logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Mexický VUHL 05RR je závoďák do běžného provozu

Pod zkratkou VUHL se tentokrát neukrývá žádná ideu-vnucující škola, nýbrž výrobce lehkonohých sporťáků, sídlící v Mexiku.

VUHL již dříve přesvědčil automobilový svět o své kompetentnosti, když z jeho bran vyjel model 05. Dvoumístný otevřený lightweight si veze přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost od Fordu, který má v původní verzi 285 koní. Jenže teď přichází evoluce. Celý název zní VUHL 05RR a jde prakticky o okruhový závodní vůz, který snad jen nějakým administrativním omylem smí na normální silnici.

Základem zůstal stejný motor umístěný v karbonovo-hliníkovém šasi, jenže výkon šel rapidně nahoru. Mexičané vyrazili ze čtyřválce úctyhodných sto koní navíc, takže výsledkem je 385 koní, cloumajících navíc s výrazně nižší hmotností. Celokarbonová karoserie, odlehčení interiéru, karbonová kola a další prvky mají za následek, že VUHL váží pouhých 640 kilogramů. To znamená krásných 600 koní na tunu – lepší poměr výkonu a hmotnosti, než má třeba Ferrari F12 tdf, McLaren P1 nebo Bugatti Veyron.

Nechybí samozřejmě ani vylepšená aerodynamika, lepší brzdy, poladěný podvozek nebo šestistupňová sekvenční převodovka. Díky tomu všemu zrychluje VUHL 05RR z nuly na sto za 2.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 257 km/h, dané relativně krátkými převody.

Vyostřený VUHL je možno spatřit již tento týden na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Mírus
1. 7. 2016, 18:10

Hle, další karbonová kola. Doufám, že ten trend bude pokračovat. Investice na tomto místě má logiku, úspora hmoty na kolech se zúročuje hned třikrát: menší setrvačnost celého vozu, neodpružené hmoty podvozku a setrvačnost rotujících hmot.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte