načítám data...

Nejúspěšnějším autem newyorského autosalonu je Jaguar I-Pace

Na newyorském autosalonu posbíral elektrický Jaguar tři důležitá ocenění. Oblíbí si ho ale i zákazníci?

zobrazit celou galeriiNovinky: Nejúspěšnějším autem newyorského autosalonu je Jaguar I-Pace

Elektrická novinka od Jaguaru si na probíhajícím autosalonu v New Yorku vybojovala tři důležitá ocenění. Kromě titulu “Auto roku 2019”, o který se utkal s dalšími osmatřiceti auty, si odváží i cenu pro “World Green Car” pro nejzásadnější ekologický (nebo teda spíše “ekologický”) vůz letošního roku a konečně cenu “World Car Design of the Year” za designově nejzajímavější vůz letošního roku.

K získaným oceněním se obratem vyjádřil i designový ředitel koncernu JLR, Ian Callum. Nutno říci, že přehnanou skromností netrpěl. “Z ocenění mám velkou radost, ale musím říci, že jsem si byl od začátku jist tím, že tohle (I-Pace) je nejlepší auto na světě. Postavit to nejlepší auto byl totiž od začátku náš záměr a jak je vidět, lidé si toho všímají.”

Elektrický Jaguar jsem si krátce vyzkoušel na veletrhu eSalon a moc se mi líbil. Plně chápu nadšení odborné veřejnosti a novinářů, I-Pace jezdí skvěle a narozdíl od Tesly je příkladně zpracován. S prorokováním prodejních rekordů vozu jsem ale, na rozdíl od některých motoristických médií,opatrný. V disciplíně “luxusní elektromobil” sice opravdu exceluje, otázkou zůstává, zda si zákazníci přeci jen raději nezvolí univerzálnější a všeobecně použitelnější Jaguary se spalovacím motorem.

Ano – vím, že Tesla je také drahá a přesto jsou na ní dlouhé pořadníky. Jenže narozdíl od “Jaga” má auru jakési “geekovitosti” a průkopnictví. I-Pace je prostě “jen” luxusní auto na elektřinu. Image ekologického smýšlení bude sice pro některé pádným prodejním argumentem, otázkou ale zůstává, zda přesvědčí dost zákazníků. Nechme se překvapit.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem