načítám data...

Nejúspěšnějším autem newyorského autosalonu je Jaguar I-Pace

Na newyorském autosalonu posbíral elektrický Jaguar tři důležitá ocenění. Oblíbí si ho ale i zákazníci?

zobrazit celou galeriiNovinky: Nejúspěšnějším autem newyorského autosalonu je Jaguar I-Pace

Elektrická novinka od Jaguaru si na probíhajícím autosalonu v New Yorku vybojovala tři důležitá ocenění. Kromě titulu “Auto roku 2019”, o který se utkal s dalšími osmatřiceti auty, si odváží i cenu pro “World Green Car” pro nejzásadnější ekologický (nebo teda spíše “ekologický”) vůz letošního roku a konečně cenu “World Car Design of the Year” za designově nejzajímavější vůz letošního roku.

K získaným oceněním se obratem vyjádřil i designový ředitel koncernu JLR, Ian Callum. Nutno říci, že přehnanou skromností netrpěl. “Z ocenění mám velkou radost, ale musím říci, že jsem si byl od začátku jist tím, že tohle (I-Pace) je nejlepší auto na světě. Postavit to nejlepší auto byl totiž od začátku náš záměr a jak je vidět, lidé si toho všímají.”

Elektrický Jaguar jsem si krátce vyzkoušel na veletrhu eSalon a moc se mi líbil. Plně chápu nadšení odborné veřejnosti a novinářů, I-Pace jezdí skvěle a narozdíl od Tesly je příkladně zpracován. S prorokováním prodejních rekordů vozu jsem ale, na rozdíl od některých motoristických médií,opatrný. V disciplíně “luxusní elektromobil” sice opravdu exceluje, otázkou zůstává, zda si zákazníci přeci jen raději nezvolí univerzálnější a všeobecně použitelnější Jaguary se spalovacím motorem.

Ano – vím, že Tesla je také drahá a přesto jsou na ní dlouhé pořadníky. Jenže narozdíl od “Jaga” má auru jakési “geekovitosti” a průkopnictví. I-Pace je prostě “jen” luxusní auto na elektřinu. Image ekologického smýšlení bude sice pro některé pádným prodejním argumentem, otázkou ale zůstává, zda přesvědčí dost zákazníků. Nechme se překvapit.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Hummer H1 Civil 2000
Hummer H1 Civil

2000 rok výroby
200 koní výkon
6 200 ccm objem

Pontiac Tempest Le Mans convertible 1966
Pontiac Tempest Le Mans convertible

1966 rok výroby
325 koní výkon
6 400 ccm objem

Škoda Octavia 1.9 TDI 2002
Škoda Octavia 1.9 TDI

2002 rok výroby
109 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler LeBaron Kabrio 1989
Chrysler LeBaron Kabrio

1989 rok výroby
116 koní výkon
2 500 ccm objem

Jeep Grand Cherokee Limited ZJ 1995
Jeep Grand Cherokee Limited ZJ

1995 rok výroby
220 koní výkon
5 200 ccm objem