načítám data...

Nejrychlejší auto na světě je... pickup!

16. září 2014, 14:51 6 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Výron? Koegisžblebt? Hujaujra? Zapomeňte na ně. Nejrychlejší auto na světě, které je možné legálně provozovat na veřejných silnicích, je starý pickup Chevy. Tedy, spíše divoká bestie, zabalená do plechů onen Chevy připomínajících...

Zobrazit galerii

Debaty o tom, které auto je nejrychlejší na světě, jsou nedílnou součástí života benzínového blázna už od chvíle, kdy v pěti letech dostane svoje první kvarteta. Pamatujete si na ně? A na ty hádky, jestli je lepší auto, které jezdí 400, nebo auto, které má 0-100 za 3,2 sekundy? 

Později se tyto debaty vyvíjejí dále. Začnete řešit, jestli je Hennessey Venom ještě sériové auto nebo upravený Lotus Exige. A kde je vlastně ta hranice mezi úpravou a sériovkou, co je sériovka a co je prototyp, a tak dále.

Existuje ale jedna kategorie, kde je vítěz zcela jasný a neoddiskutovatelný. Nejrychlejší auto na světě, které je legální pro silniční provoz. Samozřejmě, vítězové budou téměř bez výjimky z USA, Británie nebo jiné země, kde jsou benevolentní k úpravám. Ale pravidla jsou jednoduchá. Auto musí být co nejrychlejší a mít značky. Před několika lety kolovalo po internetu video s šíleným Vauxhallem Victor upraveným pro sprinty, který tento rekord poměrně dlouho držel – a jeho majitel s ním dokonce občas vzal děti do školy.

Dnes ale už má svého přemožitele. A jakkoliv se to může zdát divné, je jím pickup. Tedy, spíše něco, v čem je možná pár dílů, které kdysi byly součástí pickupu Chevrolet S-10, který také připomínají tvary karoserie.

základem je závodní rám, ale budka kabiny a rám okna s vin je původní

Tuhle šílenost postavil jistý Larry Larson, aby se s ní předvedl na akci Drag Week 2014, pořádané americkým časopisem Hot Rod. Jejím základem je závodní rám, na kterém ale sedí původní budka kabiny s původním rámem okna a VIN štítkem. Pro silniční provoz má tento vehikl dokonce i původní ocelové dveře. Vidíte? Skoro sériovka!

Pod "kapotou" najdete hliníkový motor od Pro-Line, založený na bigblocku Chevy. Má objem 620 kubických palců (tedy 10,2 litru) a dvě obrovská turba Precision Turbo Gen 2. Intercoolery nejsou potřeba, protože dvojitý palivový systém dodává v závodní konfiguraci do motoru alkohol, benzín je vyhrazen jen pro silniční provoz. 

Automatická převodovka je Rossler TH210 – modifikovaná, pro dragracing posílená verze slavného tříkvaltu TH400. Pro silniční provoz má chladič ATF, který se pro závody odmontuje kvůli úspoře hmotnosti. Stejně tak se před závodní jízdou odmontovává palivová nádrž, pumpa a filtr, a ocelové dveře jsou nahrazeny karbonovými. 

Zadn náprava používá 9,5" diferenciál od Strange Engineering a poloosy od stejné firmy, dostatečně masivní na to, aby zvládly příval výkonu.

A kolik toho výkonu vlastně je? To se nám bohužel zatím nepodařilo zjistit, ale střízlivý odhad bude někde v tisícovkách koní. Každopádně to stačí k tomu, aby se "Doomsday Machine" (Stroj zkázy) dostal na konec čtvrtmílové (403 m) rovinky za 6,16 sekund a dosáhl přitom rychlosti 219 mil v hodině (352 km/h).

Více informací a fotek najdete přímo na stránkách časopisu Hot Rod.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

mk
mka
16. září 2014, 17:05
0

Jak to tak čtu, tak i ta jasně definovaná kategorie začíná mít mlhavé hranice -- kolik se toho může před závodem na autě předělat, aby se to dalo považovat za stále to stejné auto?

reagovat
Mírus
17. září 2014, 05:47
0

Safra to je odpich! Příslovečné "třista z místa" v praxi.

reagovat
Re
Redguy
17. září 2014, 12:07
0

THM400 mam v aute, v unoru ty prevodovce bude 50 let a furt radi jak nova :)

reagovat
BigTwin_Jirka
20. září 2014, 09:59
0

Takový malý doplnění: Na závodech se používá také benzín, alkohol se vstřikuje do sání jaksi navíc jen a pouze z důvodu ochlazování nasávaný směsi. Za normálního provozu to není potřeba kvůli dostatečnýmu výkonu.

reagovat
BobAsh
20. září 2014, 14:34
0

Podle toho článku v Hot Rodu se to zdá být jinak:
The truck has two fuel systems: On the street the engine burns gasoline supplied by twin Aeromotive in-tank electric pumps feeding 220-pound-per-hour Precision injectors (on the upper row) and 550 pound-per-hour Precision injectors (on the lower row) of the intake manifold. On the track the engine burns nothing but alcohol supplied by a belt-driven Aeromotive fuel pump . The engine control unit (ECU) is a FuelTech FT500 EFI System supplied by Pro Line Racing.

BigTwin_Jirka
21. září 2014, 13:44
0

I to je samozřejmě možný. Snad k tomu má svý důvody. Matou mě dvoje sady vstřikovačů výslovně pro benzín a neupřesněnej systém pro alkohol (kromě nicneříkající informace o použití řemenem hnaný pumpy). Škoda, že článek psal amatér, jinak by to byl pro mě pěknej studijní případ. I ten alkohol je mi divnej, já bych určitě volil nitrometan (i když je možný, že to tak je res pisálek). Snad bys tam mohl vznést dotaz, jestli máš čas (já moc ne). Také děkuju za diskuzi (bez ironie samozřejmě).



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem