Jak jistě víte, klasický terénní Defender si už od Land Roveru jako nový nekoupíte. Nahradil jej model sice se stejným jménem, ale mířící podstatně modernějším a luxusnějším směrem. Je bez přehánění skvělý, o čemž se už brzy dozvíte víc, protože ho pro vás právě v těchto dnech testujeme, ale to nemění nic na faktu, že je úplně jiný. Také je pravda, že ještě existuje Ineos Grenadier, vůz zacílený víc na zákazníky původního „Defíku“, jenže to je zase jiná značka.
Na druhou stranu skutečnost, že starý Defender už nejde koupit jako nově vyrobený, ještě neznamená, že si ho od automobilky z Coventry nemůžete koupit vůbec. Existuje totiž řada jménem Land Rover Classic, v rámci níž vznikají staré Defendery znovu. Funguje asi tak, že se vezme ojeté auto, celé se odstrojí, zrenovuje, dodají se mu nové potřebné díly a technika jako motor, převodovka nebo podvozek, a pak se zase ručně smontuje do takového stavu, aby působilo jako nové.
Zákazníci si i můžou navymýšlet všelijaké barevné kombinace exteriéru i interiéru v rámci značkového programu Bespoke, ať už z předem daného vzorníku nebo na základě individuálního přání prokonzultovaného s týmem odborníků na lakování a vnitřní čalounění, takže výsledné auto může odrážet povahu svého majitele skutečně všemi dostupnými prostředky.
A právě teď na jaře 2025 se nabídka Land Rover Classic rozšiřuje o variantu karoserie, kterou si zákazníci žádali nejvíc — o provedení s plátěnou střechou, zvané Defender V8 Works Bespoke Soft Top. Vychází z nejmenší délkové varianty 90 a dvěma pasažérům umožní, jak název naznačuje, dobývání neznámého s větrem ve vlasech a Sluncem nad hlavou.
Kdyby se však náhodou zatáhlo, posádka se může schovat pod speciální plátěnou střechu dostupnou ve čtyřech barvách, jejíž design je inspirovaný střechou namontovanou na posledním Defenderu, který sjel z výrobní linky v roce 2016, a obsahuje autentické zavazování a popruhy.
Boční a zadní část lze i rozepnout a srolovat pro jízdu pod širým nebem při zachování určitého stupně ochrany před přírodními živly a Land Rover Classic přidal další upevňovací body, které udrží plachtu pevně zajištěnou při dálničních rychlostech. Alternativou je menší střecha s kouzelným názvem Bikini-Hood.
Použitý základ pochází z let výroby původního auta, tedy z roků 2012 až 2016 a v rámci úpravy Land Rover Classic dostane pětilitrový vidlicový osmiválec s maximálním výkonem 302 kW/405 k a nejvyšším točivým momentem 515 Nm. Spřažen bude s osmistupňovou automatickou převodovkou od firmy ZF.
Auto se také dočká upravených vinutých pružin, stabilizátorů Eibach a tlumičů Bilstein, jež prošly komplexním testováním a vývojem, aby bylo zajištěno, že splňují normy OEM. I brzdy budou upgradovány na čtyřpístkové jednotky Alcon s předními kotouči o průměru 335 mm a zadními o průměru 300 mm. To vše pro zvýšení komfortu i bezpečnosti, a hlavně zintenzivnění jízdního zážitku v této britské legendě.
Defender V8 Works Bespoke Soft Top již lze objednávat přes specializované týmy Land Rover Classic v britském Coventry nebo německém Essenu. Ceny začínají na 195 000 britských librách (5 766 686 Kč) plus příslušné místní daně a každý kousek je dodáván s jednoletou zárukou bez omezení najetých kilometrů.
Ano, je to drahá sranda. Dokonce je to velmi drahá sranda. Ale za mě je fajn, že když už si někdo může dovolit si hrát až takhle, Land Rover mu nezavře dveře před nosem s tím, že: „My už to auto neděláme, kupte si novou verzi nebo je támhle bazar“, nýbrž že se mu vynasnaží vyjít co nejvíc vstříc a vozidlo mu postaví, jakoby nové bylo. To je vážně sympatické. Tak co, kdy si půjdete koupit toho svého?












