S povinným zavedením moderních bezpečnostních prvků (tedy, ehm, ABS a předních airbagů) na brazilském trhu, ke kterému dojde od 1. 1. 2014, se zdálo, že končí jedna velká kapitola v historii klasických Volkswagenů. Zhruba 10 let po ukončení výroby slavného VW Typ 1, alias "Brouka" pro mexický trh, nás měl opustit i jeho mladší sourozenec – Typ 2, známý též jako VW Bus, VW Kombi nebo prostě "hipícká dodávka".
Začít do prastaré konstrukce, která už přežila i odchod vzduchem chlazeného boxeru a jeho nahrazení klasickým řadovým motorem, montovat airbagy a ABS by prý vyžadovalo "postavit zcela nové auto". Zdálo se tedy být jasné, že konec výroby je nevyhnutelný.
Zdá se však, že se Brazilcům stařičkého mikrobusu sželelo – Brazilský ministr financí Guido Mantega totiž uvažuje nad možností udělit tomuto reliktu historie výjimku z nových pravidel. A protože proti takové myšlence neprotestují ani ostatní automobilky (Kombi prý nepředstavuje přímou konkurenci pro žádný jiný vůz), je tu slušná naděje, že duch let šedesáých bude žít na brazilských silnicích dál.
Smutní budou možná jen majitelé nedávno představené "Last Edition" – protože jejich auta nakonec vlastně poslední nebudou…
Chcete, aby vám neuniklo nic nového z Autíčkáře? Sledujte nás na Twitteru a Facebooku!