VUHL již dříve přesvědčil automobilový svět o své kompetentnosti, když z jeho bran vyjel model 05. Dvoumístný otevřený lightweight si veze přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost od Fordu, který má v původní verzi 285 koní. Jenže teď přichází evoluce. Celý název zní VUHL 05RR a jde prakticky o okruhový závodní vůz, který snad jen nějakým administrativním omylem smí na normální silnici.
Základem zůstal stejný motor umístěný v karbonovo-hliníkovém šasi, jenže výkon šel rapidně nahoru. Mexičané vyrazili ze čtyřválce úctyhodných sto koní navíc, takže výsledkem je 385 koní, cloumajících navíc s výrazně nižší hmotností. Celokarbonová karoserie, odlehčení interiéru, karbonová kola a další prvky mají za následek, že VUHL váží pouhých 640 kilogramů. To znamená krásných 600 koní na tunu – lepší poměr výkonu a hmotnosti, než má třeba Ferrari F12 tdf, McLaren P1 nebo Bugatti Veyron.
Nechybí samozřejmě ani vylepšená aerodynamika, lepší brzdy, poladěný podvozek nebo šestistupňová sekvenční převodovka. Díky tomu všemu zrychluje VUHL 05RR z nuly na sto za 2.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 257 km/h, dané relativně krátkými převody.
Vyostřený VUHL je možno spatřit již tento týden na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

























Mírus
1. 7. 2016, 18:10Hle, další karbonová kola. Doufám, že ten trend bude pokračovat. Investice na tomto místě má logiku, úspora hmoty na kolech se zúročuje hned třikrát: menší setrvačnost celého vozu, neodpružené hmoty podvozku a setrvačnost rotujících hmot.