Jeli jste ráno do práce o půl hodiny déle než obvykle, protože se po cestě stala nehoda sice banálního rozsahu, ovšem i tak zvládla uzavřít jeden pruh silnice? Je dost dobře možné, že viník nehody prostě jen nedával pozor, stržen notifikací o novém komentáři profilové fotky, která mu vyskočila na telefonu.
Někteří lidé si zkrátka nedají říct a za volantem píší zprávy, hrabou se v sociálních sítích a koukají na videa s kočkami. Z toho je potom velká spousta nehod, přičemž někdy jde o vycvakané nárazníky z úchytů, někdy ovšem taky o život.
Pro ty jedince, kterým nová notifikace na telefonu prostě nedá spát, vymyslel Nissan koncept „digitálního detoxu“, představený na crossoveru Juke. Nejedná se o nic složitějšího, než o loketní opěrku, fungující coby Faradayova klec. A co je ve Faradayově kleci, k tomu se nedostane žádný signál – ani mobilní, ani wi-fi, ani bluetooth.
Výsledkem je, že jakmile dáte do loketky svůj telefon, přestane být on-line a tedy vás ušetří jakýchkoliv notifikací, příchozích SMS, ale i hovorů. A vy můžete zcela spokojeně a nerušeně řídit bez telefonu v ruce. Až potom nastane ta správná chvíle, stačí loketku otevřít a všechny ty oplzlé komentáře u fotky vaší přítelkyně můžete překontrolovat zpětně.
Nissan Signal Shield tedy rozhodně není ultimativním řešením pro mobilní vypisovatele. Spíše působí jako preventivní opatření pro ty, kteří si uvědomují, že „potřebují pomoc“, protože je jejich zlý vibrující telefon nenechá v klidu řídit. Zároveň jej však budou moci díky USB připojení používat třeba pro poslech hudby skrze infotainment.
Samozřejmě lze namítat, že existuje hromada jiných řešení a že vlastně stačí dát telefon do letového režimu. Ovšem v podání Nissanu by měl telefon svoje speciální, bezpečné místečko, do kterého se umístí, a tím je vše vyřešeno. Celý Signal Shield zatím existuje pouze coby koncept a nikdo neví, jestli se někdy objeví v prodeji. Kdyby ale ano, ještě by to chtělo vyřešit, aby se loketka otevřela v případě nehody.
09. května 2017, 13:28
2
Pokud se najde někdo, kdo se nedokáže ovládat natolik, aby ho nenapadlo při řízení psát na mobilu, tak takový člověk za volant nepatří.