načítám data...

(Ne)Radostná budoucnost nadšeného řidiče?

01. července 2010, 18:07 2 komentářů Vavris Vavrisovic Novinky

Jedno moudré úsloví praví, že nic není za "staré dobré časy" odpovědnějšího víc, než špatná paměť. Pak vznikají časově flexibilní dogmata, že tráva byla vždycky zelenější,...

Jedno moudré úsloví praví, že nic není za "staré dobré časy" odpovědnějšího víc, než špatná paměť. Pak vznikají časově flexibilní dogmata, že tráva byla vždycky zelenější, komunisti červenější, kouř čiptuningovaného TDI černější a tak podobně. Ostatně i my na autíčkáři se valnou většinou článků věnujeme modelům, které už brány továren nějakou dobu neopouští. Ony tak nějak obecně poslední dobou až s mrazivou pravidelností zaznívají hlášky, jak nám ten který model zase vyměkl, čemu vypadaly zuby, co se zimpotentnilo a jak v automobilovém průmyslu pomalu probíhá hormonální hybridizace (R.I.P původní FT-86). A proto opusťme sentiment a zkusme zjistit, zda bude budoucnost nadšeného řidiče opravdu tak sterilní nebo přece jen automobilky ještě hodlají vytvořit cosi, z čeho nám budou stát chlupy v pozoru. Vynecháme tentokrát drahé supersporty a supersedany, a zaměříme se na relativně "lidovějši" produkci, která by mohla v budoucnu zdobit evropské silnice.

Alfa Romeo – Alfa je jedna ze značek, která momentálně hledá svou ztracenou tvář. Mnoho jejich fanoušků jen ztěží překusuje současný odklon k mainstreamu na úkor původní nadšenosti a syrovosti. Jenže se zdá, že v Míláně se opět rozproudila divoká krev a vedení automobilky plánuje dle zákulisních informací docela zásadní reformu a návrat ke koncepci transaxle. Pohon zadních kol by měl zdobit budoucí nástupkyni řady 159 a hlavně chystaný lehkonohý Spider, který by měl obsahově vycházet z konceptu 2ettotanta, o kterém již na autíčkáři byla řeč. A tohle už v kombinaci s nějakým patřičně vyladěným multiairem vypadá jako velmi přitažlivé přibližovadlo.

pininfarina_alfa_romeo_2uettottanta_06

Audi – Bavorsko se otřásá, vrcholné jízdní zážitky už se neservírují jen v Mnichově, ale také v Ingolstadtu – Audi jde svému sokovi, jež se rád profiluje jako sportovní, krvelačně po krku. Po skvělé R8 spadla novinářům pusa i z novinky RS5, ale Audi se chystá zadupat BMW do země ještě dalšími modely. Již zanedlouho by měla být představena RS3 s technikou TT RS. Jen pro připomenutí to znamená démonický pětiválec 2.5 litru s výkonem 340 k a točivým momentem 450 Nm, jehož sice zdobí znatelný turbolag, ale také  znatelná schopnost přivodit řidiči zvukem hubu kolem hlavy. Oproti TT RS by měla mít RS3 pravé Quattro a né žádný Haldex a je velmi pravděpodobné, že dostane také aktivní zadní diferenciál s vektorováním výkonu, který si všichni tak pochvalují ve zmiňované RS5. Jenže Audi chystá ještě další pecku, kterou není nic jiného než bonsajovaná verze R8, tedy Audi R4 . Ta by měla vycházet ze studie e-tron a být čistokrevným sporťákem s motorem uprostřed. Její osud, stejně jako osud sesterského VW Bluesport je však nejistý, jelikož koncern se obává vzájemné kanibalizace s chystaným čtyřválcovým low-endem od Porsche a otazníky visí také nad použitými materiály. Audi by chtělo vyrábět  R4 převážně z hliníku a kompozitu, což by ovšem prodražilo vývoj a výrobní náklady, VW preferuje klasickou ocelovou konstrukci, která by však zvedla hodnotu hmotnosti do nemilých cifer. Věřme, že projekt R4/Bluesport dojde úspěšného konce a v roce 2013 se dočkáme nových placatých sporťáků.

ab_audi_r4_450op

BMW – U BMW se opět budou dít věci. Před pár měsíci nás PR oddělení  zmasírovalo tiskovou zprávou, že 80% vlastníků jedničkové řady vlastně vůbec netuší, kteráže náprava pohání jejich přibližovadlo. Jistě, je třeba pomaličku připravovat půdu pro přechod k přednímu náhonu, ale než se tak stane, přijde dlouho očekávané rozšíření divize M. BMW 1 series M  se pravděpodobně stane nejvíce řidičským vozem mnichovské automobilky a pod kapotou bude mít známý třílitr s dvoukomorovým turbem o výkonu okolo 340k. Někteří optimisté vnímají příchod jedničkového M modelu jako návrat ke kořenům a přirovnávají jej k legendární M3 E30. Vzhledem k hmotnosti, která jistě bude překračovat půl druhé tuny, však o srovnání nemůže být řeč ani v případě, že by "Třícu" řídil dobře živený hrošík liberijský. Z posledních produktů divize M je ovšem chystaná novinka určitě nejsympatičtější.

