v terénu dokážou více, než si vůbec budete ochotni dovolit. Discovery nebude vyjímkou. Ať už jde o nájezdové úhly (34° vpředu, 27,5° přejezdový úhel a 30° vzadu), světlou výšku (28 cm) nebo brodivost (900 mm), se vzduchovým odpružením a ve spojení s inovovaným systémem Terrain Response, nyní i s ‘tempomatem’ pro jízdu v terénu, je jasné, že nové Discovery bude v terénu nezastavitelným šampionem. Zajímavostí je, že vzduch je do sání přiváděn skrze kanály v kapotě, které umožní oddělit vniknuvší vodu aby neublížila vašemu motoru.
Jen dodáme, že tyto specifikace jsou lepší než u běžné konkurence, a některé údaje dokonce překonávají samotný Range Rover, nebo v případě brodivosti takové velikány terénu jako je Jeep Wrangler. Takže máme před sebou velký rodinný přepravník? Ano. A bude tento vůz vládcem terénu? Tak to se vsaďte!
29. září 2016, 19:36
0
Nemôžem si pomôcť, ale som trochu sklamaný... Súčasné Disco je nadčasový auto, stále vyzerá parádne a má svoj štýl. Iana Calluma a jeho dizajnérsky tým uznávam, len si už dlhšie vravím, že sa až prílši ich dizajn opakuje (nemení), lenže zatiaľ čo v prípade Discovery Sport to dotiahli prakticky k dokonalosti a vytvorili podľa mňa ideálne SUV, toto na mňa pripadá, ako by zobrali tvary starého Disca a snažili sa naň prilepiť diely z Discovery Sport... Lenže zatiaľ čo tam to funguje, tu to na mňa naopak pôsobí trošku divne, malé svetlá a maska, veľké plochy, zaoblené hrany... Neviem no, ale už to na mňa nepôsobí tak charaketeristicky a dobre ako staré Disco. Chýba tomu vlastná tvár. Nepochybujem ale, že to bude parádne auto. ;)
11. října 2016, 13:36
0
Proč to vypadá jako Saab? :D jak kdyby vybrali posledni šuplik ve švécku :D