načítám data...

Morris se vrací s elektrickou retro dodávkou

03. prosince 2019, 11:16 1 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Jmenuje se Morris JE a designem se vrací k legendárnímu J-Type. Není to ale jen naleštěná stylovka, nabídne i slušnou užitnou hodnotu.

zobrazit celou galeriiNovinky: Morris se vrací s elektrickou retro dodávkou

Retro styl a elektromobilita patří zdá se k sobě – další přírůstkem do rodiny extravagantních aut na baterky bude praktická dodávka inspirovaná klasickým Morrisem J-Type z roku 1948. Narozdíl od svého předobrazu nevzniká pod taktovkou (dnes již zaniklého) koncernu British Leyland, za projektem stojí čínský koncern SAIC, který značku Morris zakoupil společně s MG. Dle tiskové zprávy ale probíhal vývoj stylové dodávky výhradně v Británii a bude se zde i vyrábět. 

Právě tento fakt prý výrazně ovlivní i výslednou cenu vozu – ta totiž rozhodně není nízká. Základní skříňové provedení vyjde na šedesát tisíc liber, čili zhruba 1,8 milionu korun. To je za malé užitkové vozidlo přeci jen dost peněz. Cena “zajímavějších” verzí (náklaďáček, mikrobus, nebo obytný vůz) bude přitom ještě výrazně vyšší. Morris JE se tak automaticky nominuje do role stylovky pro úzkou skupinu nadšenců, ekologická alternativa dieselového Caddy pro živnostníky a firmy z něj rozhodně nebude. 

Do Morrisu lze naložit až jednu tunu nákladu, s ní pak vozidlo ujede až 320 kilometrů na jedno nabití a to maximální rychlostí 90 mil (144 km) za hodinu. Nákladní prostor ale není nikterak dechberoucí – jeho maximální délka je relativně skromných 2,4 metru. 

Za zmínku stojí i interiér – ten je poměrně spartánský a drží se předlohy. Obšem zůstává otázkou, zda je tento přístup žádoucí. Odhalené panty dveří nevadí, u rozvozové dodávky se dají přežít i krátké sedáky a naplocho položený “autobusácký” volant, ale snaha imitovat plechovou palubní desku nabarvenou kůží působí už trochu přehnaně. Stejně tak zpracování některých detailů je zblízka dost odbyté, je ale možné, že se jedná o nemoce prototypu, které budou v sériové výrobě vyřešeny. Otázkou ale zůstává, zda si malá, nepraktická, nepohodlná, ale za to velmi drahá dodávka vůbec najde nějaké kupce.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
04. prosince 2019, 16:13
1

Jako retro koncept na autosalon dobrý. Jen cenovka by asi měla být poloviční, aby se to vůbec prodávalo..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Bronco II XLT 1991
Ford Bronco II XLT

1991 rok výroby
104 koní výkon
2 933 ccm objem