Citroen – v koncernu PSA se mermomocí chtějí rozpomenout na doby, kdy jejich zákazníci řvali nadšením v Saxech VTS nebo 205 GTI a konkrétně u Citroenu už nový vyplavovač adrenalinu nedočkavě klepe na dveře. Jmenuje se DS3 Racing. Na úvod hned tu špatnou zprávu – bude to limitka a Citroen vyrobí jen 1000 kusů, ach jo. Naopak jako velmi dobrá zpráva vypadají veškeré papírové údaje, 154kw produkovaných osvědčenou 1.6 THP, akcelerace na stovku za 6,8s a sympaticky nízká pohotovostní hmotnost 1165kg. Uvážíme-li, že i současné varianty DS3 mají schopný podvozek a převodovku, která ani zdaleka nepřipomíná šťárání se klacíkem v rozžvýkané hubba bubbě, tak edice Racing snad ani nemůže být špatná, pokud Citroen něco zásadně nezvorá. Nerad bych předjímal, ale osobně se na DS3 racing těším opravdu moc a očekávám na podzim souboj s Cliem RS o krále (nejen) francouzských ostrých hatchů segmentu B.

2010-Citroen-DS3-Racing-Limited-Edition-Front-Side-View

Ford – A ještě jednou kategorie hot hatch. Ford nás s nástupcem skvělé Fiesty ST  dlouho držel napnuté jako dráty z Dukovan , ale nakonec to vypadá nadějně. Začínají se objevovat fotky podivně napuchlých Fiest s ještě podivněji velikým chladičem, což značí pouze to, že v roce 2011 by měla přijít Fiesta ST se 180-ti koňovou přeplňovanou 1.6 EcoBoost. Kromě standardní manuální převodovky by se měla ve Fiestě objevit i nová šestistupňová dvouspojková převodovka a pod volant se nastěhují pádla. Být Fabií RS, tak už strachem zelenám :) Teď už zbývá jen doufat, aby nová ST svým charakterem navázala na předchůdkyni.

Ford-Fiesta-ST-2011_1-587x391

Mazda – Je to jen pár týdnů, co evropské emisní limity zlomily vaz Mazdě RX-8 a wankely si v posledních skladových kouscích zpívají svou labutí píseň. Jenže zuřivě se vytáčejícím motorům s rotačním pístem možná nebude definitivní konec, protože Mazda se chystá oprášit staronový název RX-7. Ovšem zatím je to velmi nejisté. Vedení odmávne projektu zelenou, až pokud se inženýrům podaří snížit emise a spotřebu oleje u nového motoru 16X na přijatelnou mez. Právě z tohoto důvodu se laboruje s použitím plynu a dokonce nafty. Přesto by mohlo být dosaženo výkonu okolo 300k a zachována by zůstala i výrazná výkonová špička. A na závěr cosi optimistického – šéfdesignérem projektu nové RX-7 je Ikoo Maeda, syn Matasabura Maedy, který byl zodpovědný za vývoj úplně první RX-7. Tohle je znamení, že to nakonec vyjde, nemyslíte?

mazda-RX-7-illustration

Mini – Je-li pro vás knedlík ve standardním balení příliš stádní a stereotypní, již za rok budete vysvobozeni, přijde totiž nižší verze, které v továrně místo střechy nasadí bekovku. A ještě k tomu naopak. Mini Coupé budou pohánět stejné přeplňované 1.6 jako hatchback a mělo by nabízet také stejně vrchovatou porci zábavy.

MINI-Coupe-Concept-12

Porsche – V Zuffenhausenu hlásí návrat na přelom 70. a 80. let. Stejně jako tehdy model 924, bude zanedlouho nejdostupnějším Porsche malé kupé využívající k pohonu čtyřválce od VW. Ano, mnozí nad 924 ohrnují nos a možná ještě více lidí bude brousit mezi zuby i chystaný model. Na druhou stranu se dá očekávat, že "nová 356" bude natolik exaktní a ovladatelná, že si znáček Porsche na kapotě zcela oprávněně zaslouží. A taky představa vlastnictví nového Porsche za milion, je docela příjemná. Oproti chystaným koncernovým sourozencům Audi R4 a VW Bluesport, by se mělo Porsche vymezit agilnějším nastavením.

Toyota – Tak dlouho se chodí do Japonska pro senzační zprávy…  …až se z nadějné FT-86, reminiscence na ikonickou Hachiroku, vize čistého sportovního kupé, malé krabičky snažící se posbírat zbytky purismu, stane hybrid. Těžko říct, jak to nakonec s FT-86 dopadne. A je jen ve hvězdách  zda – li chystané změny projekt FT-86 pouze zpomalí nebo jeho charakter zcela pokřiví a nakonec se dočkáme Priusu s useknutým vrchlíkem. Představa dostupného, lehkého kupé s atmosférickým i přeplňovaným boxerem od Subaru, byla asi pro tuto dobu příliš růžová.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ma
Martin
09. února 2012, 15:08
0

Tohle všechno jsou " jen běžná auta , ale začíná se vyrábět E-Type :-) byť zatím jen coby kabriolet, ale i ten byl úžasný :-)
a začíná se vyrábět, nemusíte na něj obětovat nádherného Clasika :-)
Jen mi přítel Alzheimer někam schoval papírek s odkazem na článek a jménem firmy :-(

reagovat
se
sedmicku
09. února 2012, 15:25
0

No, vyhrabal jsi slušně starou zprávu :)
Firma co znovuzrozuje E-Type máš tady v odkazu: http://www.jaguarspeedster.com/

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